در پی درگذشت آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی پیام های تسلیتی از طرف مراجع تقلید و شخصیت های مختلف حوزوی، از جمله مدیر حوزه‌های علمیه کشور، رئیس مجلس خبرگان رهبری، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری منتشر شد.
کد خبر: ۱۹۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 04 March 2016
به گزارش تابناک قم، با انتشار خبر درگذشت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی، مراجع تقلید و علما پیام های تسلیتی را صادر کردند.

خدمات این عالم وارسته در خاطره ها باقی خواهد ماند

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، با صدور پیامی ارتحال آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.

دراین پیام آمده است: با تأثر و تأسف اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و خادم با اخلاص مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، آیت الله آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی به لقاء الله پیوست.

پیام حاکیست: آن شخصیت بزرگوار که سالیان متمادی افتخار بزرگ تولیت آستان ملک پاسبان سلطان سریر ارتضاء، حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء را به عهده داشت با سعی و کوشش کامل و با اخلاص و نیت پاک، این خدمت مقدس را به نحو شایسته به انجام رساند و در اعتلای معنوی، فرهنگی و مقام روحانی این پایگاه مقدس آسمانی، که به حق مرکز دینی و معنوی و ولایی مملکت است، جدیت تمام داشت، خدمات این عالم وارسته همیشه در خاطره ها باقی و جاودان خواهد ماند.

در بخش دیگری ازاین پیام آمده است: اینجانب این ضایعه مؤلمه را به خادمان محترم آستان مقدس و حضرات علمای اعلام و مردم شریف خراسان به ویژه به بیت مکرم ایشان تسلیت گفته، ترفیع درجات آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان عزادار از خداوند منان مسئلت دارم.

آیت الله واعظ طبسی از چهره های تاثیرگذار نظام بود

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله واعظ طبسی ، وی را از چهره های تاثیرگذار و نقش آفرین درنظام اسلامی دانست.

وی دراین پیام بیان کرده است: خبر درگذشت عالم مجاهد آیت الله آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی رحمت الله علیه موجب تأسف و تأثر شد.

پیام حاکیست: این شخصیت عالیقدر با حضور شجاعانه در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی هدایت مردم خراسان را عهده دار بود و بعد از پیروزی انقلاب، یکی از چهره های تاثیرگذار بود که در نظام اسلامی نقش آفرینی کرده است و سالیان متمادی توفیق و افتخار خدمت گزاری در آستان مقدس امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را به عهده داشت و توانست با مدیریت عالی و بااخلاص کامل، خدمات شایسته ای انجام داده و آن مرکز قدسی را به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام معرفی کند که از الطاف آن حضرت بهره مند خواهد شد.

دربخش دیگری ازاین پیام آمده است: اینجانب این ضایعه مولمه را به پیشگاه مقدس مولانا حضرت بقیه الله الاعظم(عج)و مقام معظم رهبری و حوزه های علمیه و مردم متعهد و ولایتمدار خراسان و بیت محترم آن فقید سعید تسلیت عرض کرده، علوّ مقام برای آن مرحوم از خداوند متعال مسألت می کنم.

آیت‌الله واعظ طبسی از چهره‌های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی

آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است: خبر ارتحال عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی واصل و موجب تأثر و تألم فراوان شد. این عالم خدوم و انقلابی، از چهره‌های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است که حیات طیبه او پیش و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، آثار و برکات مستمر و متعددی از خود به یادگار گذاشته که به فضل الهی او را در زمره السابقون السابقون اولئک المقربون، با انبیاء و اولیاء و شهداء و صدیقین همنشین خواهد کرد و حسن اولئک رفیقا.

در عصر خفقان طاغوت، مبارزات و مجاهدت‌های او و رهبری فکری و مدیریت شایسته جریان‌های مردمی در شعاع هدایت‌های امام راحل، در کنار رهبر معظم انقلاب و دوشادوش ایشان، شهر مشهد را به یکی از محورهای مبارزه با رژیم سفاک پهلوی تبدیل کرده بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این عالم وارسته ردای پر افتخار خدمت به آستان ملک پاسبان رضوی(ع) به تن کرد و به اعتراف دوست و دشمن، مدیریت قوی و پیگیر ایشان، به شایستگی به توسعه گسترده کمی و کیفی حرم مطهر رضوی انجامید که یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود.

مدیریت مقتدرانه ایشان بر حوزه علمیه مشهد مقدس و استان خراسان و تأسیس دانشگاه جامع رضوی و هزاران فعالیت مؤثر و مفید دیگر در کنار نمایندگی ایشان از سوی رهبری معظم انقلاب در استان خراسان‌رضوی، همگی حکایت از طومار پربار حیات این عالم ربانی دارد که بی‌تردید از تاریخ مشعشع انقلاب اسلامی و از خاطره مردم شریف خراسان پاک نخواهد شد.

اینجانب، درگذشت این مجاهد نستوه و عالم وارسته را به حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه و امت حزب‌الله و مردم شریف مشهد و استان خراسان‌رضوی و همه ارادتمندان به ایشان و به‌ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت و تعزیت گفته از خداوند منان علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی، برای آن فقید سعید، و صبر جمیل و اجر بی پایان برای خانواده معظم معزّی، مسئلت دارم.

آیت الله واعظ طبسی یار صدیق امام و رهبری بود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با صدور پیامی با تسلیت ارتحال آیت الله عباس واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی، وی را در عرصه های مختلف یار صدیق امام و رهبری دانست.

در پیام آیت الله سید محمد سعیدی آمده است: خبر در گذشت عالم جلیل القدر نماینده محترم ولی فقیه در استانهای خراسان ، ریاست حوزه های علمیه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی حضرت آیه الله واعظ طبسی موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

این عالم تلاشگر که از سالهای پیش از انقلاب اسلامی ازمبارزان راستین درصحنه و یاوران امام راحل بود پس از انقلاب اسلامی نیز در عرصه های گوناگون یار صدیق امام و رهبری بود خدمات فراوان ایشان در مشهد مقدس و آستان منور علی ابن موسی الرضا(ع) و اهتمام ایشان به احیای تعالیم والای قرآن کریم و عترت معصومین(ع) شایسته قدردانی فراوان است و ان شاءالله ذخیره عظیمی برای سفر آخرت آن بزگوار خواهد بود.

دربخش دیگری ازاین پیام آمده است: اینجانب رحلت این عالم ربانی و خدوم را به حضرت ولیعصر (عج) و رهبر معظم انقلاب و بیت شریف ایشان و همه دوستداران و مردم غیور مشهد مقدس تسلیت عرض کرده وبرای آن مهاجر الی الله که ایام شهادت حضرت زهرا(س)به لقاءالله پیوست علو درجات را مسألت دارم.

آیت الله واعظ طبسی یار صدیق امام(ره) و رهبری بود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور هم در پیامی ضمن تسلیت ارتحال تولیت آستان قدس رضوی گفت: آیت الله واعظ طبسی یکى از استوانه‌هاى نظام و یار صدیق امام(ره) و رهبری بود.

در پیام تسلیت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری آمده است: ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی (رحمت الله علیه) موجب تأثر و تالم گردید.

این عالم فرزانه از یاران صدیق حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و از شاگردان بنام و خوشفکر حضرت آیت الله العظمی بروجردی (قدس سره) بود به طورى که ایشان وى را طلبه‌اى خوش فکر و به عنوان زبان حوزه‌هاى علمیه دانسته و با تقدیر و تفقد از ایشان نام مى‌بردند.

زهد و تقوی، پرهیزگاری و اخلاق ایشان در تمامی دوران زندگی زبانزد خاص و عام بود.

پس از پیروزى شکوه‌مند انقلاب اسلامى همواره به عنوان یکى از استوانه‌هاى نظام مورد توجّه قرار داشته و از سوى حضرت امام خمینى(ره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) به عنوان نماینده معظم له در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوى منصوب شد و برای اعتلاى اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامى تلاش بسیار نمود.

ایشان علاوه بر خدمت در بارگاه مقدس رضوى در نهادهاى همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبرى عضویت و ریاست حوزه‌های علمیه خراسان را به عهده داشت.

این‌جانب این مصیبت جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه، بیت شریف آن مرحوم بویژه مردم مومن و متدین استان‌های خراسان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن عالم فقید رضوان و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

عمری که صرف نشر معارف آل محمد و دفاع از انقلاب اسلامی شد

رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی گفت: این عالم فرزانه عمر پرکت خویش را صرف نشر معارف آل محمد(ص) و دفاع از نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی نمود.

در پیام آیت الله محمد یزدی آمده است: در گذشت عالم پرهیزگار و انقلابی مرحوم آیت الله شیخ عباس واعظ طبسی (رحمة الله علیه) نماینده ولی فقیه و تولیت آستاس قدس رضوی و عضو مجلس خبرگان رهبری که با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) مصادف شد، موجب تاثر و افسوس فراوان گردید. 

پیام ادامه یافته است: اقدام ها و خدمات بی وقفه ایشان چه پیش از انقلاب اسلامی و چه پس از آن به ویژه در خدمت رسانی به زائران حرم مطهر رضوی و بسط و توسعه بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج «علیه آلاف التحیه و الثناء» بر کسی پوشیده نیست. 

آیت الله یزدی در این پیام ضمن عرض تسلیت ارتحال این عالم مجاهد و خستگی ناپذیر به محضر قطب عالم امکان حضرت بقیة الله الاعظم«روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا»، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری، علما و فضلای حوزه علمیه، مردم شریف و شهیدپرور خراسان و بیت مکرم ایشان برای آن یار دیرین و صدیق امام و رهبری، رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان و علاقه مندان ایشان صبر و اجر مسالت کرده است. 

آیت‌الله واعظ طبسی یاور اسلام و نظام اسلامی در خدمت به جامعه بود

همچنین دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی، گفت: آیت‌الله واعظ طبسی همیشه یار و یاور اسلام و نظام اسلامى براى خدمت به جامعه اسلامى بود.

در پیام آیت‌الله مرتضی مقتدایی آمده است: خبر ارتحال عالم ربانی و مجاهد سخت‌کوش آیت‌الله شیخ عباس واعظ طبسی‌(ره) سبب تأثر و تأسف فراوان شد، آن عالم فقید از یاران صدیق امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و از شاگردان حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) به شمار می‌رفت، خود نیز منشاء تربیت و آموزش چهره‌های انقلابی مؤمن و متدین بسیاری بود.

ایشان با احساس نفرت عمیقى که از رژیم پهلوى در خود احساس مى‌کرد، خشم و کینه‌اش را به اشکال مختلف ابراز مى‌کرد و پس از گذشت یکى دو سال از شروع درس در حوزه علمیه با سخنرانى‌هاى خویش مبارزه‌اى هدفمند و جهت‌دار را علیه دستگاه حاکم آن زمان آغاز کرد، تا جایى که چندین‌بار به‌خاطر همین سخنرانى‌ها ممنوع‌المنبر و یا به زندان کشانده شد، مبارزات ایشان تا پیروزى شکوه‌مند انقلاب اسلامى به رهبرى امام خمینى(ره) ادامه یافت و همیشه یار و یاور اسلام و نظام اسلامى براى خدمت به جامعه اسلامى بود.

ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جانب امام خمینی(ره) به‌عنوان نماینده ایشان در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی منصوب و بعد از ارتحال ایشان از طرف آیت‌الله خامنه‌ای(دامت برکاته) رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم ایشان تمدید شد.

اینجانب این مصیبت جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، روحانیت معظم، مردم عزیز و متدین استان‌های خراسان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علوّ درجات برای آن عالم مجاهد و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت می‌نمایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار