رئیس پلیس راه استان آذربایجان‌شرقی:
رئیس پلیس راه استان آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین سرعت در این استان 10 کیلومتر کاهش یافته که می‌تواند در کاهش تلفات تصادفات موثر باشد به طوری که با وجود افزایش تعداد تصادفات با کاهش تعداد تلفات مواجه بوده‌ایم.
کد خبر: ۲۰۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 22 March 2016
رئیس پلیس راه استان آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین سرعت در این استان 10 کیلومتر کاهش یافته که می‌تواند در کاهش تلفات تصادفات موثر باشد به طوری که با وجود افزایش تعداد تصادفات با کاهش تعداد تلفات مواجه بوده‌ایم.

 جواد ناموران عصر امروز در بازدید استاندار آذربایجان‌شرقی از مراکز امدادی و خدمات‌رسان سفرهای نوروزی استان اظهار داشت: طرح ویژه ترافیکی پلیس راه را در استان همزمان با سایر استان‌های کشور از 25 اسفند سال گذشته آغاز کرده‌ایم تا 15 فروردین جاری ادامه خواهیم داد.

وی افزود: از 25 اسفندماه تا به امروز با توجه به شرایط جوی تردد مسافران بیشتر شده و تصادفات نیز سیر صعودی داشت، به طوری که شاهد افزایش 4 موردی تعداد تصادفات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش پنج نفری شمار تلفات نسبت به سال گذشته بودیم.

رئیس پلیس راه استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه میانگین استفاده از کمربند ایمنی در استان ما نسبت به سایر استان‌ها پایین است، تصریح کرد: اخیراً  میانگین سرعت در استان 10 کیلومتر کاهش یافته که می‌تواند در کاهش تلفات تصادفات موثر باشد به طوری که با وجود افزایش تعداد تصادفات با کاهش تعداد تلفات مواجه بوده‌ایم.

این مسئول انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز را مهم‌ترین دلایل برزو تصادفات عنوان و اضافه کرد: در روزهای گذشته بر اثر وقوع تصادف در کیلومتر 15 تسوج چهار نفر از هم استانی‌های ما فوت شدند.

ناموران همچنین به فوت دو نفر در محور جزیره در منطقه خورخور به دلیل وضعیت نامطلوب سطح راه و فوت یک نفر در اتوبان تبریز بر اثر خواب آلودگی راننده اشاره کرد و گفت: در سطح استان 114 نقطه حادثه خیز را شناسایی و احصاء کرده‌ایم که در صورت تصویب اعتبارات لازم نسبت به رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: 500 نیروی عملیاتی به صورت مستقیم و 500 نفر نیروی پشتیبانی درگیر اجرای طرح نوروزی بوده و 150 دستگاه خودرو به صورت شبانه روزی در 15 پایگاه ثابت، پاسگاه و پلیس راه در حال ارائه خدمات هستند.

در این دیدار همچنین معاون اداری مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: 98 پایگاه فعال به صورت 24 ساعته، یک پایگاه هوایی، 11 ایستگاه سلامت و دو دستگاه اورژانس موتوری این مرکز از بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته آماده ارائه خدمات به مردم استان و مسافران نوروزی هستند./فارس


رضوان‌فر یادآور شد: سال گذشته در دو روز اول نوروز شاهد رخداد 7 مورد حادثه مربوطه بودیم که امسال تاکنون هیچ مورد حادثه‌ای گزارش نشده و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :