براساس اعلام مسئولان ستاد تنظیم بازار در مازندران قیمت پرتقال و سیب به یک‌هزار و 800 تومان کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۹۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ 16 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، با توجه به اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور است و در قیمت نهایی محصولات تاثیر بسزایی دارد و با توجه به اینکه همه ساله شاهد خیل حضور گردشگران و مسافران نوروزی در استان هستیم، برای افزایش مصرف محصولات کشاورزی در استان و رفاه حال شهروندان و افزایش قدرت خرید مردم، در نشست ستاد تنظیم بازار استان قیمت میوه‌های پرمصرف شب عید مورد تجدیدنظر قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیش از ظهر امروز در این ستاد با بیان اینکه دولت امسال همانند سال‌های گذشته سیب و پرتقال را به عنوان دو میوه پرمصرف در سبد غذایی خانوارها در دستور کار دارد، اظهار کرد: مازندران امسال متعهد به ذخیره‌سازی 30 هزار تن پرتقال شد که حمل آن به استان‌های متقاضی از ماه گذشته آغاز شده است.

دلاور حیدرپور افزود: 500 تن پرتقال و 300 تن سیب برای مازندران ذخیره‌‌سازی شد که به شهرستان‌ها ارسال شده است.

وی یادآور شد: سیب و پرتقال با قیمت یک‌هزار و 800 تومان در میادین عرضه میوه توزیع می‌شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار مازندران ادامه داد: 80 تن گوشت گوساله منجمد وارداتی برای مصرف شهروندان ذخیره‌سازی شد که با قیمت 20 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

وی اظهار کرد: مرغ به اندازه کافی ذخیره شده است و دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و پادگان‌ها می‌توانند نسبت به خرید مرغ‌های ذخیره شده در سردخانه‌ها اقدام کنند.

استاندار مازندران در ادامه اظهار کرد: نظارت بر بازار تصمیم جدی و با تدبیری را می‌طلبد که دستگاه‌های متولی باید با جدیت بیشتر به این امر ورود پیدا کنند.

ربیع فلاح افزود: مازندران که تولید‌کننده اغلب محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی است نباید وارد کننده این محصولات از سایر استان‌ها باشد و جهاد کشاورزی، دامپزشکی و تشکل‌ها هم در عدم ورود این محصولات به استان کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و مسافر‌پذیر بودن غرب استان نباید شاهد افزایش قیمت محصولات مورد نیاز مصرف‌کنندگان باشیم.

با توجه به اینکه مازندران قطب تولید مرکبات و مرغ در کشور است تصمیم‌گیری در این حوزه شرایط خاصی دارد و اعلام قیمت‌های مصوب برای کالاهای پرمصرف بر شرایط کشور تأثیرگذار است و مسئولان باید با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به تعیین قیمتی که هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف‌کننده شود، اهتمام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار