سرپرست اداره ارشاد نوشهر
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر گفت: برنامه‌های مدون و ویژه‌ای برای حوزه فرهنگ و هنر در سال جدید ترسیم شده است که به نوعی بخشی از زیرساخت‌های این حوزه را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۱۹۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 16 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، رستم کیاکجوری در نشست عصر شعر نوروزی با شاعران نوشهری، اظهار کرد: حوزه شعر و شاعری شهرستان نوشهر دارای ظرفیت‌های کم‌نظیر و فراتر از شهرستان و استان هستند.

وی افزود: در نشست عصر نوروزی با شاعران نوشهری نقطه نظرات و درد و دل‌های آنها را در زمینه‌های مختلف شنیدیم و با هم‌اندیشی یکدیگر درباره نحوه ایجاد رویکردی جدید برای حل مشکلات شاعران تبادل نظر شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر تصریح کرد: برنامه‌های مدون و ویژه‌ای برای حوزه فرهنگ و هنر در سال جدید ترسیم شده است که به نوعی بخشی از زیرساخت‌های این حوزه را تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: توجه به کارگاه‌های داستان‌نویسی، ترانه سرایی، تئاتر، نمایشنامه‌خوانی، برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناسبت‌ها در طول سال و... از دیگر برنامه‌های در سال 95 است که با همکاری و همراهی همه اهالی فرهنگ و هنر در اجرایی شدن آن تلاش خواهیم کرد.

کیاکجوری با بیان اینکه شناسایی هنرمندانی که تاکنون گمنام مانده‌اند، مورد توجه قرار دارد، اظهار کرد: یقینا هنرمندانی در گوشه و کنار این شهرستان حضور دارند که آثار هنری فاخر و زیبایی را خلق می‌کنند ولی به دلیل ناشناخته ماندن، فرصت عرضه معنوی آثار هنری خود را نیافته‌اند.

وی ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان به منظور ارائه خدماتی در حوزه فرهنگ و هنر بسیار مهم است و به همین منظور سعی می شود تا با اتخاذ تمهیدات لازم، نسبت به عملیاتی شدن این کار زیرساختی سریعا اقدام شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر درباره برنامه‌های این اداره برای بخش کجور تصریح کرد: کجور با پیشینه تاریخی چند هزار ساله دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه فرهنگی و تاریخی بسیار فراوانی است که نیاز به یک برنامه‌ریزی قوی و زیربنایی دارد تا ظرفیت‌های نهفته آن شکوفا شده و بخش‌های موجود نیز تقویت شود.

وی در پایان گفت: در گام نخست توجه به فعال کردن کانون‌های فرهنگی مساجد کجور در دستور کار قرار دارد و این یکی از اقدامات بسیار مهم در راستای حرکتی اساسی و عملی با نگاه فرهنگی و هنری است تا بتوان ظرفیت‌های متنوع و تاریخی و فرهنگی کجور را از فعل به قوه تبدیل کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار