قدیری‌ابیانه:
‌یک مدرس دانشگاه گفت:‌ عدم خودباوری، مهم‌ترین مشکل جوانان است، در حالی که دانشجو باید راه‌حل داشته باشد و نه صورت مسئله، که نمونه بارز آن شهید شهریاری و شهید احمدی‌مقدم بودند که ثابت کردند خواستن توانستن است.
کد خبر: ۲۱۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 11 April 2016
دکتر محمدحسن قدیری‌ابیانه عصر دیروز در یادواره شهید شهریاری که به مناسبت روز فن‌آوری هسته‌ای و به همت دانشگاه پیام‌نور زنجان برگزار شد، اظهار کرد: شهید شهریاری سمبل اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی بود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی همواره در تحریم بوده است، افزود: اوج این تحریم‌ها در زمینه هسته‌ای و موشکی بوده و در همین تحریم‌ها توانستیم در هر دو زمینه به قدرت جهانی تبدیل شویم.

‌قدیری‌ابیانه تصریح کرد:‌ دشمن با تحریم رادیو دارو که علاوه بر تامین دارو، در تشخیص بیماری نیز کاربرد دارد به خیال خود می‌خواست جان بیش از یک میلیون نفر از هم‌وطنان‌مان را که نیاز به رادیو دارو داشتند، به گروگان بگیرد، ولی با تلاش شهید شهریاری، این نقشه دشمن‌ نقش بر آب شد.

‌این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه شهید شهریاری‌ها باید الگوی دانشجویان ما باشند، گفت: پنج میلیون ظرفیت دانشجوی کشور رقمی بیش از جمعیت قطر و کویت است و اگر تک‌تک دانشجویان مانند شهید شهریاری درس بخوانند و آموخته‌های خود را به کار گیرند، کشور در هر زمینه‌ای به اوج خواهد رسید.

‌قدیری‌ابیانه‌ با بیان اینکه دانشجویان باید خود را راه‌حل بدانند نه صورت مسئله، تصریح کرد: اگر دانشجویی نگران آینده شغلی خودش است، قطعا او صورت مسئله است، نه راه‌حل و اگر دانشجویی نشسته و منتظر است که به او کار و امکانات بدهند، قطعا غافل از قضایا است.


سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا، افزود: من به عنوان فردی که در خارج از کشور تحصیل‌ کرده‌ام می‌گویم، دانشجویی که خود را راه‌حل بداند، لزوما نیازی به دانشگاه‌های خارج از کشور ندارد که نمونه بارز آن شهید شهریاری بود که در اوج تحریم و حتی بدون دسترسی به استاد، موفق به ساخت صفحه سوخت 20 درصد شد.

‌قدیری‌ابیانه با تاکید بر اینکه شهید شهریاری فقط علم نداشت، بلکه ایمان نیز خصیصه بارز او بود، خاطرنشان کرد: علم و ایمان اگر توامان باشند، همانند دو بال هستند که زمینه پرواز را فراهم می‌کنند و دانشجویان با در نظر داشتن این مسئله می‌توانند در زمینه توسعه کشور نقش مهمی داشته باشند.

‌وی افزود: هر دانشجو باید خودش را با شهید شهریاری مقایسه کند و نگوید من نمی‌توانم و یا با چه امکاناتی؟ دانشجویی که می‌گوید به فکر من باشند و دست مرا بگیرند و امکانات بدهند تا من کار کنم، خودباوری ندارد و عدم خودباوری، مهم‌ترین مشکل جوانان ما است، در حالی که شهید شهریاری و شهید احمدی‌مقدم ثابت کردند که خواستن توانستن است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار