دبیر ستاد اسکان اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: از ابتدای آغاز اسکان مسافران نوروزی از 26 اسفندماه 94 تا صبح امروز، 30 هزار خانوار در مراکز مربوط به آموزش و پرورش این استان اسکان داده شدند.
کد خبر: ۲۰۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹ 22 March 2016
به گزارش تابناک قم، حسن عبدالهی مهر افزود: چهار ستاد اصلی و سه ستاد فرعی اسکان در قم فعالیت می کنند که این افراد در 400 مدرسه و چهار هزار کلاس درسی اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: اولویت نخست ما در بحث اسکان در مراکز مربوط به آموزش و پرورش، فرهنگیان و شاغلان آموزش و پرورش است و اگر زائران دیگر به ستادهای اسکان مراجعه کنند آنها را نیز تحث پوشش قرار می دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت های خوبی که در استان قم وجود دارد افزود: تا این لحظه با مشکل کمبود جا برای اسکان مسافران و زائران نوروزی مواجه نبوده ایم.

وی در عین حال با اشاره به اینکه ضریب ماندگاری مسافر در استان قم پایین است گفت: با بیشتر شدن امکانات رفاهی و خدماتی و مراکز اقامتی می توان ضریب ماندگاری مسافر در این استان را افزایش داد.

عبدالهی مهر گفت: در مراکز اسکان مربوط به آموزش و پرورش امکاناتی از قبیل فرش، یخچال، تلویزیون، پتو، سرویس های بهداشتی، حمام و دیگر امکانات در اختیار مسافران قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ستادهای راهنمای زائران در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش مستقر است، اظهار کرد: امسال با تعاملی که با حرم مطهر حضرت معصومه(س) ایجاد شد، یک تیم راهنمای اسکان مسافران در صحن امام رضا(ع) جهت راهنمایی زائران مستقر شده که مورد استقبال زائران قرار گرفته است.

در تعطیلات نوروز سال گذشته، 570 هزار مسافر در مدارس اسکان داده شدند و هشت هزار وسیله نقلیه نیز در حیاط این واحدهای آموزشی پارک شد.

در حال حاضر علاوه بر چهار هزار کلاس، 400 نمازخانه و 70 سالن ورزشی نیز برای اسکان اضطراری از سوی ستاد اسکان ستاد تسهیلات و خدمات سفر استان قم ترتیب یافته است.

در استان قم حدود 400 واحد تاسیسات گردشگری وجود دارد که از این تعداد 30 واحد هتل، 24 واحد هتل آپارتمان، 54 مورد مهمانپذیر، 59 دفتر خدمات مسافرتی، 128 مجتمع بین راهی، پذیرایی و گردشگری، 150 واحد خانه مسافراست.

ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم فعالیت خود را از 27 اسفندماه آغاز کرد و تا 15 فروردین ماه سال آینده آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار