کد خبر: ۲۰۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 21 March 2016

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان البرز با بیان اینکه همزمان با دومین روز از تعطیلات نوروزی بازارچه نوروزی صنایع دستی در این ایام آغاز به‌کار کرده است، گفت: در حال حاضر دو بازارچه نوروزی صنایع دستی در سطح استان البرز وجود دارد.

سعید امینی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اقدامات در دستور کار معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در ایام تعطیلات نوروزی اظهار داشت: راه‌اندازی بازارچه نوروزی صنایع دستی در این ایام از جمله برنامه‌های معاونت صنایع دستی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از این بازارچه‌ها با 30 غرفه در محل کاخ مروارید مهرشهر کرج برپا شده است، افزود: یک بازارچه نوروزی صنایع دستی دیگر با وجود 4 غرفه در مسیر اتوبان کرج- قزوین در محدوده پایگاه خدمات مسافری هشتگرد جانمایی شده است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان البرز با تاکید براینکه این نمایشگاه و بازارچه‌ها از تاریخ 20 اسفندماه آغاز به کار کردند و فعالیت آن‌ها تا تاریخ 10 فروردین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: به صورت رسمی و در ایام نوروز این نمایشگاه ها از امروز آغاز بکار کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استان البرز به سبب قومیت‌های مختلفی که در خود جای داده در حوزه صنایع دستی نیز به خوبی ظاهر شده است، تصریح کرد: صنایع دستی چرمی، سفال، سرامیک، زیورآلات، شیشه دست‌ساز، البسه سنتی و غیره در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار