نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مجلس دهم باید با همدلی و همزبانی با دولت، تلاش خود را معطوف به رفع مشکلات اقتصادی کند.
کد خبر: ۱۹۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 04 March 2016

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مجلس دهم باید با همدلی و همزبانی با دولت، تلاش خود را معطوف به رفع مشکلات اقتصادی کند.

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: هم اکنون مشکل و دغدغه اصلی مردم مشکلات اقتصادی و از همه مهمتر رکود اقتصادی است بنابراین وظیفه نمایندگان مجلس در خصوص رفع این مشکل بسیار سنگین است.
وی افزود: باید به توانمندی های داخلی خود در حوزه های اقتصادی بازگردیم و تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی به عنوان سیاست راهبردی مقام معظم رهبری برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور بر زمین نماند.
خطیب جمعه ایلام سپس با اشاره به عدم توجه غرب به تعهدات خود در قبال برجام تاکید کرد: با وجود گذشت 40 روز از اجرای برجام و توافق هسته ای و عمل به تعهدات از سوی ایران اسلامی، اما هنوز غربی ها به تعهدات خود در زمینه لغو تحریم ها عمل نکرده اند.
حجت الاسلام لطفی با بیان اینکه به گفته مسئولان ارشد کشورمان، آمریکایی ها در اجرای برجام تعلل می کنند، گفت: اکنون مشخص شد مقام معظم رهبری چرا تا این حد تاکید داشته و دارند که نباید به آمریکایی ها اعتماد کرد.
وی یادآور شد: آمریکا کینه عمیقی نسبت به ملت ایران دارد بنابراین هیچگاه حاضر نیستند با ما کنار بیایند و همین اندازه پیشرفت در توافق هسته ای را نیز برای خود شکست می دانند.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: از طرف دیگر اقتدار ایران و نقش اول جمهوری اسلامی در معادلات منطقه ای و جهانی آنها را عاجز کرده و از هر فرصتی برای مانع تراشی علیه انقلاب و نظام اسلامی استفاده می کنند.
حجت الاسلام لطفی افزود: امیدواریم که آمریکایی ها سر عقل بیایند و به تعهدات خود عمل کنند البته ما نیز در مقابل آنها باید بیدار و هوشیار باشیم.
وی با قدردانی از مردم انقلابی و متعهد کشورمان در لبیک به ندای رهبری و حضور پرشور و حماسی در انتخابات هفتم اسفند، یادآور شد: این حضور حماسی پیام های بسیار مهمی دارد و نشانگر ولایتمداری و دشمن ستیزی ملت شجاع ایران است.
به گفته لطفی، با وجود اینکه دشمنان و بدخواهان پیش از انتخابات در ناامید کردن مردم تلاش کردند اما ملت ایران با حضور پرشور در انتخابات در مقابل این موضع گیری دشمن عکس العمل شدید نشان داد و زیباترین جلوه مردم سالاری دینی را در پای صندوق های اخذ رای به نمایش گذاشتند.
خطیب جمعه ایلام سپس با اشاره به فرا رسیدن 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد، از این نهاد به عنوان یک نهاد بسیار مهم و تاثیرگذار در جامعه که به فرمان امام خمینی(ره) برای رسیدگی به امور مستضعفان و محرومان جامعه تشکیل شد، نام برد.
حجت الاسلام لطفی افزود: این نهاد در طول 38 سال خدمت عالی ترین جلوه های توانمندسازی خانواده ها در عرصه اشتغال، تهیه مقدمات ازدواج، تحصیلات دانشگاهی، بهداشت و مسکن را به محرومان داشته است.
وی همچنین به 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: حفاظت و حراست از این نعمت الهی وظیفه ملی، دینی و اسلامی است.
امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: آتش سوزی عرص های طبیعی در یکسال گذشته خسارت جبران ناپذیری به جنگل های استان وارد کرد بنابراین امسال باید مسئولان از همین حالا برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه ها و جنگل های استان در ماه های گرم سال تدابیر لازم را بی اندیشند تا از تکرار این حوادث پیشگیری شود.
وی همچنینارتحال عالم ربانی آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار