نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل با اشاره به درگيري هاي اخير در منطقه قره باغ گفت: در اين حادثه با ملت آذربايجان غمگسار هستيم و بر خود واجب مي دانيم كه از تماميت ارضي آذربايجان و از بازگشت خاك اين كشور دفاع بكنيم.
کد خبر: ۲۰۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ 08 April 2016

آيت الله سيد حسن عاملي در خطبه هاي نماز جمعه اردبيل افزود: حمايت از مظلوم، ركن اصلي در اهداف و مقاصد انقلاب اسلامي است، خواه اين مظلوم در فلسطين باشد يا يمن يا عراق يا سوريه يا قره باغ يا نارداران يا بحرين و يا هر نقطه ديگري از جهان.
خطيب جمعه اردبيل ادامه داد: در صحت اين سخن همين بس كه مقام معظم رهبري فرموده اند كه قره باغ، خاك اسلام است و براي هر كس در آن مكان اتفاقي بيفتد شهيد محسوب مي شود. و همچنين فرموده ديگر ايشان كه قره باغ پاره تن اسلام است و بايستي به دامن كشوري كه از آن جدا شده برگردد.
وي بيان كرد : ما آرزوي حضور درجبهه قره باغ را داريم و من شخصا حاضرم در صورت فراهم شدن مقدمات، در جبهه قره باغ اداء دين نمايم.
آيت الله عاملي اضافه كرد: آذربايجان در اين غائله بايد دوست ، دشمن و خادم و خائن به ملت و تماميت ارضي خود را بشناسد، ما اعتقاد داريم نه تنها قره باغ بايد به آذربايجان برگردد بلكه بايد تركيب جمعيتي منطقه و مرزهاي سابق آذربايجان كه توسط استالين با نيت ايجاد اختلاف بين اقوام بهم ريخت به حالت اوليه برگردد.
آيت الله عاملي با اشاره به حل نشدن موضوع قره باغ در 22 سال گذشته اظهار كرد: اولين مسبب و خائن در اين زمينه ، گروه مينسك مي باشد ، اين گروه عمدا قول مذاكره را داده و نه تنها كاري انجام نمي دهد بلكه اگر نهادهاي بين المللي ديگر هم بخواهند وارد حل اين معضل شوند، مانع مي گردند؛ آنها نمي خواهند معضل قره باغ بطور مسالمت آميز حل شود.
وي ادامه داد : خائن دوم، دولت آمريكا مي باشد كه در منطقه دنبال ايجاد پايگاه است و چه پايگاهي بهتر از قره باغ در بيخ گوش ايران ؛ منطقه قره باغ به حيات خلوت آمريكا در جهت ايجاد شيطنت در منطقه تبديل شده است.
آيت الله عاملي با بيان اينكه آذربايجان امتيازهاي فوق العاده مثل قرارداد نفتي بزرگ موسوم به قرارداد قرن را به آمريكا داده و اين كشور بيشترين رياست را در گروه مينسك داشته ، افزود: با اين همه واشنگتن كاري براي آذربايجان نكرده و عجيب اين است كه آمريكا در سال 1388 به ادعاي ارمنستان صحت گذاشت و قره باغ را از آن اين كشور دانست.
وي اسرائيل، اتحاديه اروپا ، شوراي امنيت سازمان ملل و ناتو را از ديگر خائنين به قره باغ معرفي كرد و تصريح كرد: هيچ كشوري مثل ايران براي آزادي قره باغ تلاش نكرده است.
امام جمعه اردبيل در بخش ديگري از خطبه ها بطور در خصوص فضيلت رجب و اعمال، ادعيه و عظمت روزه رجب سخن گفته و با اشاره به پذيرش حوزه هاي علميه سراسر كشور از جوانان مستعد خواست از اين فرصت استفاده كنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار