دبیر نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان گفت: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز مانند دیگر صنایع نیازمند یک بانک تخصصی است.
کد خبر: ۱۹۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 06 March 2016
سعید آقاخانی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: با تاسیس چنین بانک تخصصی خصوصا در حوزه نظام صنفی رایانه‌ای نگاه کارشناسی به بخش‌های مختلف صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کنار فعالان این حوزه صورت می‌گیرد.
 
وی با اشاره به بانک‌های تخصصی که دیگر اصناف همچون بانک صنعت و معدن دارند، تصریح کرد: این بانک‌ها، وام‌ها و تسهیلات مشخصی را به افراد داده و از فعالیت افراد حمایت‌های مالی به عمل می‌آورد. صنف نظام رایانه‌ای نیز می‌تواند با تاسیس چنین بانکی تسهیلات ویژه‌ای به افرادی که در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند را در چارچوب معینی ارائه دهد.
 
دبیر نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان افزود: ما در این صنف، بانک تخصصی نداریم و این مشکل را می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت پست‌بانک‌ها حل کرد؛ چرا که پست‌بانک‌ها در جوار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفته و گزینه مناسبی برای این امر به شمار می‌رود. از آنجایی‌که پست‌بانک‌ها زیرمجموعه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می‌شوند، می‌توان از ظرفیت‌های ان استفاده کرد و نظام صنفی پروژه‌ها و طرح‌ها را به این بانک معرفی می‌کند تا بتوانند به صورت تخصصی فعالیت کنند و حمایتی از این افراد به عمل می‌آید.
 
این کارشناس با اشاره به ایجاد هماهنگی در نهادهای متولی برای کاهش سردرگمی فعالان صنفی اظهارکرد: ایجاد یکپارچگی در نهادهای متولی یکی از مواردی است که کاهش سردرگمی فعالان صنفی را در پی خواهد داشت و باید راهی پیدا کرد تا سازمان را مرجع تمامی امور صنعت در استان بشناسند.
 
آقاخانی با اشاره به مقوله درآمدزایی سازمان و اهمیتی که دارد، گفت: در دوره دوم سازمان نصر زنجان فعالیت‌هایی در جهت تثبیت جایگاه سازمان انجام داده‌ایم و در این مدت با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده اعضای اصلی به دو برابر افزایش یافته‌اند. اکنون زمان آن است که راهکارهایی برای در‌آمد‌زایی سازمان‌های استانیس پیدا کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار