نخستین شورای اداری مازندران به قدردانی گذشت/ نقش دولت گذشته در دغدغه امروز مردم/ هر 1700 متر در مازندران یک واحد دانشگاهی ساخته شده است!
کد خبر: ۲۰۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲ 03 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، نخستین نشست شورای اداری مازندران عصر امروز همراه با روبوسی و احوالپرسی مدیران مازندرانی در حالی برگذار شد که اگرچه صحبت‎ها پراکنده اما محور سخنرانی‎ها در این نشست، اقتصاد مقاومتی بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازاندران در ابتدا به ورود 10 تا 12 هزار ملوان و خدمه خارجی به بنادر استان اشاره کرد و اینکه اگر بتوانیم مقدمات حضور آنان در نخستین شهر بندری منطقه پهلوگیری کشتی را فراهم کنیم ‎با فروش محصولات به آنان به همان اندازه به رونق اقتصادی کمک شده است.

دومین مساله‎ای که یونسی آنرا در جمع مدیران استانی مطرح کرد موضوع ممنوعیت اقامت و بکارگیری افاغنه در استان و برخورد شدید با کارفرمایان خاطی بود و در نهایت گریزی هم به دست‎گلهای دولت مهرورزان زد، آنجا که گفت: موضوع مهم این روزها و ماه‎ها مساله موسسات مالی غیرقانونی است، در طول دولت محترم گذشته موسسات غیرمجاز فراوانی شکل گرفت که امروزه همه این موسسات به نحوی در حال خودنمایی هستند.



انتقاد از دولت احمدی‎نژاد در شورای اداری مازندران


اشاره یونسی به ورشکستگی مالی یا پاسخگو نبودن موسسات غیرمجاز در برابر تعهدات خود و سپرده‎های مشتریان بود، و این را هم گفت که موسسات مالی غیرمجاز مشکلات زیادی را برای دستگاه‎های اجرایی، قضایی و انتظامی به وجود آورده است، مدیران باید بر این موسسات نظارت کافی داشته باشند و هرگونه همکاری تبلیغی با آنان توسط دستگاه‎های دولتی ممنوع است.

مدیرکل صداوسیمای مازندران نیز در سخنانی توجه حاضران را به موضوع شعار سال معطوف کرد و اینکه 55 درصد شرکت‏کنندگان در نظرسنجی سراسری صداوسیما، نقش دولت را در تحقق این مساله برجستهتر همچنین 90 درصد جامعه آماری برخورد قضایی با مفاسد اقتصادی را مهم دانسته اند.

مقدسی از روند چالشگری صداوسیما در موضوع تحقق شعار سال خبر داد و از مدیران خواست که در این مورد به رسانه استانی حق بدهند.


انتقاد از دولت احمدی‎نژاد در شورای اداری مازندران


رئیس دانشگاه مازندران نیز برای دانشگاه‎های بی‎کیفیت یا غیرقانونی در استان خط ونشان کشید، آنجایی که از تقویت نظارت بر واحدهای آموزش عالی در استان و پیشنهاد تعطیلی 4 واحد توسط او سخن گفت.

میرنیا این را هم گفت که براساس بررسی‎های دانشگاه مازندران به عنوان مسئول قانونی نظارت بر کیفیت آموزشی واحدهای دانشگاهی استان، در حال حاضر 47 واحد دانشگاهی غیرقانونی در مازندران فعالیت می‎کنند و در سال 95 اجازه تداوم این روند را نمی‎دهیم... مازندران از لحاظ کمیت آموزش عالی در شرایط بسیار عالی و از نظر کیفیت ناموفق بوده است باید توجه کرد که دانشجویان امروز تصمیم گیران فردای استان و کشور هستند.

رئیس دانشگاه مازندران اشاره ای هم به دلیل نامگذاری و شعار سال از نگاه خود داشت و گفت: امسال رهبری به موضوع اقتصاد مقاومتی "اقدام وعمل" را اضافه کرده اند چون در چندسال گذشته ایشان مدام گفتند اما عملی در مدیران دیده نشد، این مربوط به سالهای گذشته تاکنون است و ما میراثدار گذشتگان نیز هستیم. پیشنهاد می‎کنم که جلوی وارد شدن محصولات ساخته شده خارجی و صادر کردن مواد خام از استان گرفته شود و برای کمک به استاندار مازندران آمادهایم.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران هم آمارهای جالبی از فرار نخبگان از استان داد و گفت: در حال حاضر مازندران با 1 و نیم میلیون مهاجر در تهران بعد از جمعیت 3 میلیونی آذریها بیشترین رقم مهاجران در تهران را به خود اختصاص دادهاند.

جهانشاهی وجود 200 واحد دانشگاهی در طول 340 کیلومتری مازندران از رامسر تا گلوگاه را هم مورد توجه قرار داد و اینکه در هر 1700 متر از استان یک دانشگاه ساخته شده است اما کیفیت آموزشی مناسب نیست.

نخستین نشست شورای اداری استان با قدردانی و تشکر مسئولان از یکدیگر به پایان رسید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار