رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: عمده تصادفات درون‌شهری این استان در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده است.
کد خبر: ۲۰۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 25 March 2016

رحیم آقا محمدی در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: ضعف آگاهی و خلأهایی که در فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی وجود دارد موجب شده است، بیشترین تصادفات به عابرین پیاده مربوط باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که تا چه حد برنامه‌های آموزشی ادارات در امر قانون مداری و ترویج رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مؤثر است، اضافه کرد: برنامه‌های آموزشی اندک بوده و پاسخگو نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با تأکید به ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی، بیان داشت: اینکه بیشتر تصادفات به عابرین پیاده برمی‌گردد ایجاب می‌کند آموزش خانواده و عابرین پیاده افزایش یابد.

آقا محمدی با تأکید به ضرورت مشارکت رسانه‌ها و درعین‌حال دستگاه‌های متولی در امر آموزش اضافه کرد: درعین‌حال لازم است گذرگاه‌های عابرین پیاده نیز افزایش یابد تا به واسطه آن تصادفات را بتوان کاهش داد.

وی دو گروه سالخوردگان و کودکان را اقشار آسیب‌پذیر در امر تصادفات برشمرد و افزود: هر دو گروه نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان متذکر شد: هر چند برنامه‌های آموزشی اجرا می‌شود اما لازم است در موضوع فرهنگ‌سازی و آموزش امسال برنامه‌های جدی‌تری به اجرا درآید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار