امام جمعه بندرعباس:
چندین سال پی در پی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به نام‌گذاری سال‌ها با عناوین و مسائل اقتصادی اقدام‌ می‌کنند و این نشان‌دهنده آن است که ما در این زمینه در کشورمان با خلا مواجه هستیم.
کد خبر: ۲۰۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 25 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با تبریک عید نوروز و سال جدید به همه مردم استان هرمزگان و میهمانان نوروزی، از مسئولین استانی خواست تا با تداوم تدارکات و تدابیر لازم، سفری خوش را برای مردمی که برای گذراندن تعطیلات نوروزی، سواحل خلیج فارس و شهرهای مختلف استان هرمزگان را انتخاب کرده‌اند به ارمغان بیاورند.
 
وی عنوان کرد: چندین سال پی در پی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به نام‌گذاری سال‌ها با عناوین و مسائل اقتصادی اقدام‌ می‌کنند و این نشان‌دهنده آن است که ما در این زمینه در کشورمان با خلا مواجه هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: اقتصاد کشور ما بر پایه نفت بنا شده و چون در این زمینه میدان در اختیار دشمن است، مدیریت ما بر این حوزه و قیمت نفت در عرصه جهانی سخت است و بنابراین شاهد نوسان اقتصادی و بروز مشکلاتی برای اداره کشور هستیم.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: دولت یازدهم در زمینه کاهش اتکای به درآمدهای نفتی گام‌های خوبی برداشته اما وابستگی دیرینه اقتصاد ما به نفت سبب شده تا همچنان نوسان در قیمت نفت و کاهش قیمت جهانی آن باعت تاثیراتی منفی بر زندگی همه مردم کشورمان شود.
 
وی با بیان اینکه باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم، بیان کرد: کشور ما سرمایه‌های فراوانی دارد. کشاورزی، صید و صیادی، معادن گسترده و غنی، سواحل گسترده با فراوانی نعمات الهی، گردشگری و دیگر زمینه‌های اقتصادی باید جایگزین درآمدهای نفتی شود.
 
امام جمعه بندرعباس خاطر نشان کرد: اتکای به اقتصاد کشاورزی و استفاده مناسب از این عرصه برای رفع نیازهای داخلی و ایجاد امکان مناسب برای صادرات محصولات می‌تواند ضمن اشتغالزایی مناسب سبب رشد اقتصادی کشور شود.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی تأکید کرد: عرصه اقتصادی نیز به مانند دیگر عرصه‌ها نیازمند مجاهدت است و در این عرصه یک عزم ملی لازم است.
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به ضرورت کمک مردم به ساخت مصلی شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: آنهایی که در توان اقتصادی‌شان است به ساخت مصلی و ایجاد مکانی مناسب برای اقامه نماز جمعه کمک کنند.
 
امام جمعه بندرعباس در خطبه‌ اول نماز جمعه بندرعباس نیز سلسله مباحث معرفی زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را ادامه داد و گفت: زندگی دختر رسول مکرم اسلام (ص) سراسر درس‌هایی با ارزش و اخلاقی برای بانوان است که تاسی به آنها می‌تواند سبب خیر و صلاح جامعه شده و مشکلات کنونی جهان اسلام را رفع کند.
 
وی بیان کرد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندانی که از دامان پاک این بانوی گرانقدر به جهان اسلام معرفی و عرضه شده است، سرمایه معنوی بزرگی است که جامعه اسلامی باید در فرازهای مختلف حیات خویش به آن تاسی و توجه کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار