یک فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژی به افرادی که آلرژی فصلی دارند توصیه کرد، در فصل بهار تا حد امکان در محیط‌‌های بسته بمانند.
کد خبر: ۲۰۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 06 April 2016
یک فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژی به افرادی که آلرژی فصلی دارند توصیه کرد، در فصل بهار تا حد امکان در محیط‌‌های بسته بمانند.
 
دکتر سید حمیدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به شروع گرده افشانی گلها و گیاهان با آغاز فصل بهار، گفت: گرده‌های گیاهان بسیار ریز و سبک است و حتی می‌توانند تا 200 کیلومتر دورتر از محل گرده افشانی با باد جابجا شوند.
 
وی افزود: در فصل بهار میزان گرده‌های گیاهان در هوا افزایش می‌یابد و به همین علت افرادی که آلرژی فصلی دارند در این فصل با تشدید علائم بیماری خود مواجه می‌شوند.
 
مرتضوی اظهار کرد: عمده علائم ایجاد شده در این افراد سرفه، عطسه، التهاب بینی، انسداد بینی، کیپ شدن بینی همراه عطسه، خارش چشم‌ها و گوش‌ها و التهاب چشمی است.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در همین راستا توصیه می‌شود افرادی که آلرژی فصلی دارند در فصل بهار بیشتر در محیط‌های بسته بمانند و به محیط‌های باز و دامن طبیعت نروند.
 
مرتضوی تصریح کرد: این افراد همچنین باید در و پنجره‌های منزل را بسته نگه دارند و چنانچه نیاز دارند به بیرون از منزل بروند، باید حتما از ماسک استفاده کنند.
 
وی توصیه کرد: ماسک مورد استفاده حتما باید فیلتردار باشد و از عینک دودی نیز در کنار آن استفاده شود، زیرا برخی گرده‌ها به دلیل ریزی بیش از حد از طریق چشم هم می‌توانند وارد بدن شوند.
 
این متخصص آلرژی افزود: افراد در صورت تشدید علائم آلرژی باید به پزشک مراجعه کنند، زیرا استفاده از داروهای آنتی هیستامین و برخی داروهای استنشاقی می‌تواند حال آنها را بهتر کند و این داروها حتما باید با تجویز پزشک استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار