معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: پرداخت زکات در استان اردبیل نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۹۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱ 04 March 2016

صفر توحیدی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: ما امسال رقمی در حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان زکات مال و 800 میلیون تومان زکات فطریه در استان جمع‌آوری کردیم که نسبت به سال گذشته این رقم کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کمیته امداد در جمع‌آوری زکات عام برای اجرای طرح‌های عام‌المنفعه و پروژه‌های مرتبط با آن ورود پیدا نکرده، ما تنها اقدام به جمع‌آوری زکات سهم فقرا کردیم تا در حوزه‌های مختلف بتوانیم یاریگر فقرا و نیازمندان در تأمین معاش و سایر نیازمندی‌هایشان باشیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: از این محل کمیته امداد اقدام به خرید اقلام مورد نیاز مددجویان به ویژه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کرده و در کنار آن در تأمین جهیزیه، حوزه درمان و همچنین توجه به معاش شایسته تلاش و پیگیری‌های خوبی را انجام داده است.

توحیدی کاهش جمع‌آوری زکات را در استان یادآور شد و افزود: امیدواریم با مشارکت بالای زارعان و کشاورزان رقم زکات جمع‌آوری شده افزایش پیدا کند.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری خوب مجمع نیکوکاران و خیرین اردبیلی‌های مقیم مرکز بیان کرد: ما قطعاً از توان و بضاعت آنها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم پاسخگوی بخشی از نیازمندی‌های خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد باشیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد:‌ تلاشمان بر این است تا جامعه هدف کمیته امداد که اغلب جامعه محروم، بی‌بضاعت و کم درآمد هستند، بتوانند بستر و زمینه‌ای را فراهم کنیم تا توانمندی‌های آنها به شکل صحیح و درست اتفاق بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار