معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: توسعه بخش کشاورزی این استان می‌تواند اقتصاد استان را شکوفا کند.
کد خبر: ۱۹۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 08 March 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه  گفت: توسعه بخش کشاورزی این استان می‌تواند اقتصاد استان را شکوفا کند.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس رضا رحیمی در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه که با حضور رئیس این سازمان، معاونین و مدیران ستادی، مدیران کل ادارات تابعه و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در سالن شماره 2 این سازمان برگزار شد، با بیان مطلب فوق افزود: ظرفیت بخش کشاورزی در استان کرمانشاه بالا ست و با اقدامات شایسته و ایجاد رونق اقتضادی می‌توان بیشترین بهره‌برداری را از این بخش بدست آورد.

رحیمی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی حوزه‌ای گسترده برای کار و فعالیت است خاطرنشان کرد: با ایجاد زیر ساختهای لازم و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این بخش می‌توان اشتغال پایدار را بوجود آورده و درآمدزایی ایجاد نمائیم.

رحیمی با بیان اینکه با ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌‌های استان پتانسیل و انرژی لازم برای ارتباط بیشتر با بهره‌برداران این بخش فراهم شده تصریح کرد:  بهره‌برداری در بخش کشاورزی زمانی بهینه می‌شود که هزینه‌های تولید را کاهش و درآمد کشاورزان را بالا ببریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه ظرفیت بخش کشاورزی را در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بالا دانسته و گفت: صنایع تبدیلی لازم برای فرآوری محصولی مثل زیتون را می‌توان با ایجاد زیرساختها فراهم کرده و صنایع مرتبط با آن را راه‌اندازی نمود.

وی با بیان اینکه باید بخش کشاورزی را به سمت علمی‌تر شدن ببریم افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی بهره‌برداران و کشاورزان این بخش را تقویت کرده و روی آموزش عملی بیشتر کار شود.

در ادامه این جلسه خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه در طرح نظام نوین ترویج کرمانشاه یکی از استان‌های پایلوت کشوری است گفت: در این طرح ما حدود 550 نفر از کارشناسان را در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های استان ساماندهی کردیم.

وی با بیان اینکه در طرح نظام نوین ترویج اطلاعات مربوط به بهره‌برداران کشاورزی ثبت شده افزود: تاکنون 99 هزار بهره‌بردار در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

شهبازی خاطرنشان کرد: ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها می‌تواند باعث ایجاد ارتباطی موثر بین روستائیان و کارشناسان این بخش شود.

وی یکی از اهداف این طرح را ایجاد بهره‌وری،  افزایش تولیدات در واحد سطح  بیان کرد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: طرح‌های تحقیقاتی را پیرامون گوسفند نژاد سنجابی و شناسه دار کردن اسب کرد برای حفظ نام و نشان این اسب با ارزش در دست پیگیری داریم.

شهبازی دیگر اقدامات سازمان را پیگیری تاسیس شاخه‌ای از موسسه سرم سازی رازی در کرمانشاه، ایجاد صنایع تولید رب گوجه‌ فرنگی، کشت گوجه فرنگی در مناطق گرمسیری استان و مطالعات پیرامون ایجاد صنایع تبدیلی محصول نخود عنوان نمود.

گفتنی است در پایان هر یک از مدعوین در جلسه پیشنهادات و  نظرات خود را بیان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار