عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران از عقب‌ماندگی شهرداری در تحقق اهداف برنامه پنج ساله خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 15 March 2016
عباس جدیدی در تشریح گزارش عملکرد حوزه معاونت امور نظارت شورای اسلامی شهر تهران در سال 94 که در صحن علنی شورای شهر قرائت شد، گفت: در سال 94، 1371 نامه و درخواست مردمی بررسی شده است.

وی با بیان اینکه 882 مکاتبه و ارسال درخواست به شهرداری تهران ثبت شده است، افزود: همچنین 968 پاسخگویی کارشناسی به تماس‌های تلفنی شهروندان و 748 پاسخگویی به مراجعان حضوری ثبت شده است.

به گفته جدیدی 2140 پرونده شهرسازی در مناطق 22 گانه تهران بررسی شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه شهرسازی و معماری، حوزه معاونت نظارت شورای شهر برای رسیدگی و نظارت بر تصمیمات و صورت جلسات شوراهای معماری مناطق، تصمیم‌های شوراهای معماری در مناطق یک تا شش، 12 تا 15 و 22 را از حیث انطباق با مقررات طرح جامع و تفصیلی شهر تهران به طور کامل مورد رسیدگی قرار داده است، گفت: پرونده‌هایی که دارای مغایرت با ضوابط طرح تفصیلی بوده‌اند با اعلام شماره پرونده به معاونت شهرسازی شهرداری تهران معرفی شدند. همچنین جلسات مشترک با معاون شهرسازی و کلیه مدیران حوزه معاونت برگزار شد تا درخصوص کلیه بخشنامه‌هایی که مغایر با ضوابط طرح تفصیلی بوده است، بخصوص مصوبات شورای معاونین شهرسازی مناطق تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین به طرح ساماندهی اسناد و املاک شهرداری تهران و طرح ساماندهی به‌کارگیری بازنشستگان در شهرداری اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون این مسائل فرصت مطرح شدن در شورای شهر را نیافته‌اند.

جدیدی افزود: طرح ساماندهی حوزه ورزش شهرداری و تشکیل شورای عالی ورزش نیز به منظور بهبود کیفیت و ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به مردم تهیه شد و در صحن علنی شورا بررسی شد.

وی افزود: ارجاع 36 مورد درخواست پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری به کمیسیون ماده 38 برای رسیدگی به مطالبات پیمانکاران که با توجه به عدم پرداخت به موقع دیون و مطالبات به مشکلات نیز برخورده بودند از دیگر اقدامات این کمیسیون بوده است.

عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به دستاوردهای ملاقات‌های مردمی در مناطق گفت: در بازدیدهای دوره‌ای مسائل و مشکلات مردم کشف و مورد بررسی قرار گرفت به طوری که در بازدید از منطقه 15 متوجه شدیم که شهرداری املاک بسیاری از شهروندان را در طرح بزرگراه شوشتری تملک و تخریب کرده اما هنوز مطالبات را به صورت کامل پرداخت نکرده است.

وی با بیان اینکه پس از مکاتبه با شهرداری تهران مبلغ 100 میلیارد تومان جهت مطالبات رفع معارضان بزرگراه شهید شوشتری و شهید کاظم نجفی رستگار تخصیص داده شد، گفت: با توجه به تاکید برنامه پنج ساله دوم شهرداری به نوسازی بافت‌های فرسوده و گسترش مترو یادآور می‌شوم که در آستانه سال سوم از اجرای برنامه پنج ساله هنوز اهداف برنامه در چارچوب زمانی محقق نشده و باید در سال آینده برای جبران عقب‌ماندگی تلاش مضاعف داشت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار