رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید 12 هزار تن انواع ماهی در استان زنجان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 15 March 2016
حسین جعفری در دیدار مسئولان استان زنجان با استاندار چلیابینسک روسیه گزارشی از وضعیت تولیدات زراعی و دامی استان زنجان ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه تولید انواع آبزیان پیشرو است، تصریح کرد: امسال 12 هزار تن انواع ماهی استان زنجان تولید شده که بیشترین رشد را در کشور داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: ماهی‌های تولید شده در استان شامل ماهی قزل‌آلا، کپور ماهی، کپور سرکنده و کپور نقره‌ای است.

جعفری با بیان اینکه از مجموع تولیدات آبزی پروری استان زنجان 7 هزار تن قابلیت صادرات به نقاط مختلف دنیا را دارد، بیان کرد: این ماهی‌ها قزل‌آلا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ماهی‌های تولیدی استان قابلیت صادرات به صورت فریز شده را دارد، تصریح کرد: این ماهی‌ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

جعفری در ادامه از تولید 30 هزار تن گوشت مرغ در استان زنجان خبر داد و افزود: از این میزان 10 هزار تن قابلیت ارسال و صادرات را دارد.

در ادامه نیز وزیر جهاد کشاورزی روسیه با ارائه گزارشی از وضعیت تولید محصولات دامی و کشاورزی در روسیه اظهار کرد: این کشور آمادگی همکاری با استان زنجان را زمینه محصولات کشاورزی دارد.

وی با اشاره به اینکه روسیه آمادگی ایجاد کارخانه تولید گوشت مرغ را در زنجان دارد، گفت: در زمینه پرورش گوسفند نیز با توجه به ظرفیت استان زنجان در زمینه تولید گوسفندهای چند قلوزا آماده همکاری‌های مشترک هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی روسیه ادامه داد: همچنین در زمینه گردشگری و توریسم نیز با توجه به مساعد بودن وضعیت ارتباطی استان زنجان و وجود فرودگاه در این استان آمادگی لازم برای همکاری در این بخش نیز وجود دارد.

هیئت 60 نفره روسی به دعوت اتاق بازرگانی استان زنجان که شامل تجار، مسئولان رده بالای کشوری و همچنین دانشگاهی کشور روسیه از جمله وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد، وزیر علوم، استاندار چلیابینسک روسیه، معاون فرماندار چلیابیسنک و ... هستند، برای توسعه روابط تجاریف علمی و صنعتی به استان زنجان سفر کرده‌اند.

از جمله برنامه‌های این هیئت در استان زنجان نشست خبری و بازدید از دانشگاه زنجان، جلسه «BTOB» ، دیدار با فعالان اقتصادی استان، بازدید از گنبد تاریخی سلطانیه و ... است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار