عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال معتقد است که استعفای کارلوس کی‌روش بیشتر جنبه نمادین دارد.
کد خبر: ۱۹۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 12 March 2016
به گزارش  تابناک تبریز، شهرام دبیری در ابتدای صحبت‌هایش در نشست خبری مدیرعامل باشگاه دبیری و عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال با اصحاب رسانه، در خصوص وضعیت تیم فوتسال دبیری بیان کرد: باشگاه دبیری با این که فرصت کسب عنوان قهرمانی لیگ گذشته را داشت، اما در رده چهارم این مسابقات قرار گرفت و شاید دلایلی مثل کاهش انگیزه باعث شد تا نتوانیم در چهار بازی آخرمان نتایج خوبی کسب کنیم.

 

وی افزود: امیدوارم سال آینده بتوانیم به مقام قهرمانی برسیم و سپس در آسیا نیز عنوان قهرمانی را ازآن خود کنیم.

 

وی در خصوص عملکرد خود در هیئت رییسه فدارسیون فوتبال گفت: در این مدت سعی کردیم تصمیماتی را که می‌گیریم به نفع فوتبال کشور باشد و در کنار آن، همواره به دنبال این بودم که به درد نماینده‌های استان نیز بخورم.

دبیری افزود: همچنین تلاش ما این بود که تمام مسائل مالی در فدراسیون فوتبال شفاف‌سازی شود و در کنار آن، از آقای کی‌روش نیز حمایت‌های لازم را به عمل آوردیم تا کار خود را ادامه دهد؛ چرا که تیم ملی کشورمان شخصیت بالایی پیدا کرده و در مقابل تیم‌های بزرگ با اعتماد به نفس خوبی کار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در یک سال گذشته جایگاه خوبی در هیئت رییسه پیدا کرده‌ام، به طوری که آقای کفاشیان بارها من را به عنوان وزنه هیئت رییسه نام برده‌اند.

 

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال گفت: در این مدت همیشه سعی کردم برای فوتبال استان نیز مهره خوبی باشم و حتی در بازی تراکتورسازی با نفت نیز تذکرات لازم را پیش از بازی به داور داده بودیم و آقای کفاشیان به داور گفته بود که با توجه به جو ورزشگاه یادگار امام (ره)، بازی را درست مدیریت کند، ولی متاسفانه داور تصمیمات لحظه‌ای در درون زمین گرفت و کاری از دست ما بر نیامد.

وی بیان کرد: روز پنجشنبه هم در انتخابات بعدی هیئت رییسه فدراسیون فوتبال ثبت نام کردم و امیدوارم بتوانم مهره مثمر ثمری باشم.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اساسنامه فدراسیون در سال 86 توسط کمیته انتقالی به تصویب رسیده و سپس مورد تأیید هیئت وزیران و فیفا قرار گرفته است و از آن پس، هرگونه تغییری باید در مجمع صورت گیرد.

دبیری در خصوص بحث‌های اخیری که درباره دوتابعیتی او مطرح شده است، گفت: این موضوع، به نظرم زایده فکر یکی از خبرگزاری‌هاست و نمی‌دانم از کجا نشأت می‌گیرد. همه پاسپورت‌های من در چند سال گذشته موجود است و من سال 68، چند ماه در ژاپن بودم و در یک مقطع یک ماهه هم در روسیه حضور داشتم و به جز این دو مورد، تا کنون سابقه نداشته که بیش از دو هفته در جایی بمانم و نمی‌دانم چرا در آستانه انتخابات، چنین جوسازی‌هایی می‌کنند.

 
وی در خصوص انتخابات ریاست فدارسیون فوتبال نیز اظهار کرد: این انتخابات به صورت کاملاً آزادانه انجام می‌شود و همه در آن شرکت می‌کنند و حتی خود آقای کفاشیان هم راه را برای شرکت همه باز کرده است. وزارت ورزش و جوانان هم گزینه خاصی ندارد و تا کنون افراد زیادی همچون عزیزی خادم، عزیزمحمدی، آجرلو و تاج ثبت نام کرده‌اند و این که برخی‌ها می‌گویند نباید آقای کفاشیان بیاید، به نظرم منطقی نیست.

وی افزود: آقای کفاشیان در ابتدای حضورش در فدراسیون، چندان با فوتبال آشنایی نداشت، ولی به دلیل حضورش در دو و میدانی، سابقه ورزشی خوبی داشت و اکنون پس از گذشت چند سال، تسلط کامل بر این پست دارد و تا کنون هیچ تخلف مالی به دست ما در هیئت رییسه نرسیده و همه چیز شفاف بوده است.

دبیری ادامه داد: کفاشیان در AFC هم دارای موقعیت و جایگاه مناسبی است و باید از این موقعیت استفاده کنیم و خودزنی نکنیم تا در نهایت یک فرد شایسته به این پست برسد.

وی در خصوص بودجه فدراسیون فوتبال گفت: بودجه فدراسیون در حدود 60 میلیارد بود که قسمتی از آن از طریق اسپانسر بود که خداراشکر شفاف‌سازی لازم در فدراسیون وجود دارد و نظارت کامل هم بر هزینه‌ها انجام می‌شود.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال درباره مسائلی که کمیته اصل 90 در خصوص فساد در فوتبال عنوان کرده بود، گفت: در طول یک سال گذشته، هیچ جلسه‌ای با کمیته اصل 90 نداشتیم و مواردی که به عنوان فساد در فوتبال عنوان شده، ربطی به فدراسیون ندارد و مربوط به باشگاه‌ها می‌شود. فساد در همه‌ جا هست و این که در یک قسمتی فساد وجود دارد، نمی‌توان گفت که کل فوتبال ما فاسد است.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز، در ادامه بیان کرد: شهرداری تبریز در دو بعد ورزش قهرمانی و همگانی فعالیت می‌کند و به خاطر ایجاد نشاط در جامعه، از برخی رشته‌ها حمایت می‌کنیم و از سال آینده، تعداد تیم‌هایمان را کم می‌کنیم تا کیفیت‌شان را بالا ببریم.

دبیری همچنین در خصوص استعفای شفاهی کارلوس کی‌روش از سرمربیگری تیم ملی، گفت: استعفای کی‌روش، بیشتر ابراز گلایه به وضع موجود بود و می‌خواست با این کار، حمایت‌ها را از خودش بالا ببرد و تا کنون استعفای رسمی و کتبی مطرح نشده است.

وی همچنین درخصوص کاندیدا شدن سعید عباسی، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در انتخابات هیئت رییسه فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: آقای عباسی تمایل داشت در انتخابات ثبت نام کند و تلاش می‌کنیم که هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم و حتی شاید ائتلافی برای فوتبال آذربایجان تشکیل دهیم./ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار