کد خبر: ۱۹۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 12 March 2016
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز از حفر الباطن (عربستان سعودی) ، یک خبرنگار که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را همراهی می کند گفت کری جمعه با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی و دیگر مسئولان برجسته این کشور دیدار کرد مذاکراتی که پیش بینی می شود بر جنگ در سوریه متمرکز شده باشد.   
قرار است کری که سفری سه روزه را به عربستان سعودی و پس از آن به فرانسه انجام می دهد در دیدارهایی که در پایگاهی نظامی نزدیک حفرالباطن نزدیک مرز عربستان سعودی با عراق برگزار می شود درباره بحران یمن و مسائل امنیتی دیگر گفتگو کند.  
کری پس از دیدار با ملک سلمان با محمد بن نایف ولیعهد و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و ویر دفاع عربستان سعودی و همچنین عادل الجبیر وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.  
وی گفت: « معتقدم ما باید درباره سوریه گفتگو کنیم.»   
قرار است مذاکرات صلح درباره سوریه هفته آینده در ژنو برگزار شود و گروه مخالفان اصلی مورد حمایت عربستان سعودی اعلام کرده است در این مذاکرات شرکت خواهد کرد.   
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کری روزهای شنبه و یکشنبه در پاریس خواهد بود و در آنجا با وزیران امور خارجه فرانسه ، انگلیس ، آلمان ، ایتالیا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و درباره مسائل امنیتی و بین المللی گفتگو خواهد کرد.   
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار