استاندارایلام:
در اولین روز از هفته منابع طبيعي و آبخيزداري مراسم جشني با حضور استاندار، مسئولین ادارات دولتی، اساتید دانشگاه و دانشجویان، سازمان هاي مردم نهاد، همياران طبيعت و اقشار مختلف مردم برگزار گرديد.
کد خبر: ۱۹۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 08 March 2016

در اولین روز از هفته منابع طبيعي و آبخيزداري مراسم جشني با حضور استاندار، مسئولین ادارات دولتی، اساتید دانشگاه و دانشجویان، سازمان هاي مردم نهاد، همياران طبيعت و اقشار مختلف مردم برگزار گرديد.

بهگزارش تابناک ایلام مهندس مروارید استاندار ایلام گفت: همه دستگاه های اجرایی استان به ویژه استانداری از طرح های مفید، مؤثر و قابل اجرا در حوزه منابع طبیعی که به احیاء این عرصه ها کمک کند، حمایت می کنند.

وی نقش تشکل های خودجوش مردم نهاد حوزه منابع طبیعی و محیط زیست در نگهداری و احیاء جنگل ها و مراتع استان را بسیار پررنگ و با اهمیت خواند و گفت: این تشکل ها با حضور اثربخش خود در عرصه ها یارگران دلسوز منابع طبیعی و محیط زیست استان هستند.

وی عنوان کرد: دانشگاهیان و پژوهشگران مراکز علمی و دانشگاهی می توانند نقش مهم و بسزایی برای احیا، بازسازی، مبارزه با آفت ها و بیماری ها در همکاری با ادراه کل منابع طبیعی استان ایفا کنند.

استاندارایلام گفت : یکی از وظایف کنونی فعالان حوزه منابع طبیعی تکثیر و پرورش گونه های بومی در عرصه های طبیعی است و علم چگونه نگهداری کردن از منابع طبیعی و جنگل ها مقوله ای بسیار مهم است.

وی یادآورشد: ثروت خدادادی منایع طبیعی و محیط زیست متعلق به یک یا دو نسل نیست بلکه از آن همه نسل هایی است که بعد از ما خواهند آمد و وظیفه ما در قبال نسل های آتی حراست از این ثروت خدادادی و از دست رفتنی است.

در ادامه مراسم دکتر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ضمن خوش آمدگويي به حضار فرا رسيدن هفته منابع طبيعي و آبخيزداري را به تمام مردم و فعالين عرصه منابع طبيعي تبريك گفت و افزود: شعار هفته منابع طبیعی امسال «مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم» نشان از اهمیت بحث مشارکت در مدیریت منابع طبیعی دارد و هرجائی که مدیریت در اختیار مردم قرار گرفته اثرگذاری و بهره وری افزایش چشمگیری داشته و امید است با کمک سازمان های مردم نهاد و اقشار مختلف مردم بتوان جلوی تخریب جنگل را گرفت و از آنچه داریم حفاظت نمائیم.

در حاشیه اين مراسم از کهنسال ترین و کم سن ترین هميار طبيعت و تعدادی از فعالین حوزه منابع طبیعی با اهداء لوح ياد­بود تقدير و تشكر به عمل آمد.

در پایان نیز استاندار و سایر حضار اقدام به کاشت نهال در محوطه دانشگاه نمودند.

نواخته شدن زنگ سبز در مدرسه توحید شهر ایلام

در اولین روز از هفته منابع طبیعی با نام «جشن درختکاری» که در مدرسه توحید شهر ایلام برگزار گردید این مدرسه به عنوان مدرسه الگوی منابع طبیعی معرفی گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام مهندس مروارید استاندار ایلام در این مراسم گفت: دانش‌آموزان باید در حفاظت از منابع طبیعی پیشتاز و الگو باشند.

ایشان با بیان اینکه تبیینموضوع حفظ و صیانت از منابع طبیعی در مراکز علمی و آموزشیاز جمله مدارس و دانشگاه امری لازم و ضروری است،اضافه کرد: شایسته است دانش‌آموزان در حفظ و نگهداری طبیعت به عنوان همیار منابع طبیعی کوشا باشند.

استاندار ایلام گفت:دانش‌آموزان استان ایلام از جمله مدرسه توحید باید در این راستا پیشتاز باشند و در راستای صیانت و حراست از منابع طبیعی و خدادادی تلاش داشته باشند.

مروارید با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و آغاز گشت و گذار مردم در دامن طبیعت، تصریح کرد:حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی امری لازم و ضروری است.

دکتر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این مراسم گفت: در هفته منابع طبیعی همه آحاد جامعه باید با طبیعت تجدید میثاق نموده و وظیفه خود بدانند که از آن حفاظت نمایند.

ایشان در ادامه افزود فرهنگ منابع طبیعی باید از کودکی نهادینه شده و توسعه پایدار توأم با درک مفاهیم منابع طبیعی صورت گیرد.

در پایان این مراسم دانش آموزان اقدام به غرس نهال در محوطه مدرسه نمودند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار