شکار بی رویه و خطر انقراض گونه های جانوری ؛
شکار و صید بی رویه، زمین، آسمان و آبهای مازندران را برای حیوانات بسیار ناامن کرده است و بسیاری از گونه های حیوانی این استان بدست شکارچیان از بین رفته و یا نسلشان در مسیر انقراض قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 09 April 2015
شکار و صید بی رویه، زمین، آسمان و آبهای مازندران را برای حیوانات بسیار ناامن کرده است و بسیاری از گونه های حیوانی این استان بدست شکارچیان از بین رفته و یا نسلشان در مسیر انقراض قرار گرفته است.

تا همین چند وقت قبل بسیاری از گونه های جانوری در روستاهای مازندران و در داخل طبیعت بکر استان با اندک کاووشی قابل مشاهده بود اما امروزه به یک آرزو برای دوستداران طبیعت و حیات وحش تبدیل شده است.

در برهه فعلی روزی نیست که خبری از کشته شدن نسل های جانوری و در خطر انقراض در استان نشنویم که دل دوستداران به نظام طبیعت استان را به درد نیاورد.از طرفی شاهد آنیم در بیشتر ایام سال شکارچیان متخلف و از بین برنده نسل جانوری در مازندران توسط دستگاههای ذیربط دستگیر می شوند اما ظاهرا" به دلیل عدم بازدارنده بودن جرائم هر روز شاهد گستاخی هر چه بیشتر آنها نسبت به طبیعت دوست داشتنی مازندران می باشیم.

پس از کشف یک خرس ، دو مرال و یک شوکا تاکسیدرمی شده از منزل یک متخلف در نوشهر این بار تعدادی از متخلفین شکار غیرمجاز در مناطق جنگلی دیوا و بزچفت بابل دستگیر شدند.

به گزارش تابناک مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بابل موفق شدند در حین گشت و کنترل در مناطق جنگلی و شکار ممنوع دیوا و بزچفت 8 نفر متخلف را که اقدام به شکار 10 راس گراز وحشی و یک طاقه قرقاول (از پرندگان حمایت شده) نمودند را به همراه 6 قبضه سلاح شکاری از جمله 4 قبضه سلاح قاچاق دستگیر و به مراجع قضایی معرفی نمایند.

البته روز گذشته نیز مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر و مامورین پناهگاه حیات وحش میانکاله در یک عملیات مشترک آبی در داخل تالاب و خلیج میانکاله موفق شدند 250 رشته دام صیادی و جمع آوری و تعداد 108 عدد کومه صیادی را تخریب نمایند.

به هر ترتیب آنچه که آشکار است برخورد با شکارچیان متخلف با روش موجود و کمبود نیروی انسانی اداره کل محیط زیست استان جوابگو نخواهد بود و لازم است مسئولین امر به فکر چاره بوده و قبل از آنکه نسل های آینده مازندران تنها از طریق کتاب ها و یا موزه های حیات وحش با گونه های جانوری ساکن در استان آشنا شوند! تدابیر لازم اتخاذ تا پناهگاهی امن را برای حیات وحش استان شاهد باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار