فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس:
فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس گفت: نقش شهید صیاد شیرازی در جنگ به قدری تعیین‌کننده و کم‌نظیر بود که امام خمینی(ره) بارها شخصیت وی را مورد تحسین قرار دادند.
کد خبر: ۲۰۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 08 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امیر سرتیپ خلبان سخاوت عشایری ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس، اظهار داشت: توان تحلیل نظامی در صحنه‌های مختلف جنگ و استفاده مناسب از نیروها در میدان نبرد از جمله ویژگی‌های کم‌نظیر سردار شهید صیاد شیرازی بود که موفقیت‌های بزرگی را برای کشورمان و قوای مسلح به جا گذاشت.

وی عنوان کرد: نقش شهید صیاد شیرازی در جنگ به قدری تعیین کننده و کم‌نظیر بود که امام بارها شخصیت ممتاز وی را در مورد تحسین و نقش او را در هدایت و راهبری نیروهای مسلح و بخصوص ارتش مورد حمایت و تاکید قرار دادند و این شهید بزرگوار در دوران پس از جنگ نیز نقش مهمی در پیوند میان قوای مسلح و تجهیز و هدایت و بروز‌آوری ارتش ایفا کرد.

فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس افزود: همکاری میان ارتش و سپاه در جنگ برای مقابله با حملات و تهدیدات دشمن بعثی اهمیت فراوانی داشت و همواره مورد تاکید امام (ره) قرار داشت و شهید صیاد شیرازی در این زمینه نقشی پررنگ ایفا کرد که به پیروزی‌های فراوانی منتج شد.

سردار عشایری گفت: ایجاد روحیه برادری میان نیروهای مسلح و نقش ویژه در هدایت نیروها در میادین مختلف نبرد و بخصوص ایجاد طرح‌های عملیاتی برای شکستن حصر سنندج و مریوان و بانه و سقز از جمله اقدامات با ارزش او در دوران دفاع مقدس بود که موجب حفظ و صیانت کیان کشورمان شد.

وی خاطر نشان کرد: اعتماد امام (ره) به شهید صیاد شیرازی یک سرمایه بزرگ برای ارتش بود و موجب شد تا ارتش بتواند ظرفیت‌های بزرگ خود را بازتولید کرده و نقش با اهمیتی را در دفاع از جمهوری اسلامی ایران و ملت با افتخار ایران بر عهده بگیرد.

فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس یاد و خاطره همه شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی را گرامیداشت و گفت: بصیرت و روحیه ولایت‌مداری در همه بخش‌های ارتش با جدیت پیگیری می‌شود و ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده است تا همچون سال‌های دفاع مقدس برای حفظ کیان کشورمان جان‌فشانی کند.

سردار عشایری ادامه داد: ارتش با توان علمی و تخصصی فرزندان همین مرز و بوم به رشد چشم‌گیری در عرصه‌های مختلف دست یافته و توان امروز ارتش با گذشته آن قابل مقایسه نیست و بنابراین ارتش آماده است تا با اراده‌ای پولادین در برابر هر تهدید قد علم کند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار