استاندار آذربایجان غربی: مجریان و دست اندركاران برگزاری انتخابات، نباید تحت تاثیر تبلیغات، فشارهای سیاسی و حب و بغض ها عمل كنند چرا كه برای برگزاركنندگان انتخابات آنچه كه مهم و اصل است اجرای صحیح و دقیق قوانین است نه نتیجه.
کد خبر: ۱۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 07 April 2015

استاندار آذربایجان غربی گفت: مجریان و دست اندركاران برگزاری انتخابات، نباید تحت تاثیر تبلیغات، فشارهای سیاسی و حب و بغض ها عمل كنند چرا كه برای برگزاركنندگان انتخابات آنچه كه مهم و اصل است اجرای صحیح و دقیق قوانین است نه نتیجه.

به گزارش تابناک ارومیه،جمعیت استان آذربایجان غربی ترکیبی از قومیتهای مختلف میباشد.آذریها،کردها،آشوریها و ارامنه قومهای ساکن این استان میباشند.علاوه بر تعدد قومیت ،مذاهب گوناگونی نیز در این خطه زندگی میکنند.تکثر و تنوع قومیتی و مذهبی هرگز مانعی برای همزیستی مسالمت آمیز در این خطه نشده است.همه در کنار هم در کمال آرامش با احترام متقابل زندگی میکنند.

سرنوشت هر انتخاباتی بویژه انتخابات مجلس و شوراها،با چنین ترکیب جمعیتی ،بیش از اینکه تحت تاثیر مسائل جناحی،سیاسی و حزبی باشد تحت تاثیر مسائل قومیتی و مذهبی قرار میگیرد.حضور هر یک از کاندیداها بعنوان نمایندگان اقوام ،شور و نشاط خاصی به فضای انتخاباتی میدهد.

اما با پایان انتخابات برخی گمانه زنی ها در خصوص کاندیداهای جا مانده از رای مردم ،پیش می آید که زمینه شایعه پراکنی و برخی بدخلقی ها فراهم میشود.اینجاست که مسئولین و نهادهای استانی میتوانند با شفافیت لازم و تدبیر ضمن اثبات بی طرفی ،فضا را تلطیف کنند.

لازم است مسئولین استانی و شهرستانی با خویشتن داری و رعایت اصل بی طرفی در انتخابات ،به وظایف قانونی خود پرداخته و انرژی خود را صرف دقت در انجام وظایف خود باشند.

چنانچه در این رابطه موید حسینی صدر نماینده خوی در سخنانی با رد امکان هر گونه دخالت دولت در انتخابات اظهار کرد: ممکن است فرمانداران و استانداران دخالتی در انتخابات در دفاع از نامزد خاصی داشته باشند، اما به صورت فراگیر دخالتی صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: مردم بدنبال انتخاب نمایندگانی در مجلس هستند که تخصص و تجربه داشته باشد، مردم در انتخابات مجلس آینده به وعده ها اهمیتی نمیدهند بلکه شاخص هایی برای انتخاب نمایندگان خود دارند.

البته گفتنی است این اظهارات در حالی مطرح شده که چندی پیش فرماندار خوی در اولین جلسه کاری سال 94 در جمع کارکنان فرمانداری و بخشداریهای تابعه، سیاست بیطرفی وزارت کشور و استانداری در قبال برگزاری انتخابات را صراحتاً اعلام کرده و گفته بود که هم شخص فرماندار و هم کارکنان فرمانداری حق ورود جانبدارانه به انتخابات را ندارند و ما موظف هستیم در کمال بی طرفی انتخابات سالم را برگزار نمائیم.

همچنین قربانعلی سعادت در دیدار با معاونین مدیران ستادی، معاونین فرمانداران و بخشداران استان به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سالجاری اشاره كرد و افزود: بدون تردید هیچگونه تخلف و توجیهی در انتخابات پذیرفتنی نخواهد بود چرا كه برای ما حفظ آبروی نظام و انتخابات مهمتر از حفظ اشخاص و افراد است.

وی ادامه داد: ما بعنوان مجریان انتخابات، دو وظیفه مهم و اساسی در قبال انتخابات بر عهده داریم كه باید بصورت جدی و دقیق مورد توجه قرار گیرد، اولین وظیفه مجریان انتخابات، اجرای دقیق و صحیح قوانین انتخابات و جلوگیری از بی قانونی است، دومین وظیفه نیز زمینه سازی برای حضور و مشاركت گسترده مردم در انتخابات است.

سعادت اضافه كرد: مشاركت كنندگان در انتخابات دو دسته هستند، یكی كاندیداها هستند كه حضور آنها یك ارزش و از پایه های برگزاری انتخابات به شمار می رود و قشر دیگر، مردم هستند كه با حضور خود در صحنه انتخابات، در تعیین سرنوشت كشور نقش آفرینی می‌كنند؛ لذا احترام و حفظ شان و جایگاه هر كدام از این مشاركت كنندگان در انتخابات برای مجریان انتخابات ضروری است.

وی همچنین خاطرنشان كرد: ما در شرایطی می توانیم مشاركت مردم در صحنه انتخابات را فراهم كنیم كه اصل بی طرفی را رعایت كنیم و از اعمال سلایق و نظرهای شخصی خود در انتخابات بپرهیزیم؛ مردم باید اعتماد كنند كه مجریان انتخابات، نمایندگان دولت و مجریان قانون هستند نه نماینده یك حزب یا جریان خاص.

سعادت گفت: مجریان و دست اندركاران برگزاری انتخابات، نباید تحت تاثیر تبلیغات، فشارهای سیاسی و حب و بغض ها عمل كنند چرا كه برای برگزاركنندگان انتخابات آنچه كه مهم و اصل است اجرای صحیح و دقیق قوانین است نه نتیجه؛ نتیجه خوب زمانی بدست می آید كه حسن اعتماد مردم جلب شده باشد و این اعتماد عمومی هم زمانی حاصل می شود كه اصل بی طرفی در انتخابات توسط مجریان و برگزاركنندگان آن رعایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار