رییس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی پیش از موعد مقرر غیرقانونی است.
کد خبر: ۲۰۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 04 April 2016
علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ثبت‌نام زود‌هنگام برخی مدارس غیر‌دولتی برای پایه اول ابتدایی، گفت: ثبت‌نام مدارس برای سال‌تحصیلی آینده هنوز آغاز نشده است و معمولا ثبت‌نام پایه اول ابتدایی اوایل خرداد‌ماه آغاز می‌شود.
 
وی افزود: سایر پایه‌های تحصیلی نیز در مدارس خود در زمان مقرر ثبت‌نام می‌کنند، ولی برخی مدارس غیردولتی در حال حاضر بر مبنای مشتری‌مداری به راهنمایی اولیاء پرداخته و هیچ ثبت‌نامی انجام نمی‌شود.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به غیرقانونی بودن ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش از آغاز زمان رسمی، دریافت هرگونه هزینه، مصاحبه و دریافت مدرک توسط مدارس غیردولتی، غیرقانونی است.
 
وی اظهار کرد: اولیا می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف توسط برخی مدارس، با اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان با شماره‌های 33133437 و 33133439 تماس بگیرند.
 
محمدی در پاسخ به اینکه این مشکل همواره در سال‌های مختلف تکرار می‌شود و لذا برای جلوگیری از تکرار آن چه تمهیداتی اندیشیده شده است تصریح کرد: به مدارس پرطرفدار پیش از این تذکرات لازم داده شده است و نظارت‌ها و بازدیدها از مدارس به صورت مستمر و روزانه است.
 
رییس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان زنجان، در خصوص اعمال مصاحبه برای دانش‌آموزان اول ابتدایی در برخی مدارس غیر‌دولتی عنوان کرد: با توجه به اینکه این مدارس دارای پیش‌دبستانی نیز هستند و معمولا نوآموزان پیش‌دبستانی خود را برای سال اول ابتدایی می‌پذیرند، برخی فعالیت‌های مقدماتی ثبت‌نام برای جایگزین کردن دانش‌آموزانی که در پیش‌دبستانی در این مدرسه بوده‌اند و برای سال اول ابتدایی از مدرسه می‌روند انجام می‌دهند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار