کد خبر: ۱۹۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 06 March 2016


رئیس کمیته امداد امام خمینی استان البرز از پرداخت کمک هزینه معیشت به 38 هزار نیازمند البرزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان البرز، علی سالارکیا اظهار داشت: بیش از 23 هزار خانواده محروم در قالب حدود 38 هزار نفر، تحت حمایت کمیته امداد البرز هستند و از خدمات مختلف این نهاد مقدس از جمله، کمک هزینه معیشت بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون رقمی معادل 140 میلیارد ریال بابت کمک هزینه معیشت به مددجویان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در راستای برطرف کردن بخشی از موانع و مشکلات زندگی آنان است پرداخت شده است.

سالارکیا با اشاره به اینکه عدد پرداختی مستمری ماهیانه در کل کشور ثابت و بر اساس مصوبه مجلس و بودجه تخصیصی دولت است، تصریح کرد: کمیته امداد در راستای بهبود زندگی و حل مشکلات محرومان و نیازمندان، خدمات دیگری را از جمله جذب خیرین و حامیان نیکوکار و واریز کمک‌های آنان به حساب مددجویان انجام می‌دهد.

وی گفت: به عنوان مثال هر یتیم تحت حمایت کمیته امداد البرز از محل کمک‌های حامیان نیکوکار استان، به طور متوسط ماهیانه 250 هزار تومان و هر فرزند خانواده دارای سرپرست بیمار و از کار افتاده به طور متوسط 100 هزار تومان دریافت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز با اشاره به تلاش و کار گسترده این نهاد در جهت اشتغالزایی، افزود: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در راستای توانمندسازی مددجویان انجام شده و مددجویان با دریافت این تسهیلات می‌توانند برای خودشان شغل ایجاد کنند و به سمت خودکفایی و کسب استقلال اقتصادی حرکت کنند.

وی ضمن قدردانی از نیّات خیرین و خداپسندانه مردم نیکوکار این استان به محرومان بیان کرد: مردم خیر استان البرز در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین، زکات، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به کمیته امداد پرداخت می‌کنند.

سالارکیا خاطرنشان کرد: کمیته امداد علاوه بر پرداخت کمک هزینه معیشت، خدمات حمایتی دیگری از جمله کمک هزینه‌های تحصیلی، درمان، جهیزیه، تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی و ... را به مددجویان خود ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی فراوانی که گریبان‌گیر محرومان تحت حمایت استان البرز است، مساعدت و یاری خیرین و مشارکت آنها در طرح‌های فقرزدایی کمیته امداد، ما را در تحقق اهداف مورد نظر یاری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار