مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با لحظه تحویل سال نو در 18 بقعه متبرکه استان اردبیل برنامه‌های معنوی جشن و سرور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۰۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 19 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از مراحل آغازین طرح آرامش بهاری در امامزاده‌های اردبیل اظهار کرد: ما اجرای این طرح را از امروز در بیش از 21 امامزاده شاخص استان اردبیل آغاز کردیم که امیدواریم تا پایان تعطیلات نوروزی در قالب این طرح معنوی بتوانیم فضای آرام همراه با معنویت را برای میهمانان، مسافران و گردشگران نوروزی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در این بین بیشترین تدارک در اردبیل، سرعین و همچنین مشگین‌شهر در قالب امامزاده‌های شاخص اندیشیده شده است، تصریح کرد: در سرعین هفت بقعه و امامزاده متبرک و در مشگین‌شهر نیز شش بقعه و امامزاده متبرک در خدمت مسافران، میهمانان و گردشگران هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از تدارک چهار بقعه متبرکه در خلخال و چهار بقعه و امامزاده شاخص در گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار برای برگزاری طرح نوروزی خبر داد و گفت: سعی کردیم تا خیمه‌های معرفتی و پاسخگویی به سئوالات شرعی هموطنان را نیز با حضور روحانیان انجام دهیم.

قیامی افزود: در همه این امامزاده‌ها و مکان‌های مقدس همه‌ روزه نمازهای یومیه به صورت جماعت برگزار می‌شود و هدف اصلی احیای فریضه معنوی نماز اول وقت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در کنار برنامه‌ها و آیین‌های مختلف فردا بعد از اقامه نماز صبح به جماعت در بیش از 18 امامزاده و بقاع متبرکه مراسم ویژه تحویل سال و قرائت دعا آغاز می‌شود که در اردبیل در امامزاده سید صدرالدین، خلخال امامزاده سید احمد صفی‌الدین، مشگین‌شهر امامزاده سید سلیمان فخرآباد و گرمی امامزاده محمدبن محمد حنفیه برگزار می‌شود.

قیامی اضافه کرد: تدارک شایسته‌ای را برای ایام نوروز در نظر گرفتیم که امیدواریم یک فضای متفاوت در روزهای پایانی سال برای هموطنانمان فراهم آوریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار