کد خبر: ۲۰۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 21 March 2016
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تجهیز 399 مدرسه برای فرهنگیان در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم نوروز امسال 500 هزار نفرروز فرهنگی در استان اسکان پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی حاجتی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مراکز اسکان فرهنگیان در این شهر با اشاره به اینکه 399 مدرسه برای استقبال از فرهنگیان در نوروز امسال آماده و تجهیز شده است، اظهار کرد: سال گذشته 470 هزار نفرروز فرهنگیان در مدارس گیلان اسکان داده شدند.

وی به تمهیدات اندیشیده شده برای پذیرایی از فرهنگیان در نوروز امسال در گیلان اشاره کرد و افزود: نوروز امسال پیش‌بینی می‌کنیم اسکان فرهنگیان به 500 هزار نفرروز برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته برای این دستگاه سخت بود، تصریح کرد: امیدواریم سال 95 پرخیر و برکت باشد، زیرا پایان هر سختی، آسانی است.

حاجتی تجلیل از دانش‌آموزان برتر کنکور سراسری را از اقدام‌های آموزش و پرورش گیلان در سال 94 خواند و اضافه کرد: سال گذشته دانش‌آموزان حائز رتبه تک‌رقمی و دو رقمی در استان تجلیل شدند.

وی به پذیرفته‌شدگان مرحله نخست المپیادهای علمی دانش‌آموزان گیلان اشاره کرد و گفت: در رشته ریاضی المپیاد علمی آراد نصیری رتبه طلای کشور را کسب کرد و اکنون در باشگاه دانش‌پژوهان جوان در حال آموزش یک‌ساله دوره آمادگی برای شرکت در المپیاد جهانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به کسب رتبه سوم در رشته نجوم توسط دانش‌آموزان این استان، خاطر نشان کرد: سال 94 در رشته زیست‌شناسی 33 درصد موفقیت داشتیم.

*هوشمندسازی بیش از 3 هزار مدرسه در گیلان

حاجتی از افزایش تعداد مدارس و کلاس‌های هوشمند در گیلان خبر داد و یادآور شد: سال 92، یک‌هزار و 400 مدرسه هوشمند در استان داشتیم، در سال 93 این تعداد به یک‌هزار و 670 مدرسه رسید و در سال 94 تعداد مدارس هوشمند گیلان به 3 هزار و 869 مدرسه ارتقاء پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح شهاب در دستور کار آموزش و پرورش است، اظهار کرد: 2.28 درصد از دانش‌آموزان به صورت کلاسیک با آزمون در مدرسه تیزهوشان قبول می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به روش جدید وزارت آموزش و پرورش برای شناسایی دانش‌آموزان مستعد اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش به صورت چراغ خاموش استعدادهای برتر در مدارس را شناسایی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار