یک جراح چشم گفت : دود سیگار با تاثیر گذاری منفی بر سلول های شبکه چشم موجب کاهش بینایی و پیر چشمی در افراد سیگاری می شود.
کد خبر: ۱۹۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 09 March 2016

یک جراح چشم گفت : دود سیگار با تاثیر گذاری منفی بر سلول های شبکه چشم موجب کاهش بینایی و پیر چشمی در افراد سیگاری می شود.

به گزارش باشگاه خبر نگاران، رضا منصوری بابیان اینکه دود سیگار حاوی مواد مضر و آسیب رسانبی مانند قطران ومنوکسید کربن است گفت: دود سیگار علاوه بر عوارض چون سرطان ریه، دهان ،پروستات ، بیماری های قلبی عروقی ، تنفسی و سلامت چشم را تهدید می کند .

منصوری ادامه داد: دود سیگار اثرات چشمی مخربی دارد و باعث بیماری های مانند آب سیاه ، آب مروارید وتنبلی چشم می شود.

وی با اشاره به اینکه دود سیگار و تنباکو به عنوان فاکتور خطر ساز محسوب میشود افزود بهترین راه برای کاهش عوارض بینایی ناشی از دود سیگار ترک سیگاراست .

منصوری تاکید کرد: برای درمان عوارض چشم ناشی از دود سیگاردر افراد سیگاری محدودیت وجود دارد زیرا داروهای موجود با نیکوتین موجود در خون افراد سیگاری واکنش نشان داده و موجب سرطان ریه می شود .

وی خاطر نشان کرد: دود سیگار باعث تخریب لایه محافظ شبکیه و عروق خونی شده و منجر به کاهش خون رسانی ، تحریک و ایجاد بافت زخمی می شود و همچنین دود سیگار باعث افزایش بیماری های عروقی چشم و نقطه زرد را در افراد تشدید می کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار