بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۰۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ 08 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



بنزین چند ریالی چطور 1000 تومان شد؟

بنزین از نیمه دوم سال گذشته 1000 تومانی شد تا تک‌ نرخی شدن آن رقم بخورد و حالا زمزمه‌هایی از ارائه‌ی بنزین با نرخ‌های متفاوت در جایگاه‌های کلاس‌بندی شده مطرح می‌شود، اما زمانی هر لیتر بنزین شش ریال فروخته می‌شد.

همیشه نرخ بنزین روندی صعودی دارد، روندی که می‌توان گفت طی 10 ساله اخیر سرعت تندتری به خود گرفته است. آمارها نشان می‌دهد که سال 1356 هر لیتر بنزین در کشور تنها چند ریال ارزش داشت تا سال 1357 قیمت بنزین به لیتری یک تومان افزایش یابد.

16 سال بعد این روند افزایشی به گونه‌ای پیش رفت که در سال 1374 قیمت بنزین به لیتری 10 تومان افزایش پیدا کند.

این روند صعودی تا سال 1381 نیز ادامه پیدا کرد تا جایی که قیمت بنزین به لیتری 50 تومان رسید.

در آن سال‌ها یکی از انتقاداتی که نسبت به نحوه‌ی نرخ‌گذاری بنزین در کشور مطرح می‌شد، تفاوت قیمت داخلی بنزین با قیمت‌های جهانی آن بود که باعث افزایش قاچاق این فرآورده نفتی در کشور می‌شد، بنابراین در سال‌های بعد از آن تلاش شد با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین افزایش نرخ برای رسیدن به قیمت‌های بین‌المللی صورت گیرد.

همین امر موجب شد تا به صورت پلکانی قیمت بنزین از لیتری 80 تومان در سال 1383 به ترتیب به لیتری 100 تومان در سال 1386 و لیتری 400 تومان در سال 1390 افزایش پیدا کند. در آخرین گام افزایش نرخ بنزین، هر لیتر بنزین سهمیه‌ای در سال 1393 700 تومان قیمت‌گذاری شد.

به گزارش ایسنا، سال گذشته در نهایت دولت تصمیم گرفت که با رسیدن به هدف افزایش قیمت به منظور جلوگیری از قاچاق این بار سهمیه‌ها را حذف کرده و این فرآورده نفتی را به صورت تک‌نرخی به فروش برسد، تصمیمی که موجب شد قیمت بنزین به لیتری 1000 تومان افزایش یابد.

حالا دولت اگرچه می‌گوید امسال هنوز تصمیمی برای افزایش نرخ بنزین گرفته نشده است، اما به نظر می‌رسد با طرحی که به عنوان برندسازی جایگاه‌ها مطرح می‌شود این اجازه به جایگاه‌ها داده شود که براساس خدماتی که ارائه می‌دهند مبلغی اضافه را از مشتریان خود دریافت کنند که نتیجه اجرای این طرح تفاوت در قیمت سوخت‌گیری در جایگاه‌های بنزین مختلف در سطح شهرها خواهد بود.



پیغام موشکی آمریکا به ایران

وزیر خارجه آمریکا که به حاشیه خلیج فارس سفر کرده است گفت: واشنگتن به تهران می‌گوید که آماده همکاری براساس ترتیبات جدید برای حل و فصل مسالمت آمیز موضوع آزمایشهای موشکی ایران هستیم.

خبرگزاری فارس: جان کری وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با اعضای شورای همکاری خلیج فارس گفت که واشنگتن آماده کار با ایران برای حل و فصل موضوع آزمایش‌های موشکی این کشور است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ براساس این گزارش، اظهارات جان کری بعد از دیدار وی با وزرای خارجه 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس مطرح شد، جاییکه کری تلاش کرد نگرانیهای کشورهای خلج فارس نسبت به توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 را رفع کند و درباره گرمتر شدن روابط میان دو کشور مذاکره کند.

کری با بیان اینکه آمریکا با کشورهای خلیج فارس علیه آزمایشهای موشکی ایران متحد است افزود: آمریکا و شرکایش به ایران می‌گویند که آماده همکاری براساس ترتیبات جدید برای حل و فصل مسالمت آمیز موضوع آزمایشهای موشکی ایران هستیم.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت؛ جان کری بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کند اضافه کرد که ایران باید اول از همه روشن کند که آماده کاهش چنین فعالیتهایی است و نیات و اهداف خود را از این موضوع مشخص کند.

آمریکا و کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان اخیرا طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل آزمایشهای موشکی اخیر ایران را نقض قطعنامه 2231 خواندند و خواستار اتخاذ اقدامات لازم در این زمینه شدند. این درحالیست که روسیه تاکید می‌کند که آزمایشهای موشکی ایران نقض هیچ کدام از قطعنامه‌های سازمان ملل نیست.




بازیگری که به‌دنبال فروش قبرش بود


خواستم اگر قرار است بعد از مرگم قبری در قطعه هنرمندان به من بدهند در زمان زنده بودنم آن را بفروشم، که گفتند نمی‌شود. امثال من در سینما زیاد هستند، ما فراموش‌شدگان هستیم و حمایت شما رسانه‌ها می‌تواند ما را به زندگی بازگرداند.


این بازیگر که صبح روز جمعه 20 فروردین از این دنیا رخت بربست و به دیار باقی شتافت، 13 مرداد سال 93 بعد از اینکه دیگر تاب تحمل مشکلات را نداشت در تماس با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در وضعیت مالی خیلی بدی به سر می‌برد، گفت: بعد از 35 سال کار و 61 سال سن، من را به‌عنوان پیشکسوت قبول ندارند. درنتیجه از چندی دیگر در چادر زندگی می‌کنم. صاحبخانه ودیعه اجاره را بالا برده که از توان من خارج است و تصمیم دارم اثاث‌هایی را که برایم باقی مانده بفروشم و با پول آن دخترم را به خوابگاه بفرستم و خودم هم در خیابان چادر بزنم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هم سه روز در چادر زندگی کرده است، گفت: آن موقع هم به‌دلیل اینکه اجاره خانه‌ام عقب افتاده بود، صاحبخانه از پول ودیعه‌ام کم کرده بود که دیگر پولی برای خانه گرفتن نداشتم. بعد از کمک پنج میلیونی ارشاد توانستم جایی را اجاره کنم.

این بازیگر با بیان اینکه با مشکلات زیادی زندگی را می‌گذراند، ادامه داد: سال گذشته تصمیم گرفتم دو بار خودم را از بین ببرم و اقدام به این کار هم کردم اما موفق نشدم. الان کل دندان‌هایم را کشیده‌ام و هزینه درمان آن‌ها را ندارم. برای گرفتن بودجه به همه‌جا رفته‌ام. حتی چندی پیش به‌سراغ همسر آقای انصاری که مالک بازار مبل هستند، رفتم اما باز هم اتفاقی نیفتاد و نمی‌دانم این همه بودجه در مملکت جابه‌جا می‌شود، چرا من بعد از این همه سال فعالیت هنری نباید سهمی از آن داشته باشم؟

وی افزود: به خانه سینما رفتم، آنجا هم گفتند خودمان 500 میلیون تومان بدهی داریم و نمی‌توانیم کمک کنیم. خانه پیشکسوتان هنر هم می‌گوید چون به‌عنوان هنرمند درجه دو معرفی شده‌ام، نمی‌تواند کمک کند. در صورتی که در فیلم‌های زیادی نقش اول بازی کرده‌ام. البته با صحبت‌هایی که با آنجا شده قرار است 150 هزار تومان به من بدهند.

ثریا حکمت ادامه داد: به وزارت ارشاد نامه نوشتم و درخواست کمک کرده‌ام. زمانی آقای انتظامی (عزت‌الله) به ما کمک می‌کرد اما دیگر خسته شد و الان دیگر جواب تلفن را هم نمی‌دهد. اخیرا آقای ایوبی ماهی 350 هزار تومان ماهیانه تعیین کرده‌اند و 180 هزار تومان هم از طرح تکریم می‌گیرم اما این مبلغ حتی نصف اجاره خانه‌ام هم نمی‌شود.

انعکاس این صحبت ها بازتاب وسیعی در رسانه ها و بین مردم و مسئولین داشت به طوریکه فردای آن روز حکمت از قول مساعد رئیس سازمان سینمایی برای حل مشکلاتش خبر داد و گفت: بعد از انتشار مصاحبه‌ام با ایسنا عزت‌الله انتظامی اولین نفری بود که با من تماس گرفت و برخلاف تصورم، ضمن اینکه ایرادی از من به خاطر حرف‌هایم نگرفت کاملا حمایت کرد و گفت هرکاری از دستش بربیاید، انجام می‌دهد. خانم وافری هم از خانه سینما تماس گرفت و آدرس خانه‌ام را گرفت تا وضعیت را بررسی کنند و در صورت امکان در زمینه ودیعه خانه‌ام کمک کنند.

او ادامه داد: طبق برنامه‌ای که قبل از مصاحبه داشتم به وزارت ارشاد رفتم و توسط آقای منفرد دستور وزیر را در پای نامه درخواستم گرفتم و بعد پیش آقای ایوبی رییس سازمان سینمایی رفتم. برای اولین‌بار بود که یک مدیر سینمایی مرا داخل اتاقش راه داد و با احترام زیادی با من برخورد کردند. ایشان مشکلات من را پرسیدند و سه چهار روز برای حل آنها فرصت خواستند. حتی برای معالجه دندان‌هایم هم گفتند اقدام کنم و هزینه را آنها حساب می‌کنند.

این بازیگر با اشاره به واکنش مردم بعد از انتشار این مصاحبه گفت: آدمی که در حال غرق شدن است، به هر جا پناه می‌برد. من هم به همه جا رفتم حتی خواستم اگر قرار است بعد از مرگم قبری در قطعه هنرمندان به من بدهند در زمان زنده بودنم آن را بفروشم، که گفتند نمی‌شود. اما مردم محبت بسیاری دارند و نشان دادند اگر مسئولان هنرمندان را فراموش بکنند آنها فراموش نمی‌کنند. افراد بسیاری در زیر مصاحبه ابراز محبت کردند و خواستار شماره حساب برای کمک کردن شدند که از همه آنها سپاسگزارم.

حکمت با قدردانی از وزارت ارشاد و سازمان سینمایی برای کمک به او اظهار کرد: این عزیزان نهایت لطف را داشتند و امیدوارم قول‌هایی که دادند، عملی شود.

چند روز بعد بهاره رهنما هم فرصت را غنیمت شمرد و در تئاتر در حال اجرایش «دورهمی زنان شکسپیر» از این بازیگر فراموش‌شده تقدیر کرد.

حکمت که پس از سالها در چنین فضایی قرار گرفته بود بعد از خواندن یک قطعه شعر، از ایسنا تقدیر کرد و گفت: بعد از انتشار مطلب خبرنگار ایسنا بود که افراد بسیاری با من تماس گرفتند و از من حمایت کردند. از شما ممنونم که من فراموش‌شده را دوباره به یاد آوردید و با من همراه شدید.

22 مرداد کمتر از 10 روز از ارسال خبر مشکلات ثریا حکمت، این بازیگر برای تقدیر از ایسنا به این خبرگزاری آمد و گفت: «انگار یک مرده متحرک بودم که زنده شدم و احساس زندگی می‌کنم.»

وی افزود: برخی از هنرمندان به اظهارات من معترض شدند و گفته‌اند چرا آن زمان که ثریا حکمت پرکار بود و دستمزد زیاد می‌گرفت، چیزی نمی‌گفت؟! درحالیکه بیشترین دستمزدی که من تاکنون گرفته‌ام 800 هزار تومان برای فیلم «ماه‌پیشونی» بوده است.

این بازیگر با بیان اینکه بعد از ناامیدی از همه جا مشکلش را با خبرنگار ایسنا در میان گذاشته است، گفت: من تلاش زیادی کردم و به سراغ آدم‌های مختلفی رفتم اما اتفاقی نیافتاد.

وی با تشکر از مردم برای پیگیری مشکلش اظهار کرد: از چهار گوشه دنیا به من زنگ زدند و به هر طریقی می‌خواستند کمک کنند.

حکمت درباره قول‌هایی که از سوی مسئولان به او داده شده است، اظهار کرد: آقای ایوبی برخورد بسیار خوبی داشتند و قرار شد چهارشنبه شخصی از طرف ایشان در دفتر املاک حاضر شود تا با پرداخت 15 میلیون تومان بابت ودیعه، قرارداد خانه‌ام تمدید شود. برای دندان‌هایم هم اقدام کردم و آقای محمدی از دفتر وزیر ارشاد پیگیر پرداخت هزینه‌اش هستند.

حکمت با اشاره به هنرمندانی که پیگیر حال او بوده‌اند، گفت: آقای عزت الله انتظامی اولین کسی بودند که تماس گرفتند و آنقدر خوب هستند که دست و پایشان را می‌بوسم. بهاره رهنما هم لطف داشت و مرا به نمایشش دعوت کرد و تقدیری از من داشت. در واقع بعد از 10 سال در میان مردم ظاهر شدم و به روی صحنه رفتم؛ حس بسیار خوبی که دیگر فراموش کرده بودم.

وی افزود: شاید مردم فکر می‌کردند من را در ظاهر بدی خواهند دید، درحالیکه به هر حال 35 سال در وادی هنر کار کردم و حرمت آن را نگاه می‌دارم.

خوانش قطعه شعری پایان‌بخش حضور حکمت بود و این بازیگر در روزهایی که با اندک توجهی دوباره به زندگی امیدوار شده بود ایسنا را ترک کرد و بعد از آن حتی پیشنهاداتی هم برای بازی در تئاتر و تله‌فیلم مطرح شد که به نتیجه نرسید.

این بازیگر که از اوایل امسال به دلیل مسمومیت دارویی دچار مشکلاتی شده بود 16 فروردین‌ماه دچار تشنج شدید شد و به دلیل لخته شدن خون به کما رفت و امروز درگذشت.

از ثریا حکت یک دختر باقی مانده که او هم به شدت درگیر بیماری است و از امروز مشکلات را به تنهایی به دوش خواهد کشید، مشکلاتی که از گذشته باقی مانده است. او طی روزهای حضور مادرش در بیمارستان از عملی نشدن بسیاری از وعده‌های داده‌شده پرده برداشت.


 

انتقاد شدید علم‌الهدی از تلگرام

امام جمعه مشهد گفت: نابکارترین توطئه‌های دشمن در فضای انتخابات از طریق تلگرام صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه 36 سال قبل در چنین روزی آمریکا روابط سیاسی خود را با ایران قطع کرد، اظهار کرد: این اتفاق به خاطر تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام بود که امام خمینی(ره) از آن اتفاق به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

وی ادامه داد: به مجرد قطع روابط آمریکا با ایران، امام خمینی(ره) جمله‌ای راهبردی گفتند که در واقع برای همه نسل‌ها ماهیت آمریکا را روشن کرد، ایشان گفتند "ما رابطه با آمریکا را می‌خواهیم چه کار، رابطه آمریکا با ما رابطه گرگ و میش است".

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان به این‌که ماهیت گرگ هیچ وقت تغییر نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در این 36 سال هرچه زمان گذشت واقعیت صحبت امام برای مردم ما عینی‌تر شد و مردم نیش و دندان این گرگ را بیشتر لمس کردند و درنگی این گرگ بیشتر بر ما ثابت شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اینها دو سال حرف زدند، برجام را امضا کردند و با کمال وقاحت نه تنها به برجام متعهد نیستند بلکه در کنار این قضیه تحریم‌ها و طرح‌های ضد ایرانی بیشتر شده است.

علم الهدی اضافه کرد: این‌که یک عده بگویند امروز عصر مذاکره است نه موشک، اگر از روی عمد گفته‌اند خیانتکار به انقلاب هستند واگر از روی جهل گفته‌اند این جهل، جهل بسیار خطرناکی است.

وی با بیان این‌که مذاکره یعنی تسلیم، بیان کرد: آمریکا در مذاکره به چیزی جز تسلیم ما رضایت نمی‌دهد، چراکه او حیات و ممات خود را در نابودی ما می‌بیند و به جز این رضایت نمی‌دهد.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به این‌که رهبری در ابتدای سال هم موقعیت‌مان را تبیین و هم راهکار را به ما ارائه کردند، افزود: 14 فروردین اولین روز کاری در سال جدید رئیس جمهور و مسوولین در مقام تحقق بخشی به فرمایش مقام معظم رهبری اقدام ارزشمند تشکیل شورای فضای مجازی را انجام دادند، چراکه فضای مجازی جاده تهاجم دشمن است؛ رهبری در تبیینی که نسبت به موقعیت جهانی ما داشتند باعث شدند تا مسوولان ما در نظام، این جاده را مشخص کنند و جلوی آن را بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز طبق اعلام مدیر نرم افزار پیام رسان تلگرام، 22 میلیون ایرانی از آن استفاده می‌کنند، نرم افزاری که مدیریت و اجرای آن در دست دشمن است و در آن کانال‌هایی وجود دارد که رسما به پیغمبر(ص) و ائمه اطهار(ع) فحاشی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این‌که نابکارترین توطئه‌های دشمن در فضای انتخابات از طریق تلگرام به وجود آمد، تصریح کرد: در زمان انتخابات محتوای مجرمانه کانال‌های تلگرام مفاسد بسیاری را به وجود آورد و بزرگان نظام ما را با انواع دروغ‌ها مورد تهمت و افترا قرار داد.

علم الهدی با تاکید بر این‌که دولت محترم همین که به فضای ورود دشمن توجه کرد اقدامی بسیار ارزشمند است، گفت: توجه به فضای مجازی موثرترین حرکت در اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی است، امروز اگر بخواهیم به مردم بگوییم از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند مثل این است که بگوییم در خیابان راه نروید، اما باید نرم افزارهای بومی ایجاد کنیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که ما در فضای مجازی و آی.تی مثل سایر فناوری‌ها از نظر نیروی انسانی در سطح بالایی قرار داریم، خاطرنشان کرد: امروز فارغ التحصیلان نمونه رشته‌های نرم افزار و آی.تی به وسیله شرکت‌های فیس بوک، گوگل و مایکروسافت دعوت به همکاری می‌شوند، چرا ما از توانایی این افراد در داخل کشور استفاده نکنیم تا برای فرار از این برنامه‌ها به نرم افزارهای چینی و ژاپنی روی بیاوریم؟

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بزرگترین حرکت جهشی در اقتصاد مقاومتی این است باید با همکاری و کمک به شرکت‌های دانش بنیان موتورهای جست‌وجوگر و نرم افزارهای بومی تشکیل دهیم و مسوولین ما به خارج، غرب و آمریکا پشت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تاکید کرد: مردم ما آن‌قدر اسلام را دوست دارند که با یک فتوای تحریم نرم افزارهای خارجی، دیگر به سراغ آنها نمی‌روند و از نرم افزارهای بومی استفاده می‌کنند.



فیفا خبر داد؛ بارسلونا سردار آزمون را می خواهد!

ورزش > فوتبال ملی - ایسنا نوشت؛ مهاجم تیم ملی در لیگ روسیه درباره شرایط خود با سایت فیفا صحبت هایی کرد.

 برای هواداران متعصب فوتبال در ایران، چند سال طول کشید تا بعد از اعلام بازنشستگی علی دایی برترین گلزن ملی، یک گلزن دیگر بتواند جای او را بگیرد و هواداران فوتبال در ایران از خدمات او بهره مند شوند. این حقیقت به خوبی در انتخابی جام جهانی برزیل مشخص شد، جایی که تیم کارلوس کروش با 8 گل زده کمترین گل زده را در بین تیم های صعود کرده به جام جهانی داشت. نمایش ایران در جام جهانی برزیل نیز از همین حیث ناامید کننده بود که ایران تنها یک گل در 3 بازی به ثمر رساند.

اکنون با ظهور سردار آزمون، جای خالی علی دایی در تیم ملی ایران کم کم در حال پر شدن است. هفت گل در پنج بازی رکورد گلزنی جالب توجه این بازیکن ایرانی است که در روستوف بازی می‌کند و به تازگی وارد 21 سالگی شده است و برترین گلزن ایران در راه صعود به جام جهانی روسیه شد. او اولین گل ملی خود را در برد 6 بر صفر برابر گوام به ثمر رساند و اخیرا نیز دو بار نیز در بازی برابر عمان توانست برای ایران گلزنی کند.

فرم خوب گلزنی این بازیکن ایرانی در محوطه جریمه باعث شده است تا خیلی ها او را پادشاه محوطه جریمه نیز بنامند. هر چند هواداران فوتبال در ایران مصمم هستند تا او را جانشین علی دایی بدانند و با این بازیکن مقایسه‌اش کنند. خود او این انتظارات را بالا می داند و سعی می کند از زیر آن شانه خالی کند.

سردار آزمون درباره این موضوع به سایت فیفا گفت: تلاش می کنم مثل دایی مهاجم بزرگی برای ایران باشم ولی اگر صادق باشیم، نمی‌خواهم خودم را سرگرم اهدافی اینچنینی کنم. آنچه به دنبال آن هستم این است که به ایران کمک کنم و به گلزنی برای ایران ادامه دهم که نهایت افتخار و غرور برای من است. هنوز خیلی جوان هستم و باید روی پیشرفت توانایی هایم تمرکز کنم.

* اعتماد کروش

درست یک سال پیش، خیلی ها نمی دانستند سردار آزمون کیست؛ وقتی نام او در فهرست کارلوس کروش برای جام ملت های آسیای 2015 قرار گرفت. البته کسانی که به طور دقیق فوتبال ایران را دنبال می کنند، می دانستند این بازیکن ایرانی بعد از نمایش خوب در روبین کازان قادر به چه کاری است، تیمی که آزمون به عنوان بازیکن جوان در سال 2013 به آن پیوست. او در 32 بازی برای روبین کازان موفق شد هشت گل به ثمر برساند. اولین گل او در لیگ اروپا برابر مولده نروژ بود.

آزمون ادامه داد: مربی من را دعوت کرد تا در جام ملت ها حاضر باشم. او اعتماد زیادی به من داشت. البته برای من شگفتی نبود. انتظار این را داشتم که او برای جام ملتها من را دعوت کند که این کار را نیز کرد.

خیلی طول نکشید که آزمون ثابت کند کروش در انتخاب خود اشتباه نکرده است، بعد از حضوری کوتاه در بازی برابر بحرین در بازی نخست، در بازی برابر قطر به میدان رفت. آزمون این شانس را از دست نداد و در این بازی مزد اعتماد مربی را با گلزنی داد. او در بازی برابر عراق نیز گلزنی کرد جایی که دو تیم به تساوی سه بر سه دست یافتند و عراق در پنالتی به برتری رسید. با وجود شکست، آزمون در کناری افراد چون ماسیمو لوگانو و عمر عبدالرحمان به عنوان یکی از بهترین های تورنمنت معرفی شد.

آزمون ادامه داد: از اینکه برای تیم ملی ایران در این تورنمنت مهم بازی کردم خیلی خوشحال هستم. این رویایی بود که به حقیقت پیوست و انگیزه و اعتماد به نفس زیادی در من ایجاد کرد.

• مسی یا ابراهیموویچ

عملکرد آزمون در رده ملی نیز قابل توجه بوده است. او از زمانی که به عنوان یار قرضی به روستوف پیوست، توانست تماشاگران این تیم را با گل ها و نمایش خوب خود مجذوب کند. عملکرد خوب این بازیکن باعث شد تا شنیده شود تیم هایی چون اورتون، استوک سیتی و حتی بارسلونا خواهان جذب این ستاره جوان آسیایی هستند. این اتفاق همراه شد با لقبی که رسانه ها و مردم به او دادند و او را "مسی ایران" نامیدند.

آزمون البته جور دیگری فکر می کند و می گوید: زلاتان ابراهیموویج بازیکن مورد علاقه و الگوی من است و رئال مادرید نیز تیم مورد علاقه من محسوب می شود.

با 182 سانتیمتر قد او در نبردهای هوایی به خوبی قدرت خود را نشان داده است و توانسته بازی هوایی خوبی داشته باشد. علاوه بر آن او در زمینه های سرعت و خلاقیت بازی نیز سطح بالایی دارد. رینات بیلیاتدینف سرمربی سابق آزمون در روبین کازان درباره او گفته بود: آزمون تمام ویژگی ها برای تبدیل شدن به یک مهاجم درجه یک جهانی را دارد.

این بازیکن ایرانی در پایان گفت: همه بازیکنان دوست دارند بهترین عملکرد خود را در رده ملی نشان دهند و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم. هدف اصلی من این است که همراه ایران به جام جهانی صعود کنم و هواداران فوتبال را خوشحال کنم. برای رسیدن به این هدف باید بدانم که باید کارهای سخت زیادی انجام دهم.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار