بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 03 March 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



چرا این روزها احمدی‌نژاد از هر کسی خوشحال‌تر است؟

سیاست > انتخابات - انتخاب نوشت: احمدی‌نژادی‌ها که کینه‌های قدیمی از اصول‌گرایان داشتند، از شکست یاران سابق و دشمنان فعلی‌شان خوشحال‌تر از همیشه اند.

شاید جریان احمدی نژاد این روزها از جریانی شادتر باشد، اما به نظر می رسید این شادی زودگذر و سطحی است. احمدی نژادی ها که  کینه های قدیمی از اصولگرایان داشتند، از شکست یاران سابق و دشمنان فعلی شان خوشحال تر از همیشه اند.   در این جشن به یکدیگر نان غرض می دهند و پیروزی برخی از اشخاص مستقل که روزگاری به دولت پیشین وابسته بوده اند را هم به حساب خود گذاشته اند.  

در حالی که اصولگرایان فهرستی رسمی در تهران و شهر های بزرگ منتشر کردند و شکست خوردند، برخی اشخاص و افراد که منتسب به دولت احمدی نژاد بوده اند در برخی حوزه های انتخاباتی بعضا کوچک تر موفق شده اند با چند ده هزار رای به مجلس راه یابند.

در این بین برخی مسائل در پیروزی این افراد قابل تامل است. این افراد منفرد نه به دلیل وابسته بودن به جریان احمدی نژاد که به دلیل برخی تعلقات فردی و قومی در برخی شهرهای کوچ رای آورده اند. یا از طرف دیگر با هزینه های سنگین مالی در جریان تبلیغات انتخابتی توانسته اند چند هزار رای جمع کنند و در حوزه های کوچک که سرنوشت انتخابات با چند هزار رای تعیین می شود پیروز شوند.  

شاید برخی از اصولگرایان تندرو فکر کنند، در کوتاه مدت با نزدیکی خود به این افراد متفرق که روزگاری نسبتی با احمدی نژاد داشته اند شکست خود را  جبران خواهند کرد، اما شاید  بازگشت به این مرد با در نظر گرفتن انتقادهای جدی که  به عملکرد وی، در میان اصولگرایان وجود دارد  استراتژی درستی نباشد.

در حقیقت، خاستگاه احمدی نژادی ها راست افراطی و محافظه کار است. این در حالی است که گفتمان اصیل اصولگرایی  میانه وری را پیشه کرده است.  از این رو تفاوت های بسیار جدی بین اصولگرایی اصیل و ریشه دار با جریان احمدی نژاد از نظر  و سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی وجود دارد. هر  چقدر هم برخی اطرافیان احمدی نژاد که مهارت ویژه ای در جنگ روانی دارند بخواهند رنگ و لعاب عدالت محورانه به این جریان دهند، بازهم واقعیت عملکرد احمدی نژادی ها نشان داد که این جریان هیچ سنخیتی با گفتمان عدالت و طبقات محروم و فرودست ندارند. حتی اقدامات دولت احمدی نژاد به مراتب وضعیت طبقات فرودست جامعه را بدتر کرد. از این رو، این ادعا که گفتمان احمدی نژاد، انقلابی و عدالتخواهانه است، با واقعیت سازگار نیست.

عملکرد وی در نهایت منجر به کوچکتر شدن سفره های همان کارگران و مردم عادی شد. حتی عملکرد انتخاباتی اشخاص نزدیک به احمدی نژاد خود حکایت از این دارد که ثروت در جریان احمدی نژاد یک مزیت است. خرج های هنگفت تبلیغاتی برخی از این افراد در حوزه های کوچک انتخاباتی موید این مطلب است.

از طرف دیگر رای پایین منتسبان به این جریان در شهر تهران نشان از آن داشت که در جایی که رقابت انتخاباتی ورای بحث های قومی و البته خرج های بی حساب و کتاب باشد، احمدی نژادی ها رای چندانی ندارند. مثلا کوچک زاده ، که بعد از خارج ماندن از لیست اوصلگرایان تهران خود را به جریانات تندرو احمدی نژادی نزدیک کرد، در تهران کمتر از 50 هزار رای آورد. حتی شخصیت معروف و سینمایی همچون حبیب الله کاسه ساز با ۵۰۴۱ رأی در جایگاه دویستم کاندیداهای تهران قرار گرفته است.

اما در این جا نباید نادیده گرفت که چند تن از افرادی که روزگاری در دولت احمدی نژاد بودند به صفت فردی یا با استفاده از روش های تبلیغاتی توانسته اند در برخی حوزه های کم جمعیت تر رای بیاورند.  البته باید صبر کرد تا مجلس تشکیل شود تا دید این افراد دقیقا چه موضع سیاسی و فراکسیونی در مجلس خواهند گرفت.

در انتها، لازم به ذکر است که اعضای سابق دولت احمدی نژاد که در حوزه های مختلف کشور کاندیدا شدند. بعضا در  لیست اصولگرایان جای نگرفتند و به صورت مستقل وارد مجلس شدند. در این جا نام این افراد را ذکر می کنیم:  

۱- محمود بهمنی رییس بانک مرکزی دولت سابق از حوزه ساوجبلاغ

 ۲- حاجی بابایی وزیر آموزش پرورش دولت سابق از حوزه همدان

 ۳- دکتر فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی دولت سابق از حوزه  شیراز

 ۴- بیگی استاندار دولت سابق از حوزه تبریز

 ۵- دهمرده استاندار دولت نهم و دهم در زابل

 ۶- شاعری معاون وزیر دولت سابق از حوزه بهشهر

 ۷- اسدالله عباسی، وزیر تعاون ، کار و امور اجتماعی دولت دهم، از حوزه  رودسر و املش

 ۸- فریدون حسنوند، استاندار بوشهر در دولت قبل از حوزه اندیمشک

 ۹- حسین هاشمی تختی پور، استاندار سابق هرمزگان،از حوزه  بندرعباس

 ۱۰- دکتر اکبر ترکی، معاون وزیر بهداشت دولت قبل از حوزه فریدن

 ۱۱-دکتر ساداتی نژاد، معاون وزارت علوم دولت قبل از حوزه کاشان

۱۲- سید احسان قاضی زاده هاشمی مدیرکل مطبوعات داخلی دولت نهم و مدیرکل ارشاد استان تهران در دولت دهم از حوزه انتخابیه فریمان و سرخس(خراسان رضوی)



ناگفته های «ظریف» از دست دادن با «اوباما»

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آقای جان کری، رئیس‌جمهور آمریکا را به من معرفی کرد و من هم با اوباما دست دادم و گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم و ایشان بر جدیت آمریکا در اجرای برجام تاکید کرد.

ظریف در پاسخ به سوال اعتماد در خصوص آن لحظه می‌گوید: در سازمان ملل هنگام برگزاری جلسات مجمع عمومی تدابیر امنیتی شدیدی رعایت می‌شود. راه ورودی تقریبا کمتر از یک متر و نیم وجود دارد که سران و وزرا از این ورودی تردد می‌کنند. پشت آن ورودی، هال بزرگی است که همه درآن حضور دارند و یک سوی این ورودی هم مجمع عمومی است‌.

زمانی که سخنرانی آقای روحانی تمام شد من برای خارج شدن از سالن مهیا می‌شدم. دکتر روحانی پس از اتمام سخنرانی از همان درب پشتی خارج شده بودند و من خیال می‌کردم که ایشان با اتمام سخنرانی رفته‌اند. پس از سخنرانی ایشان من چند دقیقه‌ای نشستم چرا که در ملاحظات امنیتی که آمریکایی‌ها دارند اسکورت من مجزا است و باید با اسکورت مجزایی از سالن خارج بشوم. مسئولیت اسکورت رئیس‌جمهور با وزارت خزانه‌داری یا سرویس مخفی که بخشی از خزانه‌داری است و اسکورت وزیر امور خارجه با وزارت امور خارجه امریکا است.

به همین دلیل من نشستم تا رئیس‌جمهور خارج شوند اما آقای دکتر روحانی زمانی که از سالن خارج می‌شوند با رئیس جمهور ونزوئلا روبه‌رو می‌شوند و رئیس‌جمهور ونزوئلا ایشان را برای گفت‌وگویی به کناری برده بود. من با فاصله دو تا سه دقیقه که قصد خارج شدن از سالن مجمع را داشتم ناگهان دیدم که آقای کری و اوباما از همان ورودی وارد شدند. در واقع ما سینه به سینه هم شدیم.

ظریف در ادامه توصیف لحظه رویارویی با رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: آقای کری، ایشان را به من معرفی کردند و من هم با آقای اوباما دست دادم. نخستین چیزی که به من گفت این بود که امیدوارم این دست دادن و رویارویی برای شما در ایران دردسر نشود. من هم پاسخ دادم: به هیچ وجه. در آن مقطع من نباید اجازه می‌دادم که رئیس یک کشور خارجی گمان کند برای من با این حرکت در داخل کشور خودم مشکلاتی ایجاد خواهد شد. البته برخی حوادث بعدی در ایران نشان داد که ایشان درست می‌گفتند و من اشتباه می‌کردم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه می‌دهد: در آن چند دقیقه صحبت بسیار کوتاهی میان ما انجام گرفت و ایشان بر جدیت آمریکا در اجرای برجام تاکید کردند و من هم گفتم: امیدوارم همین طور باشد. البته همین گفت‌و‌گوی کوتاه باعث شد که آقای روحانی و آقای اوباما رو در روی هم قرار نگیرند. البته هیچ دلیلی هم وجود نداشت که آقای اوباما آن زمان وارد سالن مجمع عمومی بشوند چرا که روسای‌جمهور آمریکا هنگامی که برنامه‌ای نداشته باشند در سالن حضور پیدا نمی‌کنند وآن زمان هم برنامه‌ای برای حضور آقای اوباما وجود نداشت.



وقاحت‌هاي قاضي‌پور ادامه دارد!

گروه سياسي: نادر قاضی پور، در واکنش به بازتاب سخنانش گفته است: من منافق نیستم و مواضع خود را عوض نمی‌کنم، من بیدی نیستم که با این بادها بلرزم، ما برای گرفتن حق مان گریه نمی‌کنیم به گریه می اندازیم!!

چكيده‌اي از اظهارات طلبكارانه اين فرد كه نمايندگي مجلس را هم يدك مي‌كشد اما انتشار سخنان اخيرش، افكار عمومي را از اين همه وقاحت و پرده‌دري حيرت زده كرده است را در زير بخوانيد:
...من از حرف هایم که باعث آزرده خاطر شدن بانوان ارومیه شد عذر خواهی می کنم چراکه اصلا روی سخنم با بانوان ارومیه نبود. هستند خانم هایی که در مجلس شرایط به نفعشان نبوده است!!

... ما مذهبی هستیم و با سه چهار تا پیام تلگرام تکان نمی خوریم، عده ای می خواهند مرا تخریب کنند چرا که من سرباز و نوکر ولایتم. ولی باید بدانند سرباز امام خامنه ای «مدظله العالی» بیدی نیست که با این بادها بلرزد!

... کسانی که جاسوسی کردند و فیلم گرفتند و پخش کردند باید به خود شک کنند چرا که می خواستند با تخریب قاضی پور رای شما مردم را زیر سوال ببرند. چرا نگفتند ستاد قاضی پور فقط مستضعفین و فقیران بودند؟

... صاحبان زر و زور و تزویر به برخی سایت ها پول می دهند و آن رسانه ها نوکر پولدارها می شوند چرا همین ها نمی گویند ستاد ما همیشه با قرآن آغاز و با دعای فرج تمام می شد؟ چرا نمی گویند در ستاد ما همیشه مداحی برپا بود و همین برادران سنی ما هم در ستاد همراه با ما اشک می ریختند؟

... من بیدی نیستم که با این بادها بلرزم، چندین بار فرمانده خط شکن شدم و در میدان تنها ماندم، مرگ را پذیرفتم، ولی عقب نشینی نکردم...



ظریف: می‌دانم مردم کروش را دوست دارند

خبرآنلاین: ممانعت سازمان صدا و سيما از پخش گفت‌وگوي ويژه عادل فردوسي‌پور با محمدجواد ظريف حرف و حديث‌هاي بسياري به راه انداخت. بهانه سازمان اين بود كه براي گفت‌وگو با افراد سياسي در برنامه‌اي غير تخصصي نياز به هماهنگي‌هاي قبلي بود كه از طرف تهيه‌كننده برنامه 90 به عمل نيامده بود. اين در حالي بود كه عادل مدعي بود با مديرگروه هماهنگي‌هاي لازم به عمل آمده بود.

دقيقاً در همين وانفسا حضور حداد عادل در برنامه خندوانه كه ربط چنداني به حوزه سياست نداشت به حواشي اين موضوع دامن زد. هر چند ظريف و فردوسي‌پور در مقابل همه اين حرف و حديث‌ها سكوت كردند تا به قولي موضوع از آنچه هست پيچيده‌تر شود اما چندي پيش در خلال گفت‌وگويي مفصل با دكتر ظريف در خصوص توافق هسته‌اي ايران و 1+5 فرصتي دست داد تا در مورد عدم پخش گفت‌وگوي دكتر ظريف با عادل فردوسي‌پور سؤالاتي را با وزير امور خارجه مطرح كنيم.

* آقاي ظريف شما در برنامه 90 چه چيزي گفتيد كه پخش نكردند؟

هيچي... هيچي نگفتم.

* پس چرا پخش نكردند؟

نمي‌دانم، حرف‌هاي خوبي در برنامه زده شد و اگر هم پخش مي‌شد به نفع خودشان بود.

* در آن بازه آقاي حداد عادل هم در برنامه خندوانه شركت كرده بود.

حتماً حضور ما تبليغاتي بود!

* نظر شما درباره كارلوس كروش چيست؟

من اصلاً فوتبالي نيستم ولي مي‌دانم مردم او را دوست دارند و ما هم اينجا هستيم تا خواسته‌هاي مردم را برآورده كنيم.




عیادت هاشمی و سیدحسن خمینی از واعظ طبسی (عکس)

هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام چهارشنبه شب به همراه سیدحسن خمینی برای عیادت واعظ طبسی در مشهد رفت.





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
bahar3
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
مغرضانه نوشتن درتاروپودتابناک گیلان رسوخ کرده درحالیکه ازیک رسانه بعید است مثل سمپاتهای اصلاحات که مغزشان را شستشو داده اند وجز طرفداری هیچ حرف منطقی را نمیپذیرند,فقط یک طرفه می نویسد ودر این مسیر به طوری که خودش متوجه باشد دچار تناقض وپارادکس هم میشود,پیشنهاد میگردد قدری عینک بدبینی را کنارزده وواقعییات آنطوری که هست ببینید بطورمثال اینجا که میگویید طرفداران احمدی نژاد در حوزه های کوچک وبا چند دهزار رای آورده اند ,آیا کرج وهمدان و...... جوزه های چک هستند
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
الان چه ربطی به تابناک داره؟ بسته خبری یعنی باز نشر خبرگزاری های دیگه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار