مدير آموزش مداوم پزشكي و قطب علمي آموزش الكترونيكی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه اندازی دانشکده آموزش های مجازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 05 April 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: مجید رضا فرخی گفت: قطب علمی آموزش الکترونیکی پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از سال ۱۳۸۶، فعالیت خود را از آموزش مداوم غیرحضوری آغاز کرد.

وی افزود: با توجه به پیشگام بودن این مرکز در توسعه آموزش غیر حضوری پزشکان و بازآموزی حرفه های علوم پزشکی در سطح ملی، در سال ۱۳۸۸، به طور رسمی و با دریافت امتیاز دائمی این مرکز، به قطب علمی آموزش الکترونیکی پیشرفته در علوم پزشکی تبدیل شد.

مدير آموزش مداوم پزشكي و قطب علمي آموزش الكترونيكی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: سال ۱۳۹۴، قطب علمی آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در سومین دوره ارزیابی و اعتبار بخشی قطب های علمی کشور، موفق به کسب رتبه نخست در بین قطب های علمی آموزشی با مرجعیت علمی شد

فرخی اضافه کرد: فعالیت های این مرکز در توسعه و گسترش آموزش های الکترونیکی در رشته های مختلف علوم پزشکی، شامل طراحی دوره فلوشیپ کوتاه مدت یادگیری الکترونیکی و برگزاری ۱۹ دوره مقدماتی و پیشرفته ویژه استادان، برای نخستین بار در کشور، است.

وی گفت: راه اندازی و انتشار مجله «مدیا»، به عنوان نخستین مجله علمی پژوهشی، با محوریت ویژه یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، از فعالیت های این مرکز است.

وی دیگر فعالیت های این مرکز را، ارتقا و دوزبانه شدن مجله «مدیا» و برگزاری همایش بین المللی یادگیری الکترونیکی و نخستین جشنواره ملی تولید محتوای سلامت الکترونیکی به روش حضوری و غیر حضوری عنوان کرد.

فرخی ادامه داد: ارایه ایده و راه اندازی نخستین بانک نمونه های بالینی در کشور در سامانه casebook.sums.ac.ir، برقراری ارتباطات برون دانشگاهی با سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور و عقد تفاهم نامه های همکاری و ایجاد و ارایه زیرساخت های آموزش های مجازی در دانشگاه، نظیر LMS و کلاس مجازی، از اقدامات این مرکز است.

مدير آموزش مداوم پزشكي و قطب علمي آموزش الكترونيكی دانشگاه، اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی در زمینه دروس دانشگاهی، آموزش غیر حضوری پزشکان، آموزش بیماران و عموم جامعه، در این مرکز تولید شد.

وی مشارکت در راه اندازی پنج رشته مجازی در دانشگاه، راه اندازی و پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی ارشد برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی و طراحی کوریکولوم دکتری یادگیری الکترونیکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران را، از دیگر فعالیت های این مرکز، برشمرد.

فرخی با اشاره به موفقیت های قطب علمی آموزش الکترونیکی پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی شیراز در توسعه آموزش های مجازی، گفت: پیرو نامه وزیر بهداشت به رییس دانشگاه، و به استناد رای صادره در دویست و پنجاه و دومین نشست شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در بهمن ۹۴، با تاسیس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موافقت اصولی شد.

مدير آموزش مداوم پزشكي و قطب علمي آموزش الكترونيكی دانشگاه، با تبریک این موفقیت ارزشمند به خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابراز امیدواری کرد با تبدیل این مرکز به دانشکده مجازی، با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه و دانشگاه های کلان منطقه پنج، زمینه توسعه و تقویت رشته های مجازی و بهره گیری از یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، بیش از پیش ایجاد شود.

فرخی موفقیت های این مرکز، را حاصل کار تیمی گروه های متنوع تخصصی در زمینه آموزش، یادگیری الکترونیکی و فناوری دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار