در حالی که ۱۵ سال از ساخت پروژه کتابخانه مرکزی ایلام می گذرد که این پروژه همچنان آماده بهره برداری نیست و نیازمند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل شدن است.
کد خبر: ۲۰۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 09 April 2016
در حالی که ۱۵ سال از ساخت پروژه کتابخانه مرکزی ایلام می گذرد که این پروژه همچنان آماده بهره برداری نیست و نیازمند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل شدن است.


به گزارش تابناک ایلام، یکی از پروژه های مهم فرهنگی استان ایلام ساخت کتابخانه مرکزی شهر ایلام بوده که این پروژه بعد از ۱۵ سال به دلیل بی تدبیری و اعتبارات قطره چکانی به بهره برداری نرسیده است.

هر سال وعده ای جدید از سوی مسئولان برای افتتاح پروژه داده می شود ولی بازهم این پروژه نیازمند اعتبار برای تکمیل شدن است و خبری از افتتاح پروژه مهم فرهنگی استان نیست، با توجه به کمبود در زیرساختهای فرهنگی و به ازای هر هشت هزار ایلامی که یک کتابخانه وجود دارد، بهره برداری از این پروژه ضروری است.

آن طور که مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام می گوید کتابخانه مرکزی ایلام به عنوان یکی از مهمترین پروژه های فرهنگی استان نیازمند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل شدن است و پروژه هم اکنون ۹۷ درصد پیشرفت دارد.

مراد جلیلیان با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ میلیارد ریال برای ساخت این کتابخانه که در زمینی به مساحت حدود شش هزار متر مربع، هزینه شده است، تاکید کرد: عملیات ساخت این کتابخانه سال ۸۰ در مرکز شهر ایلام آغاز ولی روند تکمیل آن در دولت تدبیر و امید شتاب گرفته است.

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح بزرگ فرهنگی شامل سیستم گرمایشی نیازمند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار است تا آماده بهره برداری شود، گفت: از سال ۶۶ تاکنون در مرکز این استان تنها چهار کتابخانه احداث شده که با توجه به جمعیت ۲۲۰ هزار نفری شهر ایلام، اکنون ۱۰ کتابخانه جدید نیاز است.

مدیر كل كتابخانه های عمومی ایلام یادآور شد: اكنون عملیات ساخت ۱۰ كتابخانه عمومی از جمله كتابخانه مركزی ایلام در مناطق شهری این استان در دست اقدام است كه عملیات تكمیل این فضاها نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: نیمی از این كتابخانه های عمومی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارند كه در صورت تامین اعتبار امسال تكمیل و افتتاح خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام با اشاره به وجود ۳۶ کتابخانه عمومی مشارکتی و نهادی در استان، افزود: این تعداد کتابخانه جوابگوی نیاز مردم نیست و باید تعداد این مراکز فرهنگی به دو برابر افزایش یابد.

وی بیان کرد: اکنون در مجموع ۲۴هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی این استان بوده که از این تعداد بیش از ۵۰درصد زن هستند و در مجموع ۴۸۴هزار و ۵۰۰جلد کتاب در این مراکز فرهنگی وجود دارند./م




منبع:مهر


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار