نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه منطقه 12 از اهمیت ویژه ای در بافت شهری پایتخت برخوردار است، چراکه رد پای تهران قدیم را در دل خود جای داده، گفت: شهرداری چاره ای جز اجرای طرح ساماندهی منطقه 12 ندارد و حیات اجتماعی شهر در گرو اجرای طرح ساماندهی این منطقه است.
کد خبر: ۲۰۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 03 April 2016
مرتضی طلایی، با اشاره به اینکه به میزان گسترش شهر تهران، منطقه 12 نیز از متن به حاشیه رانده و به دلیل بافت قدیمی به فضایی بی دفاع تبدیل شد، تصریح کرد: اینکه آسیب پذیری مرکز کلانشهر تهران به شدت بالا رفته، اتفاق خوبی نیست. به طوری که آسیب های این منطقه در دهه های گذشته به نقطه بحران رسید.

وی با اشاره به اینکه پیش از آغاز طرح ساماندهی منطقه 12 آسیب های اجتماعی هم در کالبد منطقه به چشم می خورد و هم در زمینه بروز مشکلاتی از جنس آسیب ها، ادامه داد: به منظور کاهش این آسیب ها شهرداری برای حل مشکلات شهروندان به فکر چاره اندیشی افتاد و ماحصل این اقدام طرحی شد که سال94 از سوی شهرداری به صحن آمد و در دستور کار قرار گرفت.

طلایی با تاکید بر اینکه هدف اصلی طرح ساماندهی منطقه 12 بهسازی و بازآفرینی حیات اجتماعی و سلامت ساکنان و منطقه است، خاطر نشان کرد: شورای شهر تهران از زمان آغاز این طرح تاکنون همواره با کلیات اجرای این طرح موافق بوده و اعمال چارچوب های جدید را الزامی برای ادامه حیات این منطقه می داند.

نایب رئیس شورای شهر تهران طرح کنونی ساماندهی منطقه 12 را راهکار اصلی برون رفت این بخش از شهر تهران از مشکلات و آسیب های اجتماعی دانست و گفت: به قدری آسیب های اجتماعی در کالبد منطقه 12 نفوذ کرده است که باید طرح ساماندهی سال جاری نیز همچون سال94 در اولویت برنامه های شهرداری باشد تا بازپیرایی سیما و منظر، اصلاح فضاهای بی دفاع و رفع آسیب های منطقه 12 هر چه زودتر محقق شود. البته نباید انتظار داشت روند رفع این آسیب ها از چهره منطقه آنقدر سریع باشد که طی بازه چندماهه متوقع باشیم دیگر نشانی از آسیب هایی که در زمانی طولانی حادث شده نباشد.

وی در پایان گفت: اقدامات صورت گرفته در نوروز95 در جهت بازگشت حیات به قلب تاریخی تهران موثر بود و لازم است برنامه هایی در این جهت تداوم یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار