مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری ملکشاهی گفت: کنترل عوامل تخریب نعمت خداداد جنگل ها وعرصه های طبیعی این شهرستان ضروری است .
کد خبر: ۱۹۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ 05 March 2016

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری ملکشاهی گفت: کنترل عوامل تخریب نعمت خداداد جنگل ها وعرصه های طبیعی این شهرستان ضروری است .


به گزارش تابناک ایلام؛محمد قاسم نیا روز شنبه در حاشیه آیین درختکاری با ذکر اینکه شهرستان ملکشاهی با 114 هزار هکتار جنگل به نسبت مساحت بیشترین میزان تراکم جنگلی استان ایلام را دارا است از این منابع به عنوان ظرفیت های زیستی ، طبیعی، گردشگری و اقتصادی ملکشاهی نام برد و بر ضرورت تلاش جمعی برای رفع تهدیدهای طبیعی و عوامل تخریب انسانی آنها تاکید کرد.

وی گفت: عدم تجدید حیات آنها به دلیل چرای بی رویه ، عدم تعادل دام و مرتع ، شخم زیراشکوب جنگل و بروز برخی آفات طبیعی از جمله بیماری ذغال بلوط و کرم چوبخوار از جمله مهم ترین عوامل تخریب و تهدید جنگل های ملکشاهی است.
وی بر ضرورت عزم همگانی و مشارکت همه اقشار برای حفاظت از جنگل ها و منابع طیبعی این شهرستان تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم برای احیای عرصه های طبیعی اجتناب ناپذیر است.
قاسم نیا با اشاره به اقدام های انجام گرفته به منظور حفظ خاک و کنترل روان آب ها در سطح جنگل های شهرستان ملکشاهی یادآور شد: 600 متر مکعب سازه گابیونی، یک هزار مترمکعب خشکه چین و 600 متر مکعب سازه گابیونی به منظور حفاظت و کنترل روان آب در عرصه های طبیعی های این شهرستان در دست ساخت است.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملکشاهی گفت: در هفته منابع طبیعی بیش از چهار هزار اصله نهال ازگونه های بلوط ،کاج ،سرو و ارغوان در سطح جنگل های این شهرستان غرس می شود.
همزمان با اولین روز از هفته منابع طبیعی، همچنین زنگ سبز نیز با حضور مسئولان در مدارس شهرستان ملکشاهی نواخته شد.

 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار