مدیرکل بنیاد شهید استان همدان گفت:استان همدان دارای ۶۹۱ گلزار شهید بوده که با اقدامت صورت گرفته تنها ۷۹ گلزار با ۲۱۹ مزار باقی مانده که امیدواریم با اختصاص ۱ میلیارد تومان اعتبار پرونده ساماندهی گلزارهای شهدای استان بسته شود.
کد خبر: ۱۹۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 09 March 2016

مدیرکل بنیاد شهید استان همدان گفت:استان همدان دارای ۶۹۱ گلزار شهید بوده که با اقدامت صورت گرفته تنها ۷۹ گلزار با ۲۱۹ مزار باقی مانده که امیدواریم با اختصاص ۱ میلیارد تومان اعتبار پرونده ساماندهی گلزارهای شهدای استان بسته شود.

به گزارش تسنیم ،مدیر کل بیناد شهید و امور ایثارگران استان همدان در آستانه 22 اسفند روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثاگران به فرمان بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی با تشریح برنامه های این روز اظهار داشت :براین باوریم که وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتباط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به گونه ای است که به تنهایی قادر به ترویج این فرهنگ در جامعه نخواهد بود لذا لازم است تا نهاد های دیگر به اصحاب رسانه نیز در امر خطیر مشارکت نمایند.

وی افزود: در بین همه ملت و کشورها هرکسی که در راستای دفاع از خاک،جان ، ناموس و عقیده خود سینه سپر کرده و در این راه کشته یا آسیب ببیند در نزد آن ملت‌ها دارای قرب بوده و از جایگاه رفیعی برخوارد می‌باشند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش شهدا در انقلاب اسلامی گفت: از آنجا که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) با نگاه به نهضت عاشورا و تمسک انقلابیون به سید و سالار شهیدان شکل گرفت لذا رزمندگان نیز به موضوع دافاع مقدس به منظور یاری رساندن به دین خدا حضور پیدا کردند که به وضوح میتوان این اهداف عالی را در وصیت نامه‌های برجای مانده از آنها مشاهد کرد.

عارف در ادامه از تصمیم مجدانه مسئولین برای معرفی روزبزرگداشت شهدا به مردم خبر داد و تصریح کرد: اگر چه در سال 85 ، 22 اسفند ماه به عنوان روز بزرگداشت شهدا مصوب گردید اما عملا از سال 92 اقدام های موثر برای معرفی این روز به مردم صورت گرفت به گونه ای که از آن سال تا کنون با برنامه های اجرا شده 35 درصد از افراد جامعه با این روز و اهداف آن آشنایی پیدا کرده اند.

وی هدف از برگزاری برنامه های مختلف در ایام 22 اسفندماه را آشنایی اقشار مختلف مردم با فرهنگ ایثار و شهادت دانست و ابراز کرد : برنامه های امسال که با همکاری سایر نهادها برنامه‌ریزی شده و شکل گرفته است با شعار راه شهید ادامه دارد از 17 آغاز شده و تا 22 اسفند ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان همدان با تقدیم 8 هزار شهید در سالهای دفاع مقدس توانسته در جایگاه 12 قرار گیرد یادآور شد: در سالهای حماسه استان همدان 17 هزار و 185 جانباز و هزار و 39 آزاده و امسال نیز 6 شهید مدافع حرم از جمله سرلشگر پاسدار شهید حسین همدانی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی با اشاره به طرح های اشتغال زایی برای فرزندان شاهد و ایثاگر استان افزود: در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بیکار بوده که به دلیل محدودیت های به وجود آمده در سال جاری تنها 129 نفر از آنها برای اشتغال به دستگاههای اجرایی معرفی شده اند.

وی در ادامه با اعلام حمایت از طرح های اشتغال زایی فرزندان شاهد و ایثارگر گفت :ما برای رفع معضل بیکاری با پرداخت تسهیلات بانکی از این طرح های خود اشتغالی این افراد حمایت خواهیم کرد.

مدیر کل بیناد شهید و امور ایثارگران استان کمک به تهیه مسکن خانواده های شهدا را از دیگر وظایف ین نهاد برشمرد و خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت در هر سال به افراد واجد شرایط تسهیلاتی برای خرید منزل در روستا ،مرکز شهرستان مرکز استان و شهرهای بالای یک میلیون نفر با میزان معین پرداخت می گردد.

وی همچنین مشکل به وجود آمده در بخش بیمه درمانی ایثارگران را بدهکاری این نهاد به بیمه ایران عنوان داشت و افزود :زمان قرارداد منعقد شده بین بنیاد شهید و امور ایثارگران بیمه ایران از شهریورماه 93 تا شهریورماه 94 بوده که پس از پایان مدت زمان قرار داد به دلیل بدهکاری این نهاد بیمه ایران ارائه خدمات به ایثارگران را منوط به تسویه بدهی مالی بیناد دانست که این مشکل نیز با پرداخت بدهی از اول آذرماه بر طرف گردید.

وی درباره وضعیت خانواده های شهدای مدافع حرم استان نیز گفت: از آنجا که این عزیزان از سوی سپاه قدس عازم شده بودند مراحل تشکیل پرونده آنها به کندی انجام می‌شد که خوشبختانه با وصول پرونده های این شهدای معزز در چند روز اخیر این مشکل نیز برطرف و خانواده های معزز آنها تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرارگرفته اند.

عارف پیشرو بودن استان در امر ساماندهی گلزارهای شهدا در بین استان‌های دیگر را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد دانست و با قدردانی از خدمات مدیران پیشین افزود: استان همدان دارای 691 گلزار شهید بوده که با اقدامت صورت گرفته تنها 79 گلزار با 219 مزار باقی مانده که امیدواریم با اختصاص 1 میلیارد تومان اعتبار پرونده ساماندهی گلزارهای شهدای استان بسته شود.

وی درباره روند پیشرفت فیزکی پروژه مجتمع ایثار نیز بیان داشت: فاز 2 این مجموعه به بهرداری رسیده و بخش توان بخشی این مجموعه نیز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی به پایان رسیده است همچنین بخش آب درمانی این پروژه نیز آغاز به کار کرده و فاز سوم نیز که شامل سالن همایش سوئیت ها و رستوران ها نیز با 55 درصد پیشرفت همراه بوده است


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار