بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«برنامه ریزی اصلاح طلبان برای دوران پسا انتخابات»؛«تحصن یک استاد دانشگاه در تهران»؛و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۹۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ 11 March 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

برنامه ریزی اصلاح طلبان برای دوران پسا انتخابات

یک عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان اعلام کرد: با پایان یافتن انتخابات هفتم اسفند ما برنامه ریزی خود را برای انتخابات ۹۶ متمرکز خواهیم کرد و در کنار آن سایر موضوعات مهم جامعه را در مجلس دنبال می‌کنیم. حسین کاشفی درباره جلسه آینده شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان، گفت: در این جلسه اعضای شورا از منتخبین مردم در انتخابات هفتم اسفند جهت هماهنگی‌های بیشتر در رابطه با برنامه ریزی‌های گفتمان و مسائلی که از قبل مطرح بوده دعوت به عمل آورده است تا ضمن انسجام بیشتر رویکرد خود در مجلس دهم را جهت بالا بردن توانایی مجلس به کار گیریم.این عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین درباره برنامه اصلاح طلبان در انتخابات آینده اعلام کرد: طبیعی است که از حالا احزاب برنامه ریزی دقیقی برای انتخابات دوره‌های بعدی داشته باشند. البته نه فقط انتخابات که هر حزبی برای موضوعات مختلف و مهم جامعه می‌بایست خودش را آماده کند که از این حیث اصلاحات مستثنی نیست. این خبر در سایت رویداد 24 منتشر شده است.

غرق شدن پنج ایرانی در سواحل دریای اژه

بر اثر واژگون شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل غربی ترکیه پنج ایرانی که یکی از آنان کودکی خردسال بود غرق شدند. به گزارش خبرگزاری «دوغان' ترکیه، قایق حامل پناهجویان که 16 پناهجو را از سواحل غربی ترکیه، منطقه آیواجیک به سمت جزیره لسبوس در یونان می برد واژگون شد. پنج تن از این پناهجویان که یک کودک خردسال هم بین آنان بوده غرق شده اند. دو پناهجو مفقود شده و 9 تن نیز نجات پیدا کرده اند. خبرگزاری دوغان در ترکیه ضمن اعلام این خبر نوشت که اکثر این پناهجویان شهروند ایران و افغانستان بودند و پیش از واژگون شدن قایق، گارد ساحلی ترکیه را با خبر کرده بودند.این خبر در سایت فرارو منتشر شده است.

مقام حماس از دلایل اختلاف با تهران گفت

محمود زهار، جنبش فتح را به تلاش برای خارج نمودن حماس از عرصه سیاسی متهم کرد و گفت که این جنبش از طریق محاصره، گرسنه نگاه داشتن مردم و جلوگیری از بازسازی غزه به دنبال تحقق همین هدف است.این عضو برجسته حماس در ادامه به موضوع رابطه با ایران پرداخت و گفت: جنبش حماس برای بهبود روابطش با این کشور می کوشد؛ ولی این مناسبات نیاز به بازسازی دارد.وی با ابراز تاسف از شکاف موجود در جهان اسلام که دلیل آن نیز مناقشات موجود در خاورمیانه است، گفت: جهان اسلام به دست خویش، خود را نابود می کند.وزیر خارجه سابق فلسطین گفت: ما به دنبال بهبود روابط خود با ایران، عربستان، جهان عرب و جهان اسلام هستیم.وی موضوع سوریه را دلیل بروز وضعیت کنونی در روابط میان حماس و ایران دانست و خاطرنشان کرد که در دوره حضور جنبش در سوریه این انتظار وجود داشت که حماس یا با نظام یا با مخالفان نظام در یک جبهه باشد اما حماس گزینه دشواری را انتخاب کرده است؛ زیرا نمی خواهد در بازی محورهای منطقه ای مشارکت کند. در این بازی هم حماس و هم فلسطینیان شکست خواهند خورد.این خبر در ایسنا منتشر شده است.

تحصن یک استاد دانشگاه در میرداماد

قاسم اکسیری‌فرد، استاد سابق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که به دلیل صدای زنانه از دانشگاه اخراج شده، برای چندمین بار مقابل این دانشگاه در خیابان میرداماد تهران دست به تحصن زد.اکسیری فرد استاد فیزیک است و مدرکش را از مؤسسه بین‌المللی مطالعات پیشرفت ایتالیا اخذ کرده است.او پیش‌ از این نیز دست به تحصن زده بود و ظاهرا موفق به دیدار با محمد فرهادی وزیر علوم شده بود. پس‌ از آن به گفته اکسیری فرد، وزیر علوم به او قول داده بود تا 15 بهمن 94 مشکلش با دانشگاه خواجه نصیر طوسی برطرف شود اما به دلیل برطرف‌نشدن مشکلش، حالا دوباره تحصنش را آغاز کرده است.این خبر در خبرآنلاین منتشر شده است.

کی‌روش و تیمش بدون زمین تمرین!

مسئولان فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش همچنان به دنبال زمین تمرین مناسب برای تمرینات تیم ملی می‌گردند. با برگزاری چند جلسه از تمرینات تیم ملی در زمین شماره یک آزادی موافقت شده است و تلاش مدیر تیم ملی برای عقد قرارداد با یک مجموعه دیگر ادامه دارد تا ملی‌پوشان تا هشتم فروردین ماه دغدغه زمین تمرین نداشته باشند. تمرینات تیم ملی از دوشنبه آینده ۲۴ اسفند ماه آغاز می‌شود و کارلوس کروش به ۹ الی ۱۱ جلسه تمرین برای شاگردانش نیاز دارد. تمرین روز ۴ و ۹ فروردین هم که یک روز قبل از مسابقه است در زمین شماره یک آزادی برگزار خواهد شد و مدیریت مجموعه با در نظر گرفتن شرایط حفظ کیفیت زمین ۳ الی ۴ جلسه به تیم ملی مجوز تمرین می‌دهد ولی برای چند جلسه باقی‌ مانده یک زمین دیگر موجود است. کارلوس کی‌روش زمین دستگردی را پسندیده است ولی این زمین در هفته پایانی اسفند ماه به تیم‌های عراق و سوریه اجاره داده شده و از قبل هزینه حدود ۳۰ میلیون تومان تمرین برای هر نوبت ۹۰ دقیقه‌ای روی چمن دستگردی نیز از طرف‌های سوری و عراقی دریافت شده است. این خبر در تابناک ورزشی منتشر شده است.

بلیط کیش تهران به 24 هزار تومان رسید

از آنجا که بیشتر مردم تعطیلات نوروزی را بهترین زمان سفر می دانند، پروازها در روزهای پایانی تعطیلات، خالی از مسافر است. بنابراین شرکت‌های هواپیمایی درصدد هستند تا حتی با کمترین هزینه هم که شده، صندلی خالی در پروازهای متداول نداشته باشند. از همین رو بلیت صندلی‌ها را با کمترین هزینه به فروش می‌رسانند. تا جایی که گاهی بلیت هواپیما از کرایه آژانس در داخل شهر هم ارزان تر می‌شود. به عنوان مثال اکنون پرواز تهران به کیش در روز سیزدهم فروردین ماه به قیمت ۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود! بلیت کیش به تهران نیز در روز اول فروردین ماه یعنی در اوج زمانی که بیشتر افراد به کیش می روند، برای مسیر برگشت بلیت هواپیما ۲۴ هزار تومان فروخته خواهد شد. مسیرهای پرتردد دیگر مانند قشم به تهران نیز در روز اول فروردین ماه به دلیل نبود مسافر تنها ۴۵ هزار تومان نرخ دارد. پرواز تهران به مشهد نیز در روز ۱۳ فروردین ماه و در روزی که همه تعطیلات تمام شده است، نرخ بلیت هواپیما ۵۵ هزار تومان است. اما هنوز برای این مسیرهای ارزان قیمت، سیستم پروازها برای دریافت بلیت برگشت، باز نشده است. بنابراین از آنجا که ممکن است بلیت هواپیمایی جایی مانند کیش در سال جدید افزایش داشته باشد، مشخص نیست کسی که با بلیت ارزان قیمت ۲۴ هزار تومانی به کیش رفته برای برگشت، مجبور به تهیه بلیت چند هزار تومانی خواهد شد.

طعنه زنندگان دوران مبارزه امروز جز خودشان کسی را قبول ندارند

حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار جمعی از جانبازان دوران دفاع مقدس در حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت:  برخی کسانی که در دوران مبارزه برای انقلاب زخم زبان و طعنه می زدند امروز کاتولیک تر از پاپ شده و جز خودشان کسی را قبول ندارند. عده ای هم که در آن دوران با بی تفاوتی زندگی می کردند امروز انقلابی تر از دیگران شده اند.  بر اساس یک قاعده عقلی کسانی که از ابتدا در تاسیس مجموعه ای تاثیر داشته اند و افرادی که بعدها به آن جریان پیوستند اما هزینه سنگینی برای تثبیت مجموعه دادند با کسانی که در دوره های بعد برای چیدن نیروهای خویش در این مجموعه وارد شده اند، مساوی نیستند.  بنابراین فرق است میان آنان که برای انقلاب و امام هزینه دادند و آنان که از انقلاب و امام فایده بردند. برخورد یکسان با این سه دسته مطابق عدالت نیست، چه رسد به آنکه تازه واردها بتوانند مانع حیات اجتماعی و احقاق حقوق صاحبان اصلی جریان شوند. مرحوم ابوی ما در دو ماه پایانی عمر خویش بنا به مناسبتی، نام چند نفر را آوردند و به من گفتند اگر روزی نبودم این چند نفر یادت نروند چرا که اینها یاران دوران غربت امام هستند.این خبر تووسط خبرگزاری خبر آنلاین منتشر شده است.

چرا بحث تعیین رهبر آینده مطرح شد؟

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان و تولید آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علیه السلام در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافت در خصوص مطرح شدن بحث تعیین رهبر آینده گفت:وظیفه اصلی خبرگان تصمیم گیری در مقطع مورد ضرورت بر اساس وظیفه الهی بود. کاری که بعد از رحلت امام انجام شد و امیدی که در دل مستضعفان جهان ایجاد شد، مجلس خبرگان بررسی کردند و در بحث کارشناسی رسیدند به جانشین به حق امام که مقام معظم رهبری است. هر روز که می گذرد؛ بر دقت بر این انتخابات، می رسند. انشالله خداوند متعال عمر با برکت و با عزت بر مقام معظم رهبری عنایت کند ولی مجلس خبرگان مانند پادگان آماده و مجهزی است که ممکن است جنگی نباشد، ولی این پادگان امیدبخش است که امروز اسلامیت و جمهوریت نظام، تضمین تداوم این دو است. این خط سیری بود که مقام معظم رهبری فرمودند امروز مجلس خبرگان رهبری باید انقلابی فکر کند، انقلابی عمل کند و انقلابی بماند. این مهم است برای برخی از جریاناتی که در برخی مجلس برای تصمیم گیری ایجاد می شود، این مجلس منزه باشد. روحیه انقلابی بسیار مهم است. خبرگزاری خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

سفر نخست وزیر ترکیه به ایران سفر مبارکی بود

آیت الله حسینی بوشهری در بخشی از خطبه‌های امروز نماز جمعه قم در خصوص سفر داود اغلو به ایران گفت: این سفر مبارکی بود آفرین به جمهوری اسلامی با موضع ثابتش. ما بارها به همسایه خود ترکیه گفتیم که همکاری شما با اروپا و آمریکا راه به جایی نمی‌برد. وی تصریح کرد: وقتی اختلاف ایجاد شد متوجه شدند که باخت بود و برد محسوب نمی‌شد ما همسایه شما هستیم و در کنار شما در مقابل توطئه‌ها می‌ایستیم.خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

دادسرای نظامی در انتظار محاکمه قاضی پور

سایت رویداد 24 با اشاره به صحبت‌های نادر قاضی‌پور که گفته بود: « ما در جبهه ۱۲ نفر بودیم و من فرمانده … در جاده بصره - العماره حدود ۷۰۰-۸۰۰ عراقی تسلیم ما شدند … چون امکانات انتقال اسرا را نداشتیم از دستشان خلاص شدیم! البته می‌دانم خیلی از مردم تحمل دیدن سربریدن یک گوسفند را ندارند اما ما به‌خاطر امام و شهداء این کار را کردیم» و با بررسی قوانین مجازات جرائم نیروهای مسلح می‌نویسد: 
1-    نادر قاضی پور به عنوان یکی از رزمندگان  در دوران دفاع مقدس و شخص دارنده سلاح گرم، نظامی محسوب شده و مشمول قوانین نظامی می شود.
2-    بر طبق قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح، پرونده جرائم قاضی پور در دوران فعالیت نظامی، باید در دادسرای نظامی بررسی شود.
3-    با توجه به حکم فرمانده کل قوای نظامی مبنی بر رفتاری خاص با اسرای دربند و عملکرد فرمانبر برخلاف دستور فرمانده، مجازات فرد مذکور باید در دادسرای نظامی لحاظ گردد.
4-    با توجه به اظهارعلنی تخلف و در نتیجه، متهم شدن قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران به عدم رعایت قوانین انسانی و نظامی، و ایجاد هجمه رسانه ای و تشکیل پرونده های قضایی علیه جمهوری اسلامی ایران در محاکم بین المللی، برخورد سریع و قاطع دادسرای نظامی، لازم می باشد.

خودم مجوز سپاه را از امام گرفتم

من تشکیل دهنده سپاه هستم و خودم مجوز تشکیل سپاه را از امام گرفتم و بعد قدرت سیاسی به اتفاق آرا بنده را رد کرد. دقیقا زمانی که شورای انقلاب دستور بر اجرا کردن فرمایشات امام را داشتند، حتی یک نفر در شورای انقلاب با اینکه من فرمانده سپاه شوم موافقت نکرد. بدین دلیل که شورای انقلاب بنده را فردی سیاستمدار می دانست و می گفتند نباید فردی سیاسی مانند غرضی بر تارک سپاه بنشیند. من بر این باورم که بایستی سپاه بدون دریافت امتیاز در جامعه زندگی کند. سپاهی که امتیاز طلب شود دچار مشکلات می شود. این بخشی از گفت و گوی نوروزی شرق با محمد غرضی است.

رهبر انقلاب در جمع خبرگان به کدام فرمانده سپاه اشاره کردند؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار اعضای مجلس خبرگان هنگام صحبت درباره خودکفایی و لزوم نگاه به ظرفیت‌های داخلی در حوزه‌های مختلف، به سخنان شب قبل یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در تلویزیون اشاره کرده و می‌فرمایند: «دیروز شنیدم که این فرمانده محترم سپاه که در تلویزیون راجع به این موشک‌ها و مانند اینها صحبت می‌کرده، گفته است که اگر تمام اطراف کشور ما را هم حصار بکشند که هیچ‌چیزی وارد نشود و هیچ‌چیزی خارج نشود، ما در ساخت این موشک‌ها دچار مشکل نمی‌شویم؛ این یعنی پیشرفت. جوری بایستی حرکت بکنید که اگر چنانچه تحریم هم بکنند و فشار هم وارد بیاورند، پیشرفت شما متوقّف نشود.»اشاره رهبر انقلاب به سخنان سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران بود که چهارشنه شب با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر امشب» شبکه خبر به بررسی رزمایش موشکی این نیرو در روزهای اخیر پرداخت. این خبر را فارس منتشر کرده است.

روس ها کی و کدام نوع اس 300 را می دهند؟!

«سرگئی چمزوف» مدیر اجرایی کارخانه اسلحه‌سازی «روستک» پس از تأخیرهای مکرر در ارسال سامانه پدافند موشکی اس-300، این بار گفت که سامانه مزبور تا انتهای سال جاری میلادی یعنی حداکثر تا 10 دی ماه 1395، برای خریدار ایرانی ارسال خواهد شد.بر اساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، چمزوف البته در خصوص شرایط فنی سامانه‌ای که قرار است تحویل ایران شود، خبری متفاوت داشت.روسیه در حال حاضر مدل‌های پیشرفته‌تری از سامانه پدافند موشکی اس-300 را طراحی و بکارگیری کرده ولی آنطور که چمزوف می‌گوید، ایران تا پایان سال جاری میلادی همان مدلی را که ابتدا سفارش داده بود یعنی مدل PMU-1 را تحویل خواهد گرفت.

انتقاد شدید یک امام‌ جمعه از سفر رئیس جمهور به یزد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نمازجمعه ابرکوه با تشکر از حضور رئیس‌جمهور در استان یزد و نمایندگان هیأت دولت در این شهرستان و امید به حل مشکلات استان و شهرستان با این سفر اظهار داشت: به‌ هرحال همه نسبت به اصل سفر دولت به استان یزد راضی هستند و این سفر لازم بود، اما متأسفانه برخی حواشی ایجاد شد که معلول کم‌تدبیری رئیس دولت تدبیر بود.وی افزود: بنده فکرمی‌کنم آقای رئیس‌جمهور در یزد جوگیر شد و بعضی حرف‌های التهاب‌زا را زد و باور ما این است که رئیس‌جمهور به‌ عنوان شخص دوم مملکت، مانند رهبر است و همچنان‌که کسی حق ندارد رهبر را به نفع خود مصادره کند و ایشان به‌عنوان ولی امر فقیه، پدر این مملکت بلکه امت اسلام در عصر حاضر است و وابسته به طیف و جناحی نیست، رئیس‌جمهور را هم نیز نمی‌توان توسط گروهی مصادره کرد.حسینی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور، ملت به شخصیت، تجربه و کاردانی، وعده‌های امیدبخش و سابقه و قابلیت‌های شما رأی داده و این دور از شأن شما است که خود را وامدار طیف و جناحی بخوانید. این خبر را فارس منتشر کرده است.

بانک‌های ژاپنی در راه تهران

رضا نظرآهاری سفیر کشورمان در توکیو در گفت و گویی با بیان اینکه مراودات بین بانکهای بزرگ دو کشور با "ین" در حال حاضر عادی شده است، خاطرنشان کرد: تأسیس شعب بانک‌های ژاپنی در ایران از دیگر اقدامات این کشور برای فراهم کردن زمینه‌ های همکاری با ایران در آینده است؛ چرا که آنها خواهان ورود شرکت‌های خود به بازار ایران هستند و نمی‌خواهند تجار و شرکت‌هایشان برای انتقال پول و حمایت از سرمایه‌های خود در ایران با مشکل روبرو شوند. این گفت و گو را ایسنا منتشر کرده است.

آمار عجیب ۶۰۰ کارت زرد و سوال مجلس نهم

قاسم میرزایی در گفت‌و‌گویی، نسبت به ترکیب مجلس آینده ابراز امیدواری کرد و تاثیر موج تهران را بر دور دوم انتخابات غیر قابل انکار دانست و اظهار داشت: موجی که از تهران آغاز شد قطعا به دیگر حوزه‌های انتخابیه کشیده خواهد شد.عضو تیم مشاوران رییس دولت اصلاحات با طرح این سوال که مگر می‌شود در طول یک سال بیش از ۶۰۰ کارت زرد و سوال و اخطار و استیضاح از طرف مجلس به یک دولت داده شود، متذکر شد: در چنین شرایطی یک وزیر چقدر می‌تواند کار کند؟

جدی‌ترین گزینه‌ ریاست پنجمین مجلس خبرگان رهبری

اصولگرایان به آیت الله موحدی کرمانی به عنوان جدی‌ترین گزینه توجه دارند؛ گزینه‌ای که البته با توجه به قرارگیری در لیست هاشمی در انتخابات خبرگان رهبری، می‌تواند گزینه قابل پذیرش برای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز باشد. با این اوصاف شاید بتوان آیت الله موحدی کرمانی را گزینه بالقوه ریاست دانست. با این حال، باید تا خردادماه 1395 و مشخص شدن تکلیف انتخابات داخلی خبرگان صبر کرد.این تحلیل را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

واکنش جوانفکر به سخنان منتسب به احمدی‌نژاد

"علی‌اکبر جوانفکر" مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در دولت دهم در گفت‌وگویی، با تکذیب اظهارات منتسب به محمود احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه "خاک بر سر سیاست‌مداری که از دور دستور می‌دهد" اظهار داشت: این اظهارات دروغ بی‌اساس و تحریف آشکار است که حاصل خفقان ایجاد شده در فضای رسانه‌ای است.  وی با تکذیب بخش دیگری از سخنان منتسب به رئیس دولت‌های نهم و دهم در جمع مردم ورامین مبنی بر اینکه "مدعیان سیاست‌مداری حاضر به سیلی‌خوردن نیستند" تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد گفت که "مدعیان سیاست‌مداری حاضر نیستند، یک ریال از جیب خودشان برای انقلاب هزینه کنند".  مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در دولت دهم با بیان اینکه تحریف اظهارات احمدی‌نژاد عامدانه انجام می‌شود گفت: برخی در تلاش‌اند که با این دروغ‌پردازی‌ها و جعلیات، افکار عمومی را فریب بدهند و مردم باید هوشیاری خود را نسبت به اینگونه مطالب بالا ببرند.این گفت و گو را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

حمله شدید وزیرخارجه عراق به عربستان

وزیر خارجه عراق با حمایت از حزب الله و الحشد الشعبی گفت که سید حسن نصرالله قهرمانی عربی است که از ارزشها و اصول دفاع می‌کند.به گزارش العهد، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق طی سخنانی در نشست اتحادیه عرب گفت که نیروهای داوطلب مردمی و حزب الله حافظ کرامت عربی هستند و کسانی که آنها را به تروریسم متهم می‌کنند خود تروریست هستند.وی افزود که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان قهرمانی عربی است که از ارزشها و اصول دفاع می کند.این در حالی است که هیات عربستان در اتحادیه عرب بعد از سخنان ابراهیم جعفری در حمایت از مواضع حزب الله و سید حسن نصرالله، به نشانه اعتراض محل برگزاری نشست را ترک کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :