به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، نخستین جلسه تخصصی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در دو حوزه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف صبح امروز به ریاست دکتر عطاپور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سایر اعضای این ستاد در محل استانداری برگزار شد.

عطاپور در این جلسه اظهار داشت: اجرای برنامه های حقوق شهروندی و عفاف و حجاب امسال نیز بصورت جدی در دستور کار ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی  قرار دارد و در این زمینه عملکرد دستگاههای اجرایی توسط بازرسان تعیین شده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: استاندار محترم نیز در نخستین دیدار نوروزی خود با مدیران ستادی، فرمانداران و کارکنان استانداری، بر ضرورت جدیت و اهتمام هرچه بیشتر دستگاهها در مساله رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع تاکید نمود؛ فلذا این موضوع امسال با حساسیت بیشتری از سوی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی دنبال می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بر لزوم ترویج مفاهیم و برنامه های حقوق شهروندی و حجاب و عفاف در بخش های غیردولتی نیز تاکید و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم دستورالعمل های مربوط به ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی از جمله برنامه های حقوق شهروندی و حجاب و عفاف را در بخش خصوصی نیز اجرا، توسعه و ترویج دهیم چرا که معتقدیم حقوق شهروندی امری است که باید در تمامی سطوح و در بطن جامعه ساری و جاری شود.

دبیر ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی همچنین گفت: نتایج ارزیابی و رتبه بندی دستگاههای اجرایی استان در رابطه با اجرای برنامه های حقوق شهروندی و حجاب و عفاف در سال 94 نیز تا پایان سه ماهه نخست امسال در جلسه شورای اداری استان اعلام خواهد شد.

برگزاری دوره های آموزش حقوق شهروندی در سالجاری از دیگر موارد مورد تاکید دکتر عطاپور در این جلسه بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در ادامه با بیان اینکه هدف ما ارائه خدمات بهینه به مردم و شهروندان است نیز گفت: در همین راستا امسال نمایشگاهی در خصوص توانمندی های دستگاهها در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم برگزار می شود که این نمایشگاه می تواند بستری برای تبادل تجربیات و استانداردسازی خدمات و همچنین زمینه ساز ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان باشد.

در این جلسه اعضای ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی نیز به طرح دیدگاهها و نظرات خود در رابطه با مسائل و مشکلات اجرای دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد و همچنین برنامه های 10 گانه عفاف و حجاب و 9 گانه حقوق شهروندی پرداختند.