رئیس شرکت IWS ایتالیا در تبریز خبر داد:
اورسون از سفر نخست وزیر ایتالیا در روز 24 فروردین به ایران برای امضای موافقتنامه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله حمل نقل و کارگزاری بیمه خبر داد.
کد خبر: ۲۰۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 07 April 2016
به گزارش تابناک تبریز،معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه‌های مختلف و تولید محصولات مشترک در استان، اظهار داشت: پیش‌شرط حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در استان، ورود تکنولوژی و دانش فنی در کنار ورود کالاها و خدمات است.

مهندس محمدصادق پورمهدی در دیدار با هیاتی تجاری و اقتصادی از کشور ایتالیا، با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان آذربایجان شرقی، گفت: این استان در گذشته‌های دور، محور تجارت بوده ولی با رشد و توسعه صنعت، به یکی از مهم‌ترین و بهترین قطب‌های صنعتی کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان نیز اظهار کرد: توجه بیش از پیش به بحث گردشگری یکی از مهم‌ترین سیاست‌های مدیریت عالی استان است و در این زمینه خواهان افزایش تعاملات با کشورهای دارای سابقه تاریخی همچون ایتالیا هستیم.

پورمهدی همچنین آمادگی و تمایل بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی را برای همکاری با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ایتالیایی در زمینه‌های مختلف همچون کشاورزی و دامپروری، تولید خودرو، انرژی، ساخت‌وساز، پسماند و تصفیه فاضلاب اعلام کرد.

رئیس شرکت IWS ایتالیا نیز این دیدار با اشاره به امضای موافقتنامه همکاری برای احداث پنج بیمارستان در تهران، ابراز داشت:  به خاطر تجربیاتی که در سیاست ایتالیا داشتم در شرایطی هستم که می‌توانم هر نوع شرکت ایتالیایی در هر زمینه‌ای متناسب با نیازهای ایران را معرفی کنم که با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: ما علاوه بر کشاورزی و تولید دستگاه‌های کشاورزی و شهرسازی در زمینه انرژی سه شرکت ایتالیایی با ایران همکاری داشته‌ایم و شرکت‌های ما در زمینه پسماندهای زباله نیز فعالیت دارند و آماده امضای تفاهمنامه هستیم.

رئیس شرکت IWS ایتالیا با بیان اینکه در زمینه نساجی و سرامیک رتبه اول جهان را داریم و برای ما هم جالب است که با شما همکاری داشته باشیم، تصریح کرد: در زمینه ماشین‌سازی و اتومبیل با نمایندگان ایران خودرو و سایپا ملاقات‌هایی داشتیم و در حال عقد قرارداد با این شرکت‌ها هستیم و می‌توانیم در این مورد نیز با تبریز همکاری کنیم.

این فعال اقتصادی ایتالیا با اشاره به دعوت از شهردار تبریز به رم و برقراری ملاقات‌هایی با شرکت‌های تبریز و ایتالیا در رم و ونیز گفت: آخر ماه میلادی می دوباره به ایران سفر می‌کنم و مایل هستیم تا ماه آینده که به ایران باز می‌گردم قراردادهایی با شما امضا کیم.

اورسون همچنین از سفر نخست وزیر ایتالیا در روز 24 فروردین به ایران برای امضای موافقتنامه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله حمل نقل و کارگزاری بیمه خبر داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :