استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری جشن پاک‌سازی استان از معتادان متجاهر و بی‌خانمان قبل از پایان سال جاری خبر داد و گفت: این موفقیت در سایه تلاش‌های بی‌وقفه مسوولان امر حاصل شده است.
کد خبر: ۱۹۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳ 02 March 2016
به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: با تلاش‌های اعضای این شورا در دو سال اخیر و احداث مرکز ماده 16، آذربایجان شرقی به استانی عاری از معتاد متجاهر تبدیل شده است و امروز آماده برگزاری جشن این موفقیت هستیم.

وی با بیان این که وضعیت اعتیاد در استان به حد قابل قبولی رسیده است، افزود: در سال‌های گذشته، بحث اعتیاد و مواد مخدر به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم استان تبدیل شده بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته در دو سال اخیر نگرانی مردم برطرف شده و دغدغه آنها به سمت مسایل اجتماعی دیگر مانند بیکاری سوق یافته است.

جبارزاده با ابراز خرسندی از نگاه علمی به بحث مبارزه با مواد مخدر در استان، خواستار ورود جدی دستگاه‌های مسوول به حوزه تحقیق و پژوهش در این زمینه شد و گفت: باید پروتکل‌هایی برای نحوه پیشگیری و مقابله با اعتیاد تدوین شد.

وی همچنین پیشگیری از اعتیاد را یک جریان مستمر و توقف‌ناپذیر خواند و گفت: ارایه آموزش‌های لازم در محلات و مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی و تولید برنامه‌های مرتبط در صدا و سیما در سال جدید هم باید ادامه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر حرفه‌آموزی معتادان در مراکز درمانی و بازپروری تاکید کرد و گفت: بسیاری از معتادان از سطح تحصیلات پایینی برخوردار هستند که این نقیصه را می‌توان با ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جبران کرد و امکان آلودگی مجدد معتادان را کاهش داد.

وی بر پشتیبانی نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی از خانواده‌های معتادان دستگیر شده تاکید کرد و گفت: باید به معتادان سرپرست خانوار اطمینان دهیم که در صورت اقدام برای ترک اعتیاد، حداقل نیازهای خانواده‌های آنان در زمان درمان تامین خواهد شد.

دکتر جبارزاده همچنین با اشاره به اهمیت بحث غربال‌گری معتادان دستگیر شده، دانشگاه علوم پزشکی تبریز را مسوول این کار دانست و گفت: هیچ معتادی نباید قبل از غربال‌گری به مراکز درمانی معرفی شود.

هماهنگی در خصوص تعیین زمین برای احداث مرکز ماده 42، تجهیز ایستگاه بازرسی اتوبان پیامبر اعظم توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان و عدم پذیرش معتادان سایر استان‌ها در مراکز درمانی استان از دیگر تاکیدات استاندار آذربایجان شرقی در این نشست بود.

در این نشست همچنین با تاکید استاندار آذربایجان شرقی، استقرار واحد سپکا (سگ‌های موادیاب) و تجهیزات اسکن لیزری در پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :