معاون فرهنگی حوزه هنری همدان «جواد محقق»، نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار همدانی را به‌عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی سال 95 استان معرفی کرد.
کد خبر: ۲۰۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 07 April 2016

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان «جواد محقق»، نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار همدانی را به‌عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی سال 95 استان معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، "تیمور آقامحمدی" در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری همدان در هفته هنر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: از جمله برنامه‌ها در بخش تصویری برگزاری نشست دو روزه فیلم مستند با حضور مهوش شیخ‌الاسلامی یکی از مستندسازان کشور، برگزاری اردوی یک روزه بازدید از شهرک سینمایی پیامبر اعظم(ص)، نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های تولیدی حوزه هنری در شهرستان ملایر، رونمایی از صدای شاعر در قالب چهار آلبوم از شعر شاعران پیشکسوت همدان، برگزاری اختتامیه جشنواره فصلی، برگزاری کارگاه رمان‌نویسی با حضور محمد حسینی، غبارروبی مزار شهدای هنرمند و بازدید از خانواده‌های هنرمند شهرستان بهار و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان است.

وی همچنین رونمایی از کتاب صوتی خمپاره‌های سرگردان، برگزاری نمایشگاه نقاشی، کارگاه دو روزه نمایشنامه‌نویسی، نمایش خیابانی در شهرستان‌های ملایر و نهاوند، برگزاری اردوی مشترک با حضور هنرمندان نمایش و اددبیات در استان قم و کاشان، رونمایی از آثار هنرمندان پیشکسوت استان، برگزاری کارگاه هنر انقلاب در دانشکده شهید مفتح و مسابقه کتابخوانی از آثار شهید آوینی را از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی استان برشمرد.

آقامحمدی در بخش دیگری با تاکید بر ضرورت توجه به ذات هنر، اظهار کرد: اساس هنر بر پایه التزام نهاده شده و هنر متعهد برابر با هنر تجملی و دروغین است.

در هفته هنر انقلاب اسلامی، به هنر متعهد توجه بیشتری می‌شود

وی با بیان اینکه در هفته هنر انقلاب اسلامی، به هنر متعهد توجه بیشتری می‌شود، تصریح کرد: هنر متعهد، هنری است که می‌خواهد رنج‌ها، دردها و خوشبختی‌ها را بی‌پرده در اختیار مخاطب قرار دهد.

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان اظهار کرد: در حال حاضر زمان گوشه‌نشینی هنرمندان به اتمام رسیده به طوریکه هم‌اکنون در میان جامعه قرار دارند و همسو با جامعه حرکت می‌کنند و آثار خلق شده از درون هنرمند برمی‌خیزد.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه هنر متعهد، هنر ارادی نیست، گفت: هنر متعهد، غیرارادی است و هنرمند آنچه از درون خود می‌گذرد، خلق می‌کند.

وی گریز از تظاهر را یکی از خصوصیات بارز شهید آوینی عنوان و اظهار کرد: شهید آوینی در راه طی شده‌ای قرار داشت و تا پایان عمر خود بسیاری از مراحل هنر را طی کرده و به اهداف خود رسیده بود.

هفته هنر انقلاب اسلامی، یادآوری نوعی تذکر به هنرمندان است

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی نوعی یادآوری به هنرمندان است، گفت: هنرمندان نباید به دغدغه‌های کوچک توجهی داشته باشند بلکه باید بر روی اهداف بزرگ خود متمرکز شوند.

آقامحمدی در پایان خاطرنشان کرد: یک هنرمند زمانی موفق است که هنرش به خدمت مردم جامعه درآید و گروه وسیعی از مردم بتوانند از آن استفاده کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار