کد خبر: ۲۰۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 26 March 2016
تابناک گیلان: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اقامت 482 هزار و 412 نفرروز در هفته نخست نوروز امسال در مراکز اسکان فرهنگیان این استان خبر داد.

مهدی حاجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پیش‌بینی افزایش ورود مهمانان فرهنگی از نقاط مختلف کشور به گیلان در نوروز امسال اظهار کرد: تعداد 399 مدرسه با 3 هزار و 83 کلاس درس را برای اسکان مهمانان فرهنگی اختصاص دادیم.

وی استقبال فرهنگیان از گیلان در هفته نخست نوروز را بیش از پیش‌بینی‌ها اعلام کرد و افزود: هفته نخست نوروز امسال 34 هزار خانوار فرهنگی در مدارس استان اسکان پیدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه 172 هزار و 290 نفر از فرهنگیان در مدارس استان اسکان داده شدند، تصریح کرد: در مجموع 482 هزار و 412 نفرروز در مدارس گیلان اسکان پیدا کردند و در مقایسه با 479 هزار نفرروز تا پایان نوروز سال گذشته با افزایش ورود مسافران فرهنگی در استان مواجه هستیم.

حاجتی در ادامه به وضعیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته تقویت مراکز پیش‌دبستانی در حوزه عدالت آموزشی در استان اتفاق افتاده و توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به یک‌هزار و 94 مرکز آموزشی پیش‌دبستانی در سال تحصیلی 93ـ 92 در گیلان، بیان کرد: مراکز پیش‌دبستانی استان به یک‌هزار و 353 مرکز افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از افزایش 20 هزار و 600 نفری نوآموزان مراکز پیش‌دبستانی به 22 هزار و 472 نوآموز در استان خبر داد و یادآور شد: نرخ دانش‌آموزان پیش‌دبستانی گیلان از 68 درصد به 76 درصد افزایش داشته است.

حاجتی با بیان اینکه آمار مذکور نشان می‌دهد در بخش مراکز پیش‌دبستانی آموزش و پرورش گیلان فعال است، خاطرنشان کرد: سال 93، تعداد 170 هزار نفر دانش‌آموز در المپیادهای درون‌مدرسه‌ای استان شرکت کردند و این تعداد در سال گذشته به 200 هزار نفر دانش‌آموز افزایش پیدا کرده است.

وی برگزاری مسابقه آموزشگاه‌های ورزشی در مدارس گیلان را بسیار گسترده خواند و اظهار کرد: اگر بتوانیم فرهنگ مذکور را در فضاهای آموزشی نهادینه کنیم برکت‌های بسیاری برای سلامت و جسم دانش‌آموزان دارد ضمن اینکه استعدادیابی دانش‌آموزان می‌تواند در دستور کار مربیان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار