نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: زائرسرای ایلامی های مقیم شهر مقدس مشهد هفته آینده با حضور مسئولان استان کلنگ زنی خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 08 March 2016
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: زائرسرای ایلامی های مقیم شهر مقدس مشهد هفته آینده با حضور مسئولان استان کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش تابناک ایلام،حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: شهرداری مشهد زمینی به مساحت 700 متر را برای ایجاد زائرسرای ایلامی های مقیم این شهر در نظر گرفته است.
وی افزود: این زمین در یکی از بهترین مناطق شهر مشهد قرار گرفته و باید پیش از پایان سال کلنگ احداث آن به زمین زده شود.
امام جمعه ایلام یادآور شد: پنج میلیارد ریال تاکنون برای احداث این مرکز در نظر گرفته شده و هفته آینده با حضور استاندار عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.
لطفی از مدیریت برنامه و بودجه استان و شهرداری ایلام خواست بطور ویژه روند اجرایی شدن این طرح را پیگیری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: فضای استان باید در این ایام رنگ و بوی فاطمی به خود بگیرد و تمامی دستگاه های فرهنگی با هماهنگی کامل برنامه های سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام را انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: ایام فاطمیه فرصتی مغتنم برای ترویج و اشاعه فرهنگ فاطمی در حوزه های حجاب و عفاف ، همسرداری و تربیت فرزندان از سوی خانواده هاست.
حجت الاسلام لطفی همچنین با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب پرداخت و اضافه کرد: دولت یازدهم برخی از استان های محروم و مرزی را برای اجرای طرح های ویژه و برجسته این حوزه در نظر گرفته و مسئولیت انجام آن نیز به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) واگذار شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن ایلام در مسیر زائران عتبات عالیات و آشنایی هرچه بیبشتر مردم سراسر کشور با استان ایلام پیشنهاد کرده ایم که این طرح در استان اجرا شود که امیدواریم مورد موافقت دولت نیز قرار بگیرد.
امام جمعه ایلام همچنین به هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سال های اخیر توجه مردم به حفاظت از این مواهب خدادادی بیشتر شده و امیدواریم در آستانه سال نو روند تخریب محیط زیست در بهار طبیعت روز به روز کاهش یابد.
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در این نشست گفت: بیش از 170 هزار نفر از جمعیت استان در لایه های مختلف همچون کارگری و کارمندی ، محلات ، دانش آموزی و دانشجویی عضو حلقه های صالحین هستند.
سردار سید صادق حسینی ادامه داد: اجرای طرح های کارشناسی و پژوهشی در حوزه آسیب های اجتماعی همچون معضلات اعتیاد ، طلاق ، خودکشی ، ماهواره ، ترویج حجاب و عفاف و همچنین نحله های انحرافی از دیگر طرح های فرهنگی اجرا شده توسط سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در طول سال 94 بوده است.
وی از سرکشی و بازدید سپاه استان از 900 خانواده شهید و جانباز استان طی سال جاری و اعطای کمک 10 میلیارد ریالی به این عزیزان خبر داد.
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با اشاره به در دست ساخت بودن احداث 600 واحد مسکونی برای نیازمندان و افراد محروم استان در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری یادآور شد: 100 میلیارد ریال امسال برای تقویت اقتصاد مقاومتی در استان توسط سپاه هزینه شده که امیدواریم با کمک دولت این رویکرد مورد تاکید رهبری معظم انقلاب روز به روز در استان تقویت شود./م



منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار