یک روانشناس گفت: با توجه به افزایش استرس در میان اغلب افراد جامعه، در صورت عدم کنترل آن می تواند منشأ بسیاری از بیماری های جسمی و روانی شود.
کد خبر: ۲۰۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 11 April 2016

یک روانشناس گفت: با توجه به افزایش استرس در میان اغلب افراد جامعه، در صورت عدم کنترل آن می تواند منشأ بسیاری از بیماری های جسمی و روانی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ آذر نیک پور با بیان اینکه استرس می تواند توسط عامل خارجی، بدن خود ما و یا افکارمان ایجاد شود افزود: برخی از علائم شایع برای استرس افزایش تحریک پذیری، حساسیت بالا در انتقاد،جویدن ناخن ها، اختلال در خوابیدن و بیدار شدن ،احساس خستگی ،گیجی ،بی قراری ،نگرانی و عصبانیت است.

وی تاکید کرد: تردیدی نیست که استرس بیش از حد در سلامت روحی و جسمی افراد تاٌثیر گذار است و باید آن را جدی گرفت چرا که می تواند موجب بروز بیمارهای همچون افسردگی ،سردرد ،بیماری های قلبی عروقی،ناراحتی معده ، تیک های عصبی، کم اشتهایی، اسهال ،یبوست و بیماریهای عصبی شود.

نیک پور با اشاره به اینکه اغلب افراد در طول زندگی خود در موقعیت های استرس زا و تنش زایی قرار میگیرند گفت: خوب است افراد با روش های مقابله و کنترل استرس از جمله تکنیک های آرام سازی مانند یوگا و مدیتیشن آشنا شوند و همچنین ازتغذیه سالم، پرهیز از قهوه، الکل، سیگار، دوری از محل و عوامل استرس زا، مثبت اندیشی و همچنین استفاده از مشاوره های روان شناختی توسط متخصصان برای کنترل و درمان استرس استفاده کنند.

این روانشناس تصریح کرد: اگر در مواردی استرس با روش هایی که ذکر شد کاهش پیدا نکند تنها نظر پزشک متخصص و درمان های دارویی می توان آن را کنترل یا درمان کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار