دهمین همایش تجلیل از نخبگان علمی و المپیادی دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش این شهرستان با حضور مسئولان استانی و شهری، نخبگان و والدین دانش‌آموزان برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 15 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، دهمین همایش تجلیل از نخبگان علمی و المپیادی دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش این شهرستان ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهری، نخبگان و والدین دانش‌آموزان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش آمل در این همایش اظهار کرد: شهرستان آمل یکی از شهرهای نخبه‌پرور و علمی است که دانش‌آموزان زیادی در مسابقات مختلف خوش می‌درخشند.

حمید محمدنسب افزود: دختران و پسران نخبه و باهوش این مرز و بوم سرمایه‌های واقعی آینده هستند تا بتوانند دست به سازندگی و عمران کشور بزنند.

وی تصریح کرد: 8 هزار معلم در این شهرستان تلاش زیادی برای پرورش دانش‌آموزان و نخبگان دارند، زیرا آینده پرفروغ کشورمان دست دانش‌آموزان مستعد و سخت‌کوش است.

* درخشش دانش‌آموزان آملی در المپیادهای علمی

محمدنسب با اشاره به اینکه مدیران این شهرستان در راستای تعلیم و تربیت تلاش شبانه‌روزی دارند، بیان کرد: با توجه به بیانات امامان و اهل بیت (ع) علم و دانش می‌تواند قدرت و احترام به همراه بیاورد.

وی، نخبگان را از منابع عظیم فکری و گنجینه‌های کشور دانست و اظهار کرد: به‌دنبال ایجاد نهضت علمی در داخل کشور هستیم.

مدیر آموزش و پرورش آمل با تأکید بر اینکه منابع علمی عظیمی در اختیار داریم، بیان کرد: آمل از شهرهای تاریخی و علمی بوده که در هیچ دوره از زمان فاقد از مشاهیر، چهره‌های علمی و دانشمند نبوده است.

این مسئول با بیان اینکه این شهرستان در تمام ادوار خوش درخشیده است، گفت: علما و فرهیختگان این شهرستان زبانزد هستند، چنانچه امروزه نیز آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله حسن‌زاده آملی از مراجع بزرگ تقلید جهان اسلام هستند.

محمدنسب با تأکید بر اینکه از قرن سوم تاکنون آمل شهرستان فقها، اندیشمندان، ادبا و فرهیختگان بوده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قهرمانان واقعی این کشور شهدا هستند که با اهدای خون خود به خاک افتادند تا آیندگان در اوج سربلندی و سرافرازی باشند.

مدیر آموزش و پرورش آمل با اشاره به تجلیل از 60 نخبه علمی در رشته‌های علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی که در المپیادها و مسابقات علمی حائز رتبه برتر شدند، بیان کرد: این شهرستان در حوزه‌های مختلف علمی و المپیاد همیشه سرآمد است.

این مسئول در پایان گفت: در حوزه المپیادهای تربیتی و ورزشی نیز 45 درصد از سهمیه مازندران از آن دانش‌آموزان آملی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار