انتقال ترافیک محور هراز به این محور به دلیل اشتباه رسانه‌ها درباره مسدود بودن هراز بود/ اگر بازاری برای صادرات این مرکبات توسط دولت و بازرگانان گشوده نشود باید شاهد سونامی پرتقال‎های پوسیده باشیم!
کد خبر: ۲۰۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸ 22 March 2016
به گزارش تابناک مازندران،در حالی که گزارش‎های اداره کل راه و شهرسازی و پلیس راه مازندران از باز بودن تمامی محور های مواصلاتی 4 گانه استان خبر داده بودند یکی از شبکه های سراسری صداوسیما اشتباه محور هراز را مسدود اعلام کرده بود که همین مساله موجب اقبال بیشتر مردم به محور سوادکوه و ایجاد ترافیک سنگین در این محور شد.
مهرداد زمانی رئیس اداره راه و شهرسازی سوادکوه در این مورد از سنگین بودن ترافیک محور سوادکوه از خروجی شهر پل‌سفید تا گردنه گدوک خبر داد و گفت: اعلام اشتباه رسانه‌ها درباره مسدود بودن محور هراز باعث سنگینی ترافیک محور سوادکوه شد.
خبر دیگر از مازندران اینکه با وجود پایان عرضه دولتی میوه شب عید نفسهای آخر بازار خرید پرتقال، هنوزهم انبارهای بسیاری از باغداران از پرتقال‎هایی انباشته شده است که با وجود افت محسوس قیمت خرید شب عید نسبت به آذرماه، بازار مناسبی برای فروش نیافته‎اند.
اغلب این پرتقال‎ها از نوع تامسون انباری است که معمولا در زمان برداشت محصول با متوسط قیمت 1500 تومان خرید و فروش می‎شده‎اند اما کشاورزان برای کوتاه کردن دست واسطه‎ها اقدام به بسته‎بندی و انبارداری 3 ماه کردند تا بتوانند با صرف هزینه 300 تومان به ازای هر کیلو آنرا به بیش از 2 هزار تومان برسانند در حالی که در بهترین شرایط بازار توانستند کسری از موجودی را به قیمت 1200 تومان یعنی تماما ضرر بفروشند.
با این وجود اگر بازاری برای صادرات این مرکبات توسط دولت و بازرگانان گشوده نشود باید شاهد سونامی پرتقال‎های پوسیده باشیم!

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار