رئيس حوزه هنري استان همدان گفت: سال گذشته فروش بليط سينما در استان همدان نسبت به سال 93 با 47 درصد افزايش فروش و 48 درصد افزايش بيننده مواجه بود.
کد خبر: ۲۰۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 07 April 2016

 رئيس حوزه هنري استان همدان گفت: سال گذشته فروش بليط سينما در استان همدان نسبت به سال 93 با 47 درصد افزايش فروش و 48 درصد افزايش بيننده مواجه بود.

به گزارش ایرنا،سيد محمدباقر حسيني در جمع خبرنگاران افزود: در 11 ماهه سال 94 حدود 37 فيلم در سه سينماي زير پوشش حوزه هنري در همدان اكران و 147 هزار و 800 نفر به تماشاي اين فيلم ها نشستند.

وي ادامه داد: سال گذشته اين سه سينما پنج ميليارد و 830 ميليون ريال فروش داشتند كه فيلم هاي پر بيننده در استان همدان فيلم محمد رسول الله(ص)، ايران برگر و شاهزاده روم بود.

وي اضافه كرد: روز شنبه 21 فروردين ماه به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامي بليط سينما در استان نيم بها خواهد بود.

حسيني با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامي از 20 تا 27 فروردين ماه عنوان كرد: بايد بتوان هنر اسلامي را به طور شايسته تبيين كرد كه شهيدآويني در اين حوزه الگوي خوبي براي هنرمندان است.

رئيس حوزه هنري استان همدان ادامه داد: شهيد آويني با تزكيه نفس و خودسازي توانست آثار مستند و تجسمي فاخري را از خود به جاي بگذارد و خواسته مردم را با زبان هنري شيوا به جامعه تحويل دهد.

حسيني‌سير با اشاره به اينكه در اين هفته از هنرمندان برتر حوزه هنري تقدير مي‌شود، گفت: از استاد جواد محقق و استاد ذكاوتي به علت سابقه خوب هنري در استان همدان تقدير خواهد شد.

وي تصريح كرد: در عرصه كتاب 20 عنوان در بخش دانشنامه تدوين و ويراستاري شده است و طبق برنامه ريزي ها در صورت تامين اعتبار در سال 95، 35 عنوان كتاب در استان به چاپ خواهد رسيد.

وي همچنين از برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي در حوزه هنري استان خبر داد و افزود: حوزه هنري استان همدان در بخش عمراني نيز در مقايسه با ساير استان‌ها موفق عمل كرده است و سه سينماي فعال زير پوشش حوزه هنري استان همدان نيز در سال هاي اخير بازسازي شده است.

وي اظهار كرد: حوزه هنري برنامه اي براي گسترش فيزيكي و افزايش نيروهاي اجرايي نداشته و به دنبال اجراي عدالت فرهنگي و هنري در همه شهرستان هاي استان است.

حسيني از آمادگي حوزه هنري براي اجراي پرديس سينمايي در همدان خبر داد و افزود: اجراي كامل اين پرديس نيازمند همكاري همه جانبه شهرداري است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار