به گزارش تابناک سمنان،دبیر جشنواره احیای زبان سنگسر گفت: جشنواره احیای زبان سنگسری تحت عنوان مسابقه "سنگسری زبونه، شیرین زبونه " ویژه کودکان در مهدی‌شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۹۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 07 March 2016

ابوذر ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: با توجه به‌ضرورت احیای زبان سنگسری، گروه قدیمی هوا که در فضای تلگرامی به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازد با همکاری بخش خصوصی شرکت کیانت برای حمایت از زبان فاخر سنگسری و انگیزه برای کودکان و والدینشان اقدام به برگزاری مسابقه "سنگسری زبونه، شیرین زبونه " کرده است.

وی بابیان اینکه این مسابقه در قالب کلیپ‌های تصویری است تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در سه بخش شعر و سرود و طنز و داستانک به زبان سنگسری و همچنین ثبت و ضبط رسوم کهن عشایر ایل سنگسری به شرکت در این مسابقه بپردازند.

دبیر جشنواره احیای زبان سنگسر بابیان اینکه مسابقه " سنگسری زبونه، شیرین زبونه "مختص سنین زیر 8 سال است افزود: رعایت نکاتی ازجمله کیفیت مطلوب تصاویر و عدم توهین به هیچ قوم و شخصیتی در آن ضروری بوده و مدت‌زمان مجاز کلیپ حداکثر 3 دقیقه است.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان مهدی‌شهری جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را تا 20 اسفندماه به آدرس تلگرامی @Ghadimiheva2020 ارسال کنند.

ساداتی با اشاره به اهمیت احیای فرهنگ زبان محلی در شهرستان مهدی‌شهر گفت: همه علاقه‌مندان در کشور می‌توانند در این مسابقه بزرگ شرکت نمایند.

دبیر جشنواره احیای زبان سنگسر افزود: ترویج فرهنگ زبان محلی سنگسر را باید از سنین کودکی شروع کرد و جهت حفظ و صیانت از زبان محلی سنگسر برگزاری چنین جشنواره‌هایی ضروری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار