معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران
معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران گفت : تعامل و عمل گرایی باید جایگزین سخنرانی های طولانی و تریبونی پرئرشی در مدارس شود.
کد خبر: ۱۹۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 07 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد شعبانی در همایش تجلیل از مربیان پرورشی بهشهر در سالن توحید این شهر ، افزود : مربیان پرورشی باید از سخنرانی های تریبونی فاصله بگیرند و با دانش آموزان ارتباط نزدیک بگیرند.


وی از امور پرورشی به عنوان پر ظرفیت ترین بخش در مدارس یاد و تاکید کرد که این بخش باید با حضور دانش آموزان رونق بگیرد.


او ادامه داد : میدان دادن به دانش آموزان قدم بزرگی برای تحقق امور تربیتی است که باید در این امور با دقت و توجه بیشتری وارد شویم.


شعبانی با تاکید بر این نکته که عصر کنونی عصر عمل است و باید اهل گفت و گو و تعامل بود ، گفت : در حوزه پرورشی تعامل معلم با دانش آموزان و سخنران و شنونده باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر مشکلات شناخته نشود بر معضلات افزوده می شود.


وی همچنین بر ضرورت پرهیز از افراطی گری در امور تربیتی تاکید کرد و افزود : انسان های افراطی ، متکبر و خودخواه هستند و اگر به نتیجه دلخواه خود نرسند جامعه را دچار التهاب می کنند و در واقع تحمل شکست را ندارند.


شعبانی افزود : درک متقابل دانش آموزان ، راست گویی ، دوری از افراطی گری و تلاش برای رفع معضلات و آسیب ها در آموزش و پرورش و در بین دانش آموزان از امور مهمی است که باید مورد توجه جدی مربیان پرورشی باشد .


مدیر آموزش و پرورش مازندران نیز در این همایش با تاکید بر نهادینه کردن امور تربیتی، پرورشی و تربیت بدنی در مدارس گفت : از دانش آموزان مستعد در رشته های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی حمایت می شود. 


قربانعلی اصغری افزود : دانش آموزان باید میدان عمل داشته باشند و باید با دستور کار قرار دادن این برنامه ، دانش آموزان خلاق تربیت کنیم و تحویل جامعه دهیم.


او ادامه داد : در پرسش مهر امسال از 550 نفر شرکت کننده در بهشهر ، 25 نفر به استان راه یافتند و از این تعداد سه نفر به مرحله کشوری رسیدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار