معاون استاندار مازندران
معاون سیاسی و امنیتی استاندارمازندران فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را مهمترین مشکل این استان اعلام کرد.
کد خبر: ۲۰۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 03 April 2016

به گزارش تابناک مازندران،علیرضا یونسی رستمی در نخستین نشست شورای اداری مازندران در سال 95 گفت که فعالیت این موسسات غیرمجاز که در دولت گذشته شروع شد، چالش های زیادی را برای مسولان و مردم استان ایجاد کرده است.

وی نبود نظارت بر عملکرد این موسسات مالی و اعتباری را مهمترین معضل برای این واحدهای مالی برشمرد و از دستگاه های مسوول خواست تا بر عملکرد این موسسات مالی و اعتباری نظارت داشته باشند.
منع همکاری مدیران دستگاه های اجرایی مازندران با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز
معاون استاندار مازندران مدیران دستگاه های اجرایی را از هرگونه همکاری با این موسسات اعتباری و مالی بر حذر داشت .
یونسی به مدیران دستگاه های اجرایی این استان توصیه کرد تا از این موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز به عنوان حامی مالی در برخی فعالیت ها استفاده نکنند و در صورت مشاهده نیز با مدیران متخلف برخورد می شود.
طبق آمار رسمی 400 موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز در مازندران فعالیت دارند که نقدینگی در اختیار این بنگاه های مالی و اقتصادی حدود 10 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
انتقاد معاون استاندار مازندران از به کارگیری اتباع افاغنه درواحدهای کارگری 
معاون سیاسی و امنیتی مازندران گفت که طبق قانون اقامت اتباع افاغنه در استان ممنوع است و صرفا اتباع خارجی که دارای همسران و مادران ایرانی هستند، می توانند در این استان اقامت داشته باشند.
یونسی افزود: در برخی واحدهای پیمانکاران، به عنوان کارگر از اتباع خارجی به خصوص افاغنه استفاده می شود که این کار غیرقانونی و با متخلفان نیز برخورد می شود.
وی به کارگیری اتباع خارجی را در واحدهای کارگری منوط به دریافت مجوز پروانه اشتغال از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی دانست.
تردد 12 هزار ملوان خارجی در بنادر مازندران 
معاون سیاسی وامنیتی مازندران گفت که طبق آمار سالانه بین 10 تا 12 هزار ملوان خارجی به دلیل فعالیت در ناوگان های دریایی کشورهای حاشیه دریای خزر در شهرهای بنادری این استان تردد دارند.
یونسی افزود: تردد این ملوانان در شهرهای بندری منع قانونی ندارد و باید زمینه ای ایجاد شود تا این افراد بتوانند از خدمات مورد نیاز دراین شهرها برخوردار شوند.
معاون استاندار مازندران اظهارکرد: ایجاد بستر برای این ملوانان در شهرهای بندری استان می تواند زمینه ساز خوبی برای اشتغال و درآمد بندرنشینان شود.استان مازندران دارای بنادر فریدونکنار، نوشهر و امیرآباد است که در سال جاری حدود 500 میلیون دلار کالا از این استان به کشورهای خارجی از جمله آسیای میانه و روسیه صادر شده است
آمادگی استان برای برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی 
رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت که مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت ماه در دو حوزه انتخابیه بابل و قائمشهر برای انتخاب دو نماینده مردم این شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
یونسی رستمی افزود: این استان از حالا آماده برگزاری این انتخابات است و دستگاه های اجرایی همانند انتخابات هفتم اسفندماه باید پای کار باشند.
وی مدیران دستگاه های اجرایی را از جانبداری در انتخابات برحذر داشت.
مازندران 12 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که 10 نماینده مردم استان در مرحله اول انتخابات درهفتم اسفندماه حایز اکثریت شدند و دو نماینده نیز دهم اردیبهشت ماه انتخاب می شوند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار